خانه / کارشناسی ارشد / نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
نحوه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-وزارت-بهداشت

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

نحوه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-وزارت-بهداشت

[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت”]

در چند سال اخیر با ادغام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سراسری و آزاد، یک آزمون جامع و مشترک برای متقاضیان پذیرش در مقطع ارشد رشته های علوم پزشکی برگزار می شود و داوطلبانی که ثبت نام این آزمون را در بهمن ماه انجام می دهند مجاز خواهند بود تا در اردیبهشت ماه برای حضور در آزمون اقدام نمایند. ثبت نام آزمون ارشد علوم پزشکی از طریق سایت sanjeshp.ir انجام می گیرد و داوطلب باید پس از ورود به سایت مذکور، هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰ را پرداخت نماید و پس از آن می توان مراحل ثبت نام خود را در پیش بگیرد.

در ادامه مطلب چگونگی ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت را شرح داده ایم و چنانچه پس از مطالعه نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

[point1 title= “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به صورت اینترنتی و از طریق مرکز سنجش و پذیرش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می گیرد.”]

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰

داوطلبان برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می بایست وارد سامانه الکترونیکی مرکز سنجش پزشکی شده و از منوی سمت راست سایت از بخش کارشناسی ارشد ، بر روی گزینه “ارشد” کلیک نمایند.

سپس با وارد شدن به صفحه “کارشناسی ارشد” گزینه “ثبت نام جدید و پرداخت هزینه آزمون” را انتخاب نمایید.

در قدم بعدی مجددا بر روی لینک  “ثبت نام جدید و پرداخت هزینه آزمون” کلیک نمایید.

در این مرحله پس از مطالعه تمام نکات ذکر شده و تایید آن ها ، کد ملی خود را جهت ورود به صفحه ثبت نام وارد نمایید و بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

پس از درج کد ملی ، باید هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید و برای واریز هزینه باید بر روی عبارت “پرداخت الکترونیکی” کلیک کنید و هزینه درخواستی را واریز نمایید.

اطلاعات خواسته شده را (نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، نام پدر و …) در قسمت های تعیین شده درج کنید. سپس اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را (شماره کارت ، رمز دوم اینترنتی ، کد CVV2 ، تاریخ انقضای کارت و … ) را درج نمایید و هزینه را برای یک رشته امتحانی واریز کنید.

لازم به ذکر است که چنانچه متقاضی شرکت در دو رشته امتحانی آزمون ارشد علوم پزشکی هستید ، باید هزینه آزمون را به صورت جداگانه برای رشته امتحانی دوم نیز واریز نمایید. پس از پرداخت هزینه ، مجددا وارد سامانه شوید و با وارد نمودن کد ملی خود در فیلد مربوطه ، فرم تقاضانامه مربوط به ثبت نام را مشاهده خواهید کرد.

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰

قسمت اول شامل مشخصات شناسنامه ای : میبایست همزمان با تکمیل فرم ، مدارک که قبلا اسکن شده و آماده می باشد بصورت اینترنتی ارسال شود.
قسمت دوم شامل مشخصات آدرس و تماس : در این قسمت استان ، شهر ، آدرس پستی ، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی وارد میشود.
قسمت سوم شامل مشخصات سهمیه ای : در این قسمت با مطالعه دقیق شرایط اختصاصی دفترچهراهنمای ثبت نام ، نوع سهمیه آزاد و رزمنده و … تکمیل می گردد.

قسمت چهارم شامل مشخصات آموزشی ، رشته امتحانی و حوزه امتحانی : شامل مقطع ، رشته و دانشگاه محل تحصیل، شروع و پایان تحصیل و …، وضعیت نظام و ظیفه و انتخاب رشته امتحانی مورد نظرمی باشد که در انتخاب و تکمیل آن دقت به عمل آید.
قسمت پنجم شامل اطلاعات کدرهگیری و ثبت نام :  پس از تکمیل فرم ثبت نام تا انتها و ثبتنهایی ، قسمت پنجم مربوط به جدول دریافت کد رهگیری ۱۶ رقمی نمایان می شود که این مرحله به منزله ثبت نام بوده و اخذ پرینت از فرم نهایی ثبت نام الزامی میباشد.


اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۰

داوطلبان باید پیش از اقدام به ثبت نام ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه کنند تا از اطلاعات و مدرک مورد نیاز جهت ثبت نام اطلاع یابند. برخی از مدارک باید در سایت اسکن شوند که عبارتند از :

  • اسکن یک قطعه عکس ۴ * ۳
  • اسکن اصل شناسنامه
  • اسکن کارت ملی

اما سایر اطلاعات و مدارک باید توسط داوطلب در فرم ثبت نام درج شود و درصورت درج هر گونه اطلاعات اشتباه مسولیتش برعهده خود داوطلب خواهد بود بنابراین توجه کافی در این خصوص را داشته باشید.

  • مشخصات شناسنامه ای شامل نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره شناسنامه ، محل صدور ، جنس ، تاهل ، تابعیت ، دین ، داوطلب چپ دست ، کد ملی ، تاریخ تولد ، استان محل تولد ، شهر/شهرستان محل تولد ، آدرس محل سکونت ، کدپستی ۱۰ رقمی ، شماره تلفن همراه ، تلفن ثابت ، پست الکترونیک ، وضعیت نظام وظیفه و نوع معلولیت
  • مشخصات تماس شامل آدرس پستی ، تلفن ثابت ، تلفن همراه و پست الکترونیکی
  • مدرک تحصیلی شامل مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی دوره کارشناسی ، تاریخ شروع به تحصیل دوره کارشناسی ، تاریخ فراعت از تحصیل  ، معدل مقطع دوره کارشناسی ، دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ، شهر محل امتحان ، نام رشته امتحانی اول ، نام رشته امتحانی دوم (در صورت شرکت در دو مجموعه امتحانی) و ..
  • مشخصات سهمیه ای شامل نوع سهمیه ، نوع سازمان ، کد ایثارگری ۱۲ رقمی ، کد ملی فرد رزمنده ، مدت حضور در جبهه رزمنده و …

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

لیست رشته های مجاز شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 
اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 
تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 
زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

[arshad]

[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.