خانه / کنکور سراسری / نحوه برگزاری کنکور سراسری ۹۹
نحوه-برگزاری-کنکور-سراسری-99
نحوه-برگزاری-کنکور-سراسری-99

نحوه برگزاری کنکور سراسری ۹۹

نحوه-برگزاری-کنکور-سراسری-99
نحوه-برگزاری-کنکور-سراسری-۹۹

[contact_info title= “نحوه برگزاری کنکور سراسری ۹۹”]

کنکور سراسری پرطرفدارترین آزمونی است که هرساله برای ۳ رشته اصلی و ۲ رشته شناور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. بنا بر قوانین مصوب ، ثبت نام کنکور سراسری و آزاد چندین سال است که ادغام شده و داوطلبانی که متقاضی شرکت در این آزمون می باشند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن مشخصات خود به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام نمایند. زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ در اواخر بهمن ماه می باشد و داوطلبان پس از ثبت نام ، پیگیر زمان و نحوه برگزاری این آزمون می باشند که در ادامه توضیحات آن را ارائه داده ایم.

همراه داشتن کارت ورود به جلسه به همراه کارت شناسایی معتبر برای حضور در جلسه کنکور الزامی است.

زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹

کنکور سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است در واقع این بدین معنا است که داوطلبان در قالب یک آزمون مشترک و هماهنگ شانس خود را برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و آزاد امتحان می نمایند. کنکور سراسری ۹۹ ، در روزهای پنج شنبه و جمعه به تاریخ دقیق ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می شود. با توجه به آن که برخی از داوطلبان هم در رشته اصلی و هم در رشته های شناور ثبت نام می کنند ، نگران تداخل برگزاری آزمون دو رشته هستند. اما معمولا برگزاری کنکور سراسری به این صورت است که رشته های شناور و اصلی در دو بازه زمانی متفاوت برگزار می شود به طوری که در سال گذشته آزمون رشته های ریاضی فیزیک و انسانی در صبح روز پنج شنبه ، آزمون رشته هنر در عصر روز پنج شنبه ، آزمون رشته تجربی در صبح روز جمعه و آزمون رشته زبان های خارجه در عصر روز جمعه برگزار شد.
بنابراین داوطلبی که حداکثر در یک رشته اصلی و دو رشته شناور شرکت کرده است ، این امکان را خواهد داشت که در سه بازه زمانی متفاوت برای حضور در آزمون اقدام نماید.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹

کنکور سراسری سال ۹۹  در نیمه اول تیر ماه ۹۹ در سراسر کشور به طور هماهنگ برگزار خواهد شد. لذا داوطلبان بایدپیش از زمان برگزاری آزمون سراسری به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و کارت خود را دریافت نمایند. مراحل دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال ۹۹ به صورت زیر می باشد:

  • ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org
  • در صفحه اصلی سایت ، از منوی سمت راست گزینه “کنکور سراسری” را انتخاب کنید.
  • با ورود به صفحه جدید ، بر روی گزینه “کارت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹” کلیک نمایید.
  • با در دسترس داشتن یکی از گزینه های زیر ، می توانید کارت خود را مشاهده و آن را پرینت نمایید.

وارد کردن شماره سریال شناسنامه + شماره شناسنامه
وارد کردن شماره پرونده + شماره داوطلبی
وارد کردن شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام + شماره شناسنامه
وارد کردن شماره پرونده + کد ملی + سریال شناسنامه

متقاضیان فقط توسط چهار روش ذکر شده می توانند وارد سایت شوند و اگر داوطلبی شماره پرونده یا سایر اطلاعات خود را فراموش کرده باشد ، می بایست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و درخواست خود را در ارتباط با درخواست شماره پرونده یا … ثبت نماید و منتظر پاسخگویی سیستم باشد. برای اطلاع از نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

  • کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در گروه‌های علوم ریاضی ، علوم تجربی ، علوم انسانی و زبان‌های خارجی و هنر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان تا روز قبل ار برگزاری آزمون تیرماه می‌توانند با مراجعه به سایت از کارت خود پرینت تهیه کنند.
  • داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی خود در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند نیز باید علاوه بر کارت جلسه آزمون گروه آزمایشی خود ، دو یا سه کارت ورود به جلسه گروه‌های آزمایشی دیگر را نیز از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹

چنانچه کارت ورود به جلسه کنکور سراسری داوطلب نیاز به اصلاح و ویرایش داشته باشد لازم است داوطلب نسبت یه اصلاح آن اقدام نماید. ویرایش بعضی از بندهای کارت ورود به جلسه مانند نام ، نام‌خانوادگی ، شماره شناسنامه و… نیاز به مراجعه حضوری داوطلب نداشته و با مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد داوطلب چنانچه اشکالاتی از جمله نداشتن عکس و یا فاقد مهر بودن عکس ، واضح نبودن عکس را در کارت شرکت در آزمون خود مشاهده کرد ضروری است در ساعات مشخص شده در اطلاعیه پرینت کارت ، ضمن همراه داشتن دو قطعه عکس ۴*۳ و کارت شناسایی ملی یا شناسنامه عکس‌دار به باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه کند و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود.

جزئیات برگزاری کنکور سراسری ۹۹

  • پس از استقرار در محل و صندلی مشخص شده ، به شما دفترچه سوال و پاسخنامه تحویل داده می‌شود و قبل از باز کردن ، ابتدا باید شماره داوطلبی و مشخصات مندرج بر روی آن را با شماره داوطلبی مندرج بر روی صندلی و همچنین مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مطابقت دهید تا اطمینان پیدا کنید هیچ تضادی وجود ندارد.
  • پس از اطمینان از صحت مندرجات بسته حاوی سوال و پاسخنامه لازم است در زمان مقرر و با اعلام کردن مسئولان ، بسته سوال را باز کنید سپس مشخصات خود را در بخش بالای «پاسخنامه»‌ و همچنین «در قسمت مربوط به قبل از شروع سوال در دفترچه» درج و محل مربوط را امضاء کنید لازم به ذکر است که عدم تکمیل آن ها به منزله عدم حضور داوطلب در جلسه آزمون تلقی خواهد شد.
  • داوطلب باید پاسخنامه را فقط به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ ‌پر کند. نحوه صحیح پر کردن پاسخنامه در برگه راهنمای شرکت در آزمون درج شده است.
  • در قسمت‌هایی از پاسخنامه تذکراتی در خصوص عدم دستکاری آن قسمت‌ها داده شده که این موضوع در برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز به صورت تصویری نمایش داده شده است، لازم است به آن تذکرات توجه جدی کرده و از دست کاری این بخش‌ها جدا خودداری کنید، در غیر اینصورت پاسخنامه شما تصحیح نخواهد شد و از روند گزینش علمی حذف خواهید شد.
  • برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و به هر پاسخ غلط ۳ نمره منفی منظور خواهد شد.
  • از همراه داشتن وسائل اضافی به جلسه آزمون و هرگونه وسیله ارتباطی،‌الکترونیکی، و محاسباتی (از قبلی تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، پیجر و ماشین حساب)، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن خودداری کنید.
  • چنانچه زودتر از زمان مشخص شده مایل به تحویل دفترچه‌ها و پاسخنامه‌ها هستید موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب اطلاع دهید تا در صورت موافقت با ترک جلسه آزمون و با رعایت حق و حقوق سایر داوطلبان، از جلسه خارج شوید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

 انتخاب رشته کنکور سراسری
محرومیت از کنکور سراسری 
 تاثیر سهمیه ایثارگران ۵ درصدی در کنکور سراسری 
تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری 
 معرفی رشته های بدون کنکور سراسری 
 دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
 کارنامه سبز ، کارنامه نهایی کنکور
ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری 
نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری
 شرایط ترمیم معدل در کنکور سراسری 

[konkor]

[contact_info title= “نحوه برگزاری کنکور سراسری ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

یک نظر

  1. سلام.میخواستم بدونم زمان کنکور سراسری تغییرمیکنه یا نه؟خیلی ممنون من استرس دارم زودتر جواب بدین .سپاس از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.