خانه / دکتری / مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹
مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99

مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99

[contact_info title= “مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹”] 

آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد به صورت همزمان با آزمون دکتری دانشگاه سراسری در اسفندماه برگزار  می شود پس از برگزاری و اعلام نتایج اولیه این آزمون ، زمان انتخاب رشته فرا می رسد. برخلاف برگزاری آزمون که برای هر دو گروه داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری به صورت هماهنگ و مشترک برگزار می شود ، انتخاب رشته این دانشگاه ها به صورت مجزا و از طریق سایت های مربوطه صورت می گیرد. انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد پس از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری آغاز می شود اما معمولا برخی از داوطلبان بنا به دلایلی در بازه زمانی مقرر ، موفق به انجام انتخاب رشته نمی شوند ؛ به همین دلیل هرساله پس از اتمام مهلت درنظر گرفته شده جهت زمان انتخاب رشته دکتری آزاد ، مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه  فرصت مجددی را در اختیار داوطلبان و علاقه مندان قرار می دهد تا در فرایند انتخاب رشته شرکت کنند. شما داوطلبان می توانید با مطالعه ادامه مطلب از مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ مطلع شوید.

در مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، امکان ویرایش انتخاب رشته نیز برای داوطلبان فراهم است.

مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

پس از زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری آزاد می بایست با مراجعه به سایت azmoon.org با دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد اقدامات انتخاب رشته خود در سایت مذکور انجام دهند. زمان در نظر گرفته برای انتخاب رشته مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد نیمه اول اردیبهشت ماه می باشد و برای داوطلبان حدود یک هفته فرصت انتخاب رشته وجود دارد. اما ممکن است زمان انتخاب رشته برای داوطلبان جامانده از این فرایند تمدید شود که در سال گذشته از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت ماه بوده است.

در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اعلام نشده است اما شما داوطلبان می توانید با پیگیری مطالب سایت الومشاوره از زمان دقیق آن مطلع شوید.

راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ در مهلت مجددی که در نظر گرفته می شود داوطلبان می بایست وارد سایت azmoon.org  شوند و پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹ و یادداشت نمودن حداکثر ۸۰ کد رشته محل ، آن ها را در سایت مذکور ثبت نمایند. البته داوطلبان باید قبل از اقدام به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته ، می بایست با واریز هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد در سامانه شناسه و رمز پرداخت را دریافت نمایند و پس از آن با استفاده از کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری ، مراحل مربوطه را در پیش بگیرند.

داوطلبان توجه داشته باشند که این امکان وجود دارد که برخی از دانشگاه ها در رشته های تحصیلی خود تغییراتی شامل حذف ، اضافه یا افزایش ظرفیت پذیرش اعمال کنند و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی این تغییرات را تحت عنوان اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۹ منتشر می کند.

ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

در مهلت مجددی که برای انتخاب رشته دکتری در نظر گرفته می شود ، امکان ویرایش نیز وجود دارد و برای انجام ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ابتدا باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنید. با انتخاب گزینه مربوطه و وارد نمودن اطلاعات و مشخصات خواسته شده وارد صفحه انتخاب رشته خواهید شد با آغاز انتخاب رشته ، امکان حذف و جابجایی و یا تغییر کد رشته محل ها برای داوطلبان وجود دارد اما لازم  به ذکر است که داوطلبان فقط یک بار امکان تغییر در فرم خود را دارند و با  “ثبت نهایی” امکان ویرایش مجدد برای آن ها فراهم نخواهد بود.

سوالات متدوال داوطلبان

  • آیا مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تمدید خواهد شد ؟

بر اساس سال های گذشته پیش بینی می شود در سال ۹۹ نیز زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به مدت محدودی تمدید می شود.

  • آیا در مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد امکان ویرایش انتخاب رشته نیز وجود دارد ؟

تمامی داوطلبان در مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، امکان ویرایش فرم انتخاب رشته برای داوطلبان فراهم است.

  • آیا برای ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد ، باید هزینه انتخاب رشته را واریز نمود ؟

ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیازی به واریز هزینه در سایت نمی باشد.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹
سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹
توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری
اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۹
مصاحبه دکتری
مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد
هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “مهلت مجدد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.