خانه / دانشگاه / معرفی دانشگاه شاهد
معرفی دانشگاه شاهد

معرفی دانشگاه شاهد

معرفی دانشگاه شاهد

[contact_info title= “معرفی دانشگاه شاهد”] 

دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه‌های دولتی تهران است و در جنوب شهر تهران و جنب بزرگراه خلیج فارس ، ضلع شمالی نمایشگاه شهر آفتاب روبروی حرم روح الله خمینی واقع شده‌ است. این دانشگاه در سال ۱۳۶۹ با پذیرش ۱۶۵ دانشجو و در ۷ رشته شروع به کار نمود و اکنون با ظرفیت بیش از ۱۱۰۰۰ نفر در ۱۲۸ رشته در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی دانشجو جذب می کند.

این دانشگاه هنگام اعلام ظرفیت برای انتخاب رشته کنکور ، چند برابر ظرفیت موجود اعلام ظرفیت می کند ولی در مصاحبه های کتبی و شفاهی تعداد دانشجوی لازم را جذب خواهد کرد ولی تحصیل در این دانشگاه نیمه متمرکز نمی باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد “معرفی دانشگاه شاهد” می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد چگونه است؟

مسلما برای “معرفی دانشگاه شاهد” آشنایی با شرابط پذیرش در این دانشگاه نیز از اهمیت به سزایی برخوردار خواهد بود. متقاضیان این دانشگاه می‌توانند یک یا چند کد رشته از کدرشته‌های این دانشگاه را بدون محدودیت مانند سایر دانشگاه‌های کشور در اولویت‌های یک تا صد و پنجاه خود انتخاب نمایند. متقاضیان چند برابر ظرفیت دانشگاه در صورت دعوت به مصاحبه ، برای بررسی صلاحیت‌های عمومی در مصاحبه دانشگاه شرکت خواهند نمود. این گروه از معرفی شدگان بعد از طی این مرحله برای بررسی صلاحیت علمی مطابق با رتبه و تراز کنکور سراسری به سازمان سنجش معرفی خواهند شد و در صورت قبولی ، در اعلام نتایج نهایی رشته های دارای شرایط خاص سازمان سنجش در کدرشته مربوط به دانشگاه پذیرفته خواهند شد.

در صورت کسب نمره علمی لازم برای پذیرش داوطلب در کدرشته‌های قبل از کد رشته دانشگاه شاهد ، پذیرش داوطلب در همان کدرشته نهایی می‌گردد و در صورت عدم قبولی در کد رشته‌های قبلی ، وضعیت دواطلب در مصاحبه دانشگاه شاهد بررسی خواهد شد و با کسب نمره علمی لازم ، داوطلب در کدرشته مربوط به دانشگاه شاهد پذیرفته خواهد شد. چنانچه داوطلب به هر دلیلی حائز صلاحیت علمی یا عمومی نباشد انتخاب‌های بعدی دواطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. انتخاب هر کدام از کد رشته‌های دانشگاه شاهد بر اولویت‌های قبل و بعد داوطلب تأثیر نخواهد داشت.

شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش

  1. اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام
  2. اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه ، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی
  3. عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی ، احزاب و گروه‌های غیرقانونی
  4. نداشتن سابقه محکومیت کیفری
  5. پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه
  6. رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی اسلامی برای خواهران و برادران

اهداف کلی دانشگاه شاهد

  • تامین امکانات آموزشی و تربیتی برای فرزندان شاهد
  • فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای تقویت بنیه علمی آن عزیزان
  • افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه با تاکید بر تربیت کادر کارشناس و بالاتر
  • توجه به تحقیقات کاربردی و سازماندهی مراکز تحقیقاتی خصوصا در دوره های کارشناسی ارشد و بالاتر
  • توسعه آموزش‌های آزاد ، نیمه حضوری و آموزش‌های شبانه در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه

معرفی دانشکده های دانشگاه شاهد

دانشکده علوم انسانی

دانشکده علوم انسانی از سال ۱۳۶۹ فعالیت رسمی خود را آغاز نمود و تاکنون ۱۹ دوره دانشجو از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرفته و ۱۵ دوره فارغ التحصیل داشته‌ است دوره آموزشی این دانشکده ۴ سال بوده و حدود ۲۰۰۰ نفر دانشجو در سال تحصیلی ۸۷-۸۸ در رشته‌های روانشناسی بالینی ، علوم تربیتی ، حقوق ، فقه حقوق اسلامی ، علوم کتابداری و اطلاع رسانی ، الهیات و معارف اسلامی (با گرایش فلسفه و حکمت اسلامی ، و علوم قرآن و حدیث) ، مدیریت (باگرایش بازرگانی و صنعتی) ، علوم اجتماعی (گرایش های خدمات اجتماعی و پژوهشگری اجتماعی) ، علوم سیاسی و تربیت بدنی مشغول به تحصیل می‌باشند و گروه‌های دروس عمومی زبان انگلیسی ، معارف اسلامی ، زبان فارسی و تربیت بدنی دانشکده مسئولیت ارائه دروس مربوطه را به کل دانشجویان دانشگاه بر عهده دارند.

دانشکده فنی و مهندسی

دانشکده فنی و مهندسی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ در زمینه‌های مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر و مهندسی پزشکی  آغاز نموده‌ است. در حال حاضر این دانشکده در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی برق و گرایش های الکترونیک ، مخابرات ، قدرت ، کنترل مهندسی پزشکی بالینی ، مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار،  مهندسی عمران و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی برق و گرایش های الکترونیک مخابرات کنترل ، قدرت بیوالکتریک ، مهندسی آی تی و مهندسی صنایع و مهندسی عمران با گرایش مکانیک خاک و در مقطع دکتری تخصصی  در رشته‌های مهندسی برق و گرایش های الکترونیک مخابرات ، قدرت بیوالکتریک دانشجو تربیت می‌کند.

دانشکده علوم پایه

دانشکده علوم پایه ، فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۶۹ در دو گروه ریاضی و زیست شناسی و با تشکیل گروه فیزیک در سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشکده تاکنون ۱۷ دوره دانشجو از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرفت و ۱۳ دوره فارغ التحصیل داشته‌ است.

دانشکده علوم کشاورزی

این دانشکده در سال ۱۳۷۰ تاسیس و هم اکنون در رشته‌های مهندسی کشاورزی در مقطع کارشناسی با گرایش: زراعت واصلاح نباتات ، علوم باغبانی ، گیاه پزشکی و خاک شناسی و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته زراعت ، حشره شناسی و بیوتکنولوژی کشاورزی با پذیرش دانشجو فعالیت می‌نماید. این دانشکده از نطر علمی در سطح بالایی است و جز ۳ دانشکده برتر کشاورزی ایران است. تنها دانشکده‌ای در دانشگاه شاهد است که دانشجوی کارشناسی از سال ۱۳۹۰ به بعد نمی‌گیرد و فقط به تربیت دانشجویان کارشناسی ارشد می‌پردازد. اولین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی ایران هم در این داشکده‌ است و در سال بعد هم رشته‌های گیاهان دارویی و اکولوژی کشاورزی و بیماری شناسی به رشته‌های ارشد افزوده می‌شود.

دانشکده پزشکی

دانشکده پزشکی شاهد از سال ۱۳۷۱ با پذیرش ۴۸ دانشجو فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر ۳۱۱ دانشجوی پزشکی در مقاطع علوم پایه و بالینی و ۲۵ دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی در رشته‌های کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت ، میکروبیولوژی ، فیزیولوژی وایمونولوژی و۲۶ دانشجو در رشته پی اچ دی طب سنتی مشغول به مشغول به تحصیل می‌باشند.
تا شهریور سال نود ، ۴۱۹ دانشجو در مقطع دکترای حرفه‌ای پزشکی و ۲۸ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شده‌اند. تاکنون ۱۴۹ نفر از دانش آموختگان این دانشکده در آزمون پذیرش دستیارتخصصی و تحصیلات تکمیلی پذیرفته شده اند. همچنین دانشکده دارای دو مرکز آموزشی درمانی شهید مصطفی خمینی و حضرت زینب (س) می‌باشد.

دانشکده دندان پزشکی

دانشکده دندان پزشکی فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۷۰ به منظور تربیت دانشجویان دندانپزشک در زمینه پیشگیری ‏و درمان بیماری های دهان و دندان در مقطع دکترای حرفه‌ای برابر مجوز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آغاز ‏نموده و تاکنون ۱۸ دوره دانشجو از طریق سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور پذیرفته و ۱۲ دوره دانش آموخته ‏داشته‌ است. ‏ دوره آموزشی این دانشکده ۶ سال بوده و تعداد دانشجویان آن تا سال تحصیلی ۸۸-۸۷ حدود ۱۹۷ نفر می‌باشد که از ‏تعداد فوق ۴۰ نفر در مقطع علوم پایه و ۱۵۷ نفر در کلینیک‌ها و پری کلینیک‌های دانشکده مشغول تحصیل می‌باشند و ‏تاکنون تعداد ۳۹۰ نفر دانش آموخته داشته‌ است. ‏

 

دانشکده پرستاری و مامایی‏

دانشکده پرستاری و مامایی فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۶۹ با هدف تربیت کارشناس در زمینه پرستاری و مامایی برابر مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آغاز نمود و تاکنون ۱۶ دوره دانشجو از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرفته و ۱۲ دوره فارغ التحصیل داشته‌است. دوره آموزشی این دانشکده ۸ نیمسال است که تعداد دانش آموختگان آن تاکنون ۵۸۶ نفر می‌باشد.

دانشکده هنر

دانشکده هنر از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را با سیاست شناسایی و تجزیه و تحلیل هنر ایرانی اسلامی آغاز نمود و تاکنون ۱۵ دوره دانشجو پذیرش و ۱۲ دوره فارغ التحصیل نموده‌ است. تعداد دانشجویان در حال حاضر حدود ۴۵۰ نفر می‌باشد. همچنین درحدود ۲۵% از فارغ التحصیلان این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد سایر دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند.
رشته‌های موجود در مقطع کارشناسی عبارتند از: نقاشی ، کتابت و نگارگری و ارتباط تصویری رشته‌های موجود در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از: نقاشی ، پژوهش هنر ، تصویر سازی و ارتباط تصویری.

رتبه جهانی دانشگاه شاهد

در آمار رتبه بندی مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی ، ۳۶ مرکز دانشگاهی و پژوهشی در میان ۲۸۰۰ دانشگاه برتر جهان وجود دارند که اگر چه تا جایگاه کشورهای بالای جدول مانند چین ، آمریکا ، آلمان ، انگلستان و ژاپن راه بسیاری مانده است. در این رده بندی دانشگاه شاهد دررتبه ۳۶ ایران و رتبه ۲۷۹۳ جهان قرار دارد.    

چنانچه در مورد “معرفی دانشگاه شاهد” دچار ابهاماتی شده باشید می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مرکز الو مشاوره در تماس باشید. همچنین در صورت تمایل می توانید سایر مطالب تحصیلی ما را نیز مطالعه نمایید:

معرفی دانشگاه تهران
معرفی دانشگاه شهید بهشتی
معرفی دانشگاه علم و صنعت ایران
معرفی دانشگاه تربیت مدرس

[banner]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه شاهد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.