خانه / دانشگاه / معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

[contact_info title= “معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی”] 

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دانشگاهی دولتی در شهر تهران است که وابسته به وزارت آموزش و پرورش و تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌باشد. این دانشگاه با مساحتی نزدیک به ۱۵۰٬۰۰۰ مترمربع در منطقه‌ لویزان واقع در شمال شرق تهران قرار دارد و مجموعا دارای بیش از ۵۶٬۰۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده‌ آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، رفاهی و فرهنگی است. همچنین دانشگاه دارای ۸ خوابگاه است.

در گذشته وظیفه‌ اصلی این دانشگاه تربیت دبیر فنی و نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش بود ولی در حال حاضر علاوه بر تربیت دبیر فنی مانند سایر دانشگاه‌های دولتی به تربیت دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول است. روش پذیرش دانشجو نیز همانند همه‌ دانشگاه‌های دولتی از طریق آزمون سراسری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد “معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی” با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

شرایط ثبت نام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ثبت نام در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، به صورت نیمه متمرکز انجام می شود و داوطلبان بعد از قبولی در کنکور سراسری و کسب رتبه قبولی، ملزم به انجام مصاحبه معاینه و آزمون علمی و علمی و کسب نمره قبولی می باشند. هر ساله دانشگاه فرهنگیان چندین هزار نفر دانشجو با مدرک دیپلم و مهارت آموز از لیسانس را پذیرش می نماید که معمولا کمتر از نیمی از آن ها خانم هستند.

معرفی دانشکده‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

دانشکده مهندسی برق:

این دانشکده دارای چهار گروه آموزشی مهندسی الکترونیک، قدرت، مخابرات، کنترل است و در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو دارد. این دانشکده در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی برق الکترونیک و برق قدرت را ارائه می‌کند. همچنین گرایش‌های الکترونیک، مخابرات، قدرت و کنترل تا مقطع دکترا ارائه می‌شوند. همچنین برای اولین بار در سطح این دانشگاه، شاخه دانشجویی IEEE دانشگاه شهید رجایی در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۲ توسط انجمن علمی برق تاسیس شد. 

دانشکده مهندسی کامپیوتر:

دانشکده مهندسی کامپیوتر از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۳-۹۴ از دانشکده مهندسی برق جدا شده است. از محیط های آزمایشگاهی این دانشکده می توان به آزمایشگاه های تحلیل داده ها، تحقیق و توسعه سیستم های نرم افزاری، مغز و سیستم های هوشمند اشاره کرد. پیش از منفک شدن گروه کامپیوتر از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، فقط رشته مهندسی نرم افزار در این گروه قرار داشت. اما در حال حاضر گروه های نرم افزار، هوش مصنوعی و معماری سیستم های کامپیوتری در این دانشکده وجود دارند. این دانشکده تا مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

دانشکده مهندسی عمران:

فعالیت دانشکده مهندسی عمران در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی عمران با گرایش های مختلف از سال ۱۳۵۹ تحت عنوان انستیتوی عمران آغاز شد. این دانشکده در سال ۱۳۷۲ توسط دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته را دریافت کرد. هم اکنون این دانشکده در سه گروه آموزشی مهندسی عمران، مهندسی نقشه برداری و صنایع چوب با بیش از ۳۰ نفر عضو هیات علمی تمام وقت به فعالیت آموزشی و پژوهشی ادامه می‌دهد و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

این دانشکده با دارا بودن فضا و امکانات مناسب آموزشی و پژوهشی و نیز تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مختلف قادر به ارائه خدمات به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و صنعت می باشد. همچنین اولین کنفرانس ملی مکانیک خاک و مهندسی پی در آذرماه ۱۳۹۳ در این دانشکده برگزار گردید. نشریه علمی چاردیواری به همت انجمن علمی دانشجویان عمران این دانشکده انتشار می شود. با توجه به کادر علمی قوی و امکانات آزمایشگاهی بسیار عالی این دانشگاه در گروه عمران جز ۱۰ دانشگاه برتر کشور می باشد.

دانشکده مهندسی مکانیک:

سال تاسیس دانشکده ۱۳۶۱ است که با نام انستیتو مکانیک فعالیت خود را در دوره کاردانی و کاردانی معلم فنی در رشته‌های ماشین ابزار، ابزار سازی، ریخته گری، جوشکاری، تهویه و تبرید، آب رسانی و گازرسانی، نقشه کشی، اتو مکانیک و کاردانی معلم فنی رشته‌های ماشین ابزار، ریخته گری، اتومکانیک، تاسیسات آغاز شد. این دانشکده مجهز به ۶ کارگاه از جمله کارگاه ماشین ابزار و آزمایشگاه های متعدد از جمله آزمایشگاه اندازه‌گیری دقیق می‌باشد.

دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی:

این دانشکده از سه گروه آموزشی تشکیل یافته است که عبارتند از گروه مهندسی معماری، گروه طراحی شهری و گروه گرافیک و هنرهای تجسمی. درحال حاضر رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری در مقطع کارشناسی ارشد و مهندسی معماری در مقاطع کارشناسی ناپبوسته و پیوسته و هنرهای تجسمی در مقطع کارشناسی در آن تدریس می‌گردد. این دانشکده در منطع دکتری معماری به پذیرش دانشجو می پردازد.

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی:

این دانشکده در دو گروه فیزیولوژی فعالیت ورزشی، گروه رفتار حرکتی و در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت دارند.

دانشکده علوم پایه:

در این دانشکده رشته‌های کارشناسی ارشد در گرایش آموزش فیزیک، آموزش ریاضی، آموزش شیمی و علوم محیط زیست وجود دارد.

اهداف دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی چیست؟

  • انجام تحقیقات پایه‌ای جهت گسترش مرزهای دانش مرتبط با علوم شناختی و مغز، هوش مصنوعی و سیستم‌های هوشمند
  • تحقیقات در خصوص بینایی انسان و ماشین
  • تحقیقات در خصوص گرایش‌های نوین هوش مصنوعی و استفاده از آن ها در رفع مشکلات صنایع
  • تحقیقات در خصوص سیستم‌های هوشمند نوین، محاسبات عصبی و یادگیری ماشین
  • تحقیقات در خصوص الگوریتم‌های الهام گرفته شده از طبیعت مانند الگوریتم‌های تکاملی
  • تحقیقات در خصوص استفاده از ابزارهای هوشمند در بهینه‌سازی
  • طراحی سیستم‌های آنالیز سیگنال‌های زیستی و رابط مغز  و ماشین
  • مدل سازی و کنترل سیستم‌های پیچیده با استفاده از شبکه‌های عصبی و سیستم‌های هوشمند
  • طراحی سیستم های بیومتری از قبیل تشخیص چهره، اثر انگشت، عنبیه، صوت و غیره
  • تربیت نیروی متخصص در زمینه فناوری و کاربرد سیستم‌های هوشمند
  • مشارکت و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، نیمه صنعتی، صنعتی و نظامی

شغل معلمی به دلیل داشتن امنیت شغلی بالا، طرفداران زیادی به ویژه از میان خانم ها دارد، از راه های ورود به این شغل،  شرکت در کنکور سراسری می باشد. داوطلبان واجد شرایط پس از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، در صورتی که جزو پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت این دانشگاه ها باشند، می بایست در مراحل مصاحبه و گزینش این دانشگاه ها شرکت نمایند. همچنین شما عزیزان می توانید جهت آگاهی از شرایط و “معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی” با مشاوران مرکز الو مشاوره در ارتباط باشید.

معرفی دانشگاه تبریز
معرفی دانشگاه فرهنگیان
معرفی دانشگاه تهران
معرفی دانشگاه شهید بهشتی

[entekhab]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.