خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / معرفی دانشگاه آزاد

معرفی دانشگاه آزاد

معرفی دانشگاه آزاد
معرفی دانشگاه آزاد

معرفی دانشگاه ازاد

دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش به نشانی azmoon.org امکانات متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد . این دانشگاه چند سالی است که رشته های خود را به دو صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می دهد ، دانشگاه ازاد در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه از داوطلبان واجد شرایط به صورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی ثبت نام به عمل می آورد. داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام و درج کد رشته محل های خود اقدام کنند. دانشگاه آزاد در تمام گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان به صورت بدون کنکور و با معیار معدل کتبی دانشجو می پذیرد و علاقمندان می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی در هریک از رشته های ارائه شده ثبت نام کنند. 

ثبت نام ، انتخاب رشته و اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد تمام مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت همزمان و فقط از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می پذیرد.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد ۹۸ – ۹۹

در ادامه مبحث معرفی دانشگاه ازاد ، داوطلبانی که متقاضی تحصیل در این مقطع تحصیلی هستند ، می توانند در ۲ بازه زمانی مهر و بهمن ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند ، و شرکت در کنکور سراسری برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور این مقطع الزامی نخواهد بود. اکنون ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که تفاوت کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوت آن ها این است که داوطلبانی که دیپلم فنی و کاردانش دارند می بایست در رشته های کاردانی پیوسته و داوطلبانی که دیپلم رشته های نظری را دارند باید در رشته های کاردانی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند. داوطلبانی مجاز به ثبت نام خواهند بود که مدرک دیپلم خود را دریافت نموده باشند (داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای مقطع کاردانی پیوسته الزامی نیست)

ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد هم به دو دسته تقسیم می شود . دسته اول مقطع کارشناسی پیوسته می باشد که داوطلبان شرکت در آن باید مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک دیپلم نظام جدید و یا مدرک کاردانی داشته باشند . مقطع دیگری که می تواندد داوطلبان دانشگاه آزاد با ثبت نام در آن مدرک لیسانس دریافت کنند ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) دانشگاه آزاد است. داوطلبان برای ثبت نام در این مقطع باید مدرک کاردانی داشته باشند .

ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

بالاترین ظرفیت دانشگاه های کشور در مقطع کارشناسی ارشد از طریق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تکمیل می شود و حدود ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه ها هم از طریق بدون کنکور تحت عنوان پذیرش بر اساس استعداد های درخشان کارشناسی ارشد می باشد . دانشگاه آزاد نیز مثل سایر دانشگاه ها در این مقطع پذیرش استعداد درخشان دارد،س که داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org ، ثبت نام بدون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را انجام دهند .

ثبت نام بدون کنکور مقطع دکتری دانشگاه آزاد

همانند مقطع کارشناسی ارشد در مقطع دکتری حرفه ای هم دانشگاه آزاد بر اساس شرایط استعداد درخشان دانشجو پذیرش می کند . داوطلبانی که دارای شرایط استعداد درخشان برای مقطع دکتری می باشند می توانند برای ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند.

 

همچنین ببینید

زمان-اعلام-نتایج-نهایی-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.