خانه / مشاوره خانواده / فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن رابطه زناشویی
فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن رابطه زناشویی

فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن رابطه زناشویی

فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن رابطه زناشویی

[contact_info title= “فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن رابطه زناشویی”] 

رابطه جنسی یکی از ضروریات زندگی مشترک هر زوجی می باشد. بنابراین می توان گفت که فواید رابطه جنسی بسیار مهم و حیاتی است، و به عنوان یکی از عوامل اصلی تقویت عزت نفس ، کاهش استرس و تقویت احساس پیوند بین زناشویی به شمار می رود. موضوع اصلی مقاله‌ی حاضر این است که علاوه بر آشنایی با فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذابتر شدن رابطه زناشویی ، می‌توانید زندگی جنسی سالم‌تر ، لذت‌بخش‌تر و طولانی‌تری نیز داشته باشید.

فوائد رابطه جنسی

رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند:

افرادی که به طور منظم رابطه‌ی جنسی دارند، یعنی حدود ۱ تا ۲ بار در هفته می‌توانند سطوح پادتن  A یا آنتی‌بادی بالاتری داشته باشند.

رابطه جنسی سبب می‌شود که ظاهرتان جوان‌تر بماند:

روانپزشکان بالینی معتقد هستند که زنان و مردان مسن که یک زندگی جنسی فعال دارند ۵ تا ۷ سال جوان‌تر از سن واقعی خود نشان می‌دهند.

خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد:

خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که به طور منظم با همسرشان رابطه‌ی جنسی دارند ، کم‌تر است.

کاهش استرس و افسردگی با داشتن رابطه جنسی منظم:

فعالیت جنسی می‌تواند باعث شود بدن شما مواد شیمیایی احساس خوب را آزاد کند. این مواد شیمیایی ممکن است به از بین رفتن استرس و افزایش لذت ، اعتماد به نفس و آرامش کمک کنند. علاوه بر این، تحقیقات نیز نشان می‌دهند که افرادی که به طور منظم رابطه‌ جنسی دارند، گزارش داده‌اند که در مواجهه با شرایط استرس‌زا واکنش بهتری از خود نشان می‌دهند.

باعث بهبود کیفیت خواب خواهد شد:

پس از انجام رابطه جنسی ، هورمون القاء آرامش به نام پرولاکتین آزاد می‌شود و همین می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر بخوابید. علاوه بر این، هورمون عشق به نام اکسی‌توسین ، که در طول ارگاسم منتشر می‌شود، نیز در بهبود خواب شما موثر است.

سبب تولید اسپرم سالم می‌شود:

مردانی که فعالیت جنسی منظمی دارند تعداد اسپرم بالاتر و حجم مایع منی‌شان بیش‌تر از مردانی است که به طور منظم رابطه‌ی جنسی ندارند.

با فعالیت جنسی کالری بسوزانید:

می توانید به رابطه جنسی به عنوان یک ورزش نگاه کنید و مطمئنا تاثیرش از باشگاه رفتن بیشتر خواهد بود! به طوری که مردان حدود ۱۰۱ کالری در هر جلسه و زنان ۶۹ کالری می سوزانند.

تقویت قلب با فعالیت جنسی:

رابطه جنسی منظم می تواند باعث تقویت سیستم قلبی عروقی شود. مردانی که در طی یک دوره ۲۰ ساله حداقل هفته ای ۲ بار رابطه جنسی داشته اند نسبت به افرادی که کمتر از ماهی یک بار رابطه داشته اند ، کمتر به دلیل بیماری قلبی از دنیا رفته اند.

سبب تسکین درد می شود:

زنان اغلب به خاطر سردرد یا بهانه های دیگر از رابطه جنسی شانه خالی می کنند ، اما براساس مطالعه ای که دانشمندان آلمانی ، انجام رابطه جنسی با وجود سردرد می تواند حالشان را بهتر کند. وقتی داوطلبان این مطالعه داشتن رابطه جنسی در درمان سردرد را انتخاب کردند ، حدود ۶۰ درصد از افرادی که میگرن داشته و ۳۰ درصد از افرادی که سردرد خوشه ای داشتند اعلام کردند بخشی یا تمام سردرد آن ها تسکین پیدا کرده است.

قاعدگی آسان تر با داشتن رابطه جنسی :

زمانی که یک زن به ارگاسم می رسد ترکیباتی در بدن او ترشح می شود که می تواند سبب انقباضات بیشتر رحم و خروج سریع تر خون و بافت از رحم شده و در نتیجه قاعدگی زودتر و در زمان کمتری به پایان می رسد.

تقویت مغز با رابطه جنسی منظم :

فعالیت جنسی می‌تواند به افزایش نورون‌ها در هیپوکمپوس که در آن خاطرات ذخیره شده‌اند ، کمک کند. بنابراین داشتن رابطه‌ی جنسی می‌تواند تفکر تحلیلی و حتی حافظه را نیز بهبود ببخشد.

افزایش میل جنسی با سکس بیشتر:

چنانچه شما به طور مرتب فعالیت جنسی دارید ، احتمال بیشتری وجود دارد که بخواهید باز هم به انجام این کار ادامه دهید. یک اتصال روانی و اتصال فیزیکی در این رابطه وجود دارد مخصوصا برای زنان. بیش‌تر بودن فعالیت منظم جنسی به افزایش جریان خون و روانسازی واژن کمک می‌کند و همین باعث می‌شود که رابطه‌ی جنسی شما لذت‌بخش‌تر نیز باشد.

۱۰راه برای جذاب تر شدن رابطه جنسی

  1. محل هاى عشق بازی تان را متفاوت انتخاب کنید.
  2. چیدن وسایلى مانند شمع و کف حمام و غذا که براى رومانتیک کردن فضا استفاده می شود.
  3. عشق بازی تان را متفاوت کنید ، ماساژ دادن ، تحریک کردن و لیسیدن نقاط مختلف بدن یکدیگر را امتحان کنید.
  4. پوزیشن هاى جدید امتحان کنید و در انتها به عجیب و سخت بودن پوزیشنى بخندید ، حتی می توانید پوزیشن هاى مختلفى را امتحان و از خود اختراع کنید.
  5. جوراب شلوارى ، لباس خواب تحریک برانگیز یا لباس هاى نازک مخصوص رابطه جنسی بپوشید.
  6. اتاق را به عطر خوشبو و مورد علاقه هر دو نفر ، معطر سازید. بوی خوش می‌تواند احساس جنسی را در شما زنده و فضا را بسیار جذاب‌تر کند.
  7. از آهنگ‌های جذاب و مورد علاقه طرفین استفاده کنید. گاهی آهنگ‌هایی گوش دهید که برایتان یادآور روزهای خوش گذشته باشد.
  8. برای تنوع در روابط زناشویی ، رابطه جنسی را مجددا برای خود تعریف کنید!
  9. قبل از برقراری رابطه جنسی همراه با همسر خود یک فیلم تحریک کننده تماشا کنید.
  10. تاثیر رنگ قرمز را در جذابیت بیشتر خود برای همسرتان فراموش نکنید.

بازی جنسی برای جذاب تر شدن رابطه جنسی

عادی شدن پوزیشن های رابطه جنسی در هر رابطه زناشویی یک پیشامد بسیار طبیعی است که زوج های زیادی نزد مشاورین خانواده از آن گله و شکایت می کنند. حتی مهیج ترین فرد در رابطه جنسی ، اگر انجام رابطه جنسی برایش تکراری شده باشد از آن دلزده خواهد شد. با وجود آن که اغلب مردان ترجیح می دهند که حاشیه را کم کنند و سریع به اصل ماجرا بپردازند، ولی پس از مدتی لازم می شود که در رابطه جنسی به حاشیه و بازی جنسی بیشتر توجه گردد. کافی است ذهن خلاق خود را بکار گیرید و به ایجاد بازی جنسی فکر کنید. تمام آن چیزهایی که دوست دارید با شریک زندگی خود از آن لذت ببرید را به اجرا در آورید. برای انجام یک رابطه جنسی دلچسب باید برنامه ریزی کنید ، ایده های جدید بکار بگیرید تا بتوانید همسر خود را غافلگیر و خوشحال کنید.

بعد از پایان یافتن رابطه، راجع به آن صحبت کنید و یکدیگر را در آغوش بگیرید. به یکدیگر بگویید که از کدام حرکات لذت بیشتری برده اید، به همسرتان بگویید فوق العاده بود و او را تحسین کنید، اثرات مثبت یک رابطه زناشوئی کامل، بسیار زود نمایان می شود. همانطور که اثرات منفی یک رابطه نامناسب زود مشخص می شود.

گاهی اتفاق میوفتد که یکی  از زوجین یا هر دو نسبت به روابط جنسی سرد می شوند. ریشه یابی این موضوع و علت سرد مزاجی زوجین از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. گاهی این سرد مزاجی ها را می توان با تغییرات کوچکی در نوع رابطه بهبود بخشید. فقط کافی است علت سرد مزاجی تشخیص داده شود. با مطالعه کامل مطلب فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن روابط زناشویی ، در صورت تمایل می توانید مطالب دیگر روانشناسی ما در زمینه درصد لذت زن ار رابطه جنسی ، اعتیاد به رابطه جنسی و… را نیز مطالعه کرذه و در صورت نیاز  با تماس با مرکز الو مشاوره از مشاوران مجرب ما مشاوره گرفته و راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

[contact_info title= “فوائد رابطه جنسی و راه هایی برای جذاب تر شدن رابطه زناشویی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

علائم بارداری چیست

علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری

[contact_info title= “علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری”] دانستند اینکه آیا باردار هستید یا خیر هم …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.