خانه / کاردانی فنی حرفه ای / شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹
شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99

[contact_info title= “شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای”]

داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای را دارند می بایست واجد شرایط لازم بوده و از تمامی شرایط عمومی ، اختصاصی ، مقررات وظیفه عمومی ، شرایط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و شرایط مربوط به مشمولین سهمیه های رزمندگان و ایثارگران اطلاع کافی داشته باشند. سازمان سنجش آموزش کشور جهت اطلاع داوطلبان از این شرایط ، دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای را منتشر می کند و داوطلبان می بایست قبل از انجام ثبت نام ، دفترچه را از سایت sanjesh.org دانلود و بررسی نمایند. در ادامه مطلب می توانید از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای مطلع شوید و جهت اطلاع از سایر شرایط با مشاوران مرکز الومشاوره در تماس باشید.

[point1 title= “داوطلبان پذیرفته شده در رشته های نیمسال اول تحصیلی دانشگاه های فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ، چنانچه موفق به دریافت مدرک دیپلم خود تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ نشوند ، قبولی آن ها باطل می گردد.”]

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹

داوطلبان لازم است دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل باشند و داوطلبان آقا باید از لحاظ مقررات وظیفه عمومی منعی برای ثبت نام نداشته باشند

شرایط عمومی

  • اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  •  عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اشتهار به فحشا و منکرات اخلاقی
  • عدم اعتیاد تیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از رشته های شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و یا احراز شرایط دانش آموختگی در یکی از رشته های مذکور تا پایان شهریور ماه سال ۹۹ و یا دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله (نظام قدیم) و یا دیپلم شاخه نظری نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و نظام  قدیم
  • داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی  قرار بگیرند ولی تا پایان شهریورماه سال ۹۹ موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر نشوند ، مشمول یکی از وضعیت های ذیل خواهند بود :

وضعیت اول : در صورتی که کد رشته قبولی پذیرفته شده در نیمسال اول باشد ، قبولی ایشان لغو و اجازه ثبت نام نخواهند داشت.

وضعیت دوم : در صورتی که کد رشته قبولی پذیرفته شده در نیمسال دوم باشد و تا پایان نیمسال اول تحصیلی موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شوند ، اجازه ثبت نام در نیمسال دوم تحصیلی را خواهند داشت

  • دانش آموزان سال آخر رشته های فنی حرفه ای که تا زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای موفق به دریافت مدرک دیپلم خود نشده اند ، می توانند در زمانی که سازمان سنجش برای ویرایش اطلاعات در نظر می گیرد (مرداد ماه) معدل فارغ التحصیلی خود را درج و یا ویرایش نمایند.
  • داوطلبان پذیرفته شده در رشته های نیمسال اول تحصیلی دانشگاه های فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ، چنانچه موفق به دریافت مدرک دیپلم خود تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ نشوند ، قبولی آن ها باطل می گردد.
  • داوطلبان پذیرفته شده در رشته های نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه های فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی چنانچه بتوانند مدرک دیپلم خود را تا پایان نیمسال اول تحصیلی دریافت کنند ، مجاز به ثبت نام در رشته قبولی خود خواهند بود.
  • داوطلبانی که ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۹۸ را انجام داده و در یکی از رشته های دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند ، مجاز به ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای سال ۹۹ برای انتخاب رشته دوره های روزانه نخواهند بود و فقط می توانند نسبت به انتخاب رشته های غیر روزانه اقدام کنند.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه های نوبت دوم و غیرانتفاعی در سال ۹۹ ، می توانند بدون انصراف از رشته ی خود ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای سال ۹۸ را انجام دهند و در صورت پذیرش در یکی از رشته های انتخابی ، از رشته قبلی خود انصراف دهند. بدیهی است که این دسته از داوطلبان باید گواهی انصراف از رشته قبلی را به دانشگاه جدید ارائه دهند و پس از انصراف ، اجازه بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت.

شرایط نظام وظیقه

  • مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در این مرحله از آزمون و قبولی در آن ، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی مجاز به شروع تحصیل مجدد در این مقطع (کاردانی) نمی باشند.
     ترخیص سربازان حین خدمت جهت ادامه تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نمی باشد.
  • دانشجویانی که تمایل به انصراف و شروع به تحصیل مجدد دارند ، در طول تحصیلات دانشگاهی فقط یک بار مجاز به انصراف می باشند. مشروط به اینکه در سنوات اولیه تحصیلی انصراف داده و از زمان انصراف تا شروع به تحصیل مجدد ، بیش از یک سال سپری نشده باشد.
  • کارکنان وظیفه مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید 
زمان انتشار دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای
زمان ویرایش ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای
لیست رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای
منابع آزمون کاردانی فنی حرفه ای
زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای
زمان برگزاری آزمون کاردانی فنی حرفه ای
اعلام نتایج کاردانی فنی حرفه ای
تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی حرفه ای
ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای
سایت ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای
مدارک ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای

[entekhab]

[contact_info title= “شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹

[contact_info title= “کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹”] ثبت نام کنکور …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.