خانه / دانشگاه غیرانتفاعی / شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

[contact_info title= “شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی”] 

داوطلبانی می توانند ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی را انجام دهند ، که به هر دلیلی ثبت نام کنکور سراسری را انجام نداده و یا پس از انتخاب رشته کنکور در رشته های با آزمون این دانشگاه قبول نشده اند. این دسته از داوطلبان می توانند در بازه زمانی مقرر و با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بپردازند. در ادامه مطلب می توانید شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی را که شامل شرایط عمومی ، شرایط اختصاصی ، شرایط نظام وظیفه و … می باشد را مطالعه کنید.

[point1 title= “دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید آموزشی و یا مدرک کاردانی برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی الزامی است.”]

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹

ثبت نام و پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹ با توجه به نوع دیپلم و رشته انتخابی داوطلب انجام می گیرد. پیش از شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹ دفترچه راهنمای ثبت نام توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود که در این دفترچه علاوه بر ارائه لیست رشته های تحصیلی ، مواردی از قبیل شرایط ثبت نام نیز درج شده است که لازم است داوطلب از آن ها آگاه شود.

شرایط اختصاصی

  • دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ نیز می توانند ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی را انجام دهند و پس از امتحانات نهایی و دریافت کارنامه ، معدل کتبی خود را درج نمایند.
  • اگر داوطلبی در رشته های بدون کنکور پذیرش شده و در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ نیز شرکت کرده و قبول شود ، تنها می تواند در یک کد رشته محل ثبت نام نماید ، به عبارت دیگر هر داوطلب فقط مجاز به تحصیل در یک کد رشته محل می باشد.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه هر سال ، اجازه پذیرش دوره روزانه سال بعد را ندارند.
  • دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید (اعم از شاخه های نظری ، فنی و حرفه ای و کاردانش) و یا مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی – واحدی یا ترمی واحدی) یا اخذ آن حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ ، دارا بودن دیپلم نظام قدیم ، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای کلیه داوطلبان الزامی است.
  • داوطلبان دارای دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می باشند ، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند.
  • داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از کلیه گروه های تحصیلی و رشته های مندرج در دفترچه (گروه های تحصیلی علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر و زبان های خارجی نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.
  • دانشجویان دوره های نوبت دوم (شبانه) ، نیمه حضوری ، مجازی و پردیس خودگردان که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند ، می توانند بدون انصراف تحصیلی در این مرحله ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز دشمنی (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی ، فراماسونری و وابستگان آن ها
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقا می بایست برای ثبت نام در رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹ دارای وضعیت نظام وظیفه مشخص باشند و در فرم ثبت نام نیز وضعیت سربازی خود را مشخص نمایند. هر یک از داوطلبان آقا می بایست دارای یکی از شرایط زیر بوده و کد مربوطه را در فرم ثبت نام درج نمایند.

کد ۱ : دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند
کد ۲ : دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت ، پزشکی ، ایثارگران و موارد خاص)
کد ۳ : مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی و کفالت)
کد ۴ : متولدین سال ۱۳۵۴ و قبل از آن
کد ۵ :  دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش دانشگاهی که  تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر ۲۰ سالگی تمام)، فارغ التحصیل می شوند.
کد ۶ :  فارغ التحصیلان مقطع متوسطه (نظام جدید ۳-۳-۶ و یا دارای مدرک پیش دانشگاهی) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا ۲۰ سالگی درصورتی که وارد غیبت نشده باشند.
کد۷ : دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از ۱۸ سالگی تمام) موفق به اخذ پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید ۳-۳-۶ شده باشند ، به شرط نداشتن غیبت.
کد۸ : کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید ۳-۳-۶ به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.
کد ۹ :  سربازان در حال خدمتی که خدمت موظف آنان تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ به پایان می رسد.
کد ۱۰ : طلاب علوم دینی دارنده مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزه؛ به شرطی که مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان تأیید نمایند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه در دانشگاه نیز تحصیل کند.
کد ۱۱ : کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
کد ۱۲ : دانشجویان انصرافی درصورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد.

نکات مهم

  • دانش آموزانی که در سن ۱۷ سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی می شوند ، چنانچه حداکثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت (۱۸ سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند ، مجاز به ادامه تحصیل می باشند ؛ در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت ، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. مگر اینکه در مهلت شش ماه ، خود را از طریق یکی از دفاتر پلیس+۱۰ به وظیفه عمومی معرفی کرده و در هنگام پذیرش در دانشگاه دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند.
  • افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه است ، لازم است نسبت به تمدید موعد اعزام خود اقدام نمایند. در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت ، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.
  • افرادی که در موعد اعزام (مندرج در برگ آماده به خدمت) به خدمت اعزام می شوند در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر ، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد.

ثبت نام و پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد و زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام مهر ۹۹ ، از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۸ تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۹ می باشد.

مطالب پشنهادی برای مطالعه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 
دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهرماه 
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹
لیست رشته های بدون کنکور سراسری 
معرفی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور
شرایط رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی 

[banner]

[contact_info title= “شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر پذیرش بالغ بر ۸۵ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.