خانه / وزارت بهداشت / شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹

شرایط-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-وزارت-بهداشت-99

[contact_info title= “شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹”]

آزمون کارشناسی ارشد هر ساله به مسئولیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود و داوطلبانی که تمایل دارند در رشته علوم پزشکی تحصیلات خود را در مقطغ ارشد ادامه دهند، باید در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ثبت نام و شرکت نمایند. ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در اواخر بهمن ماه هر سال انجام می گیرد و همزمان با شروع ثبت نام دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز منتشر شده است که در این دفترچه شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد علوم پزشکی ذکر شده است. در این مطلب به طور اختصاصی به ذکر شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ خواهیم پرداخت.

[point1 title= “برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته امتحانی می باشد.”]

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹

برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت داوطلب باید واجد شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام باشد در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهد بود. شرایط ثبت نام ارشد علوم پزشکی به شرح موارد زیر هستند :

شرایط عمومی

عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی
دارا بودن سلامت و توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم اعتیاد به مواد مخدر
نداشتن سوء پیشینه کیفری

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن یکی  از مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی گروه پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت آموزش کشور یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  • دانشجویان ترم آخر به شرط فارغ التحصیلی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۹۹ ، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون در رشته تحصیلی متناسب با رشته فارغ التحصیلی خود می باشند.
  • اشتغال به تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه های دیگر و سایر موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور (به هنگام قبولی در آزمون و طول تحصیل) ممنوع می باشد.
  • داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۸ که در دوره های روزانه پذیرفته شده بودند ، در صورت ثبت نام یا عدم ثبت نام ، به دلیل محرومیت یک ساله حق شرکت در آزمون ارشد علوم پزشکی ۹۹ را ندارند.
  • فارغ التحصیلان دوره روزانه کارشناسی ارشد ، در صورتی که با مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی خود به منظور تحصیل مجدد در آزموت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ شرکت می نمایند و در دوره های رایگان این آزمون پذیرفته شوند ، مستلزم پرداخت شهریه می باشند.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد در صورت انصراف از تحصیل و یا محرومیت از تحصیل ، می توانند پس از تسویه با دانشگاه محل تحصیل خود ، در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت نمایند.
  • برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برخی از رشته محل ها دارا بودن  حداقل ۲ سال سابقه کار بالینی در بخش های بیمارستانی الزامی می باشد.

شرایط سهمیه ها

سهمیه آزاد : آن دسته از داوطلبانی که فاقد سهمیه های رزمندگان و ایثارگران می باشند ، در سهمیه آزاد قرار می گیرند و در صورت عدم کسب نمره حدنصاب لازم توسط داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران و عدم تکمیل ظرفیت ، این ظرفیت به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

سهمیه ۲۵ درصدی : همسر و فرزندان شهدا ( مشروط به کسب ۷۰ درصد نمره علمی گزینش آزاد هر رشته محل ) ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها ( مشروط به کسب ۷۰ درصد نمره علمی گزینش آزاد هر رشته محل ) ، جانبازان و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ( مشروط به کسب ۷۰ درصد نمره علمی گزینش آزاد هر رشته محل ) ، خود فرد رزمنده ( مشروط به کسب ۸۰ درصد نمره علمی گزینش آزاد هر رشته محل ) مجاز به استفاده از سهمیه ۲۵ درصدی می باشند.

سهمیه ۵ درصدی : جانبازان کمتر از ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه ( مشروط به کسب ۸۰ درصد نمره علمی گزینش آزاد هر رشته محل )  مجاز به استفاده از سهمیه ۵ درصدی رزمندگان می باشند.

شرایط نظام وظیفه

ارائه کارت پایان خدمت هوشمند
ارائه کارت معافیت دایم هوشمند (پزشکی، کفالت، ایثارگران و موارد خاص)
دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۹ مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت نمایند.
آن دسته از داوطلبانی که تاریخ اعزام به خدمت آن ها قبل از زمان اعلام نتایج نهایی و  قبولی در دانشگاه می باشد ، باید در زمان مقرر برای انجام خدمت سربازی اعزام شوند و در صورت قبولی در دانشگاه ، ترخیص از خدمت برای آن ها صادر خواهد شد.
داوطلبان متولد ۱۳۵۲ و قبل از آن در صورتی که تغییر سن نداده باشند ، مجاز به ثبت نام در این آزمون هستند.
مشمولان خدمت وظیفه سربازی در صورت داشتن برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت ، مجاز به ثبت نام آزمون می باشند.
کارکنان رسمی نیروهای مسلح تنها در صورت داشتن مدرک اشتغال به خدمت و کسب موافقت سازمان مربوطه  ، مجاز به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هستند.
مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون و پذیرفته شدن ، معافیت تحصیلی برای آن ها صادر نمی شود.
دانشجویانی اخراجی تا زمان پایان خدمت و یا دریافت معافیت دائم ، مجاز به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نمی باشند.
طلاب علوم دینی که مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده و دارای معافیت تحصیلی حوزه نیز هستند مجاز به ثبت نام می باشند.
داوطلبان آقا که از زمان فارغ التحصیلی آن ها از دوره کارشناسی تا قبولی در مقطع کارشناسی ارشد بیش از یکسال نگذشته باشد و وارد غیبت نشده باشند ، مجاز به ثبت نام در آزمون ارشد علوم پزشکی می باشند.

پس از اینکه اطلاع پیدا کردید واجد شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هستید، می توانید نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید. بدین منظور پس از وارد شدن به سایت sanjeshp.ir و دانلود دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۹۹  و مطالعه آن، از مدارک لازم برای ثبت نام ارشد علوم پزشکی ۹۹ مطلع شوید و پس از آن با واریز هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

لیست رشته های مجاز شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 
اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 
تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 
زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

[arshad]

[contact_info title= “شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد-پدافند-غیرعامل-در-نظام-سلامت-1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در نظام سلامت ۱۴۰۰

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در نظام سلامت ۱۴۰۰”] کنکور کارشناسی ارشد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.