خانه / علمی کاربردی / شرایط تحصیل بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

شرایط تحصیل بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

شرایط تحصیل بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
شرایط تحصیل بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
[contact_info title= “شرایط تحصیل بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی”] 

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه هایی است که تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری  اداره می شود.داوطلبان برای ورود به این دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون و قبولی در آن ندارند زیرا این دانشگاه هرساله در نوبت مهر و بهمن ماه در رشته های بدون آزمون دانشجو می پذیرد. یکی از مزیت های این دانشگاه این است که تمامی افرادی که دارای مدرک دیپلم در تمام  رشته ها از جمله ریاضی، تجربی، انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش می باشند می توانند بدون در نظر داشتن مدرک تحصیلی دیپلم خود ، در هریک از رشته های این  دانشگاه در مقطع کاردانی ثبت نام نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۸ – ۹۹

برای ورودی مهر ماه

ثبت نام دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ،دراواخر مرداد ماه آغاز می شود و حدود یک هفته ، متقاضیان شرکت در رشته های بدون آزمون این دانشگاه فرصت دارند که با ورود به سامانه sanjesh.org ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبان باید برای ثبت نام خود ، با واریز هزینه به سنجش ، کارت اعتباری ثبت نام را خریداری نمایند و پس از دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی ، می توانند فرم ثبت نام را تکمیل کنند. هزینه ثبت نام دوره کاردانی در بهمن ماه سال گذشته گذشته ۲۲ هزار تومان بوده است که پیش بینی می شود کمی افزایش در قیمت آن داشته باشیم.

برای ورودی بهمن ماه

دانشگاه علمی کاربردی همچنین رشته های بدون آزمون خود را نیز در بهمن ماه ارائه می دهد و داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی که در ادامه مطلب ذکر شده است می توانند برای ثبت نام در بهمن ماه اقدام کنند. زمان ثبت نام برای نیمسال دوم تحصیلی مقطع کاردانی ، نیمه اول بهمن ماه می باشد برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال بهمن ماه ، داوطلبان باید به سایت سنجش یا واحد دانشگاهی مورد نظر مراجعه کنند.اما به دلیل آنکه در نیسمال گذشته (بهمن ماه) ثبت نام آن به صورت حضوری انجام گرفت بدین صورت که داوطلبان می بایست برای ثبت نام در این دانشگاه به واحد دانشگاهی مورد نظر که رشته مورد نظر داوطلب ارائه شده است به صورت حضوری مراجعه کنند و با ارائه مدارک در این دوره بدون آزمون ثبت نام کنند.

داوطلبان دوره کاردانی می توانند حداکثر ۳۰ کد رشته – محل از دفترچه ثبت نام انتخاب کنند.

درصورتی که ثبت نام داوطلبان به صورت اینترنتی باشد به صورت مراحل زیر است

  •  مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org
  •  دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور.
  • پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی ، داوطلبان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می باشد، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغی مشخص به عنوان وجه ثبت نام شرکت در پذیرش، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
  •  آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 

شرایط عمومی

  • اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده
  • ملتزم بودن به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز از محرمات)
  • عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن بر اساس استعلام های انجام شده.
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم شهرت  به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول دوران تحصیل
  • برخورداری از توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم یا دیپلم متوسطه ۳ ساله نظری یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش برای ثبت نام دوره کاردانی
  • داوطلبانی که بدون توجه به نوع رشته فارغ التحصیلی خود در رشته ای غیرهمنام با مدرک تحصیلی خود ثبت نام می کنند ، حتما باید  دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده را بگذرانند.
  • دارا بودن شرایط مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا (دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت)
  • ملاک پذیرش دانشجو در دانشگاههای علمی کاربردی ،معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم می باشد ودر پذیرش دانشجویان سهمیه های موثر مانند سهمیه شاغلین ،متقاضیان بومی و ایثارگران نیزلحاظ می شود. به عبارت دیگر منظور از داوطلب شاغل یعنی در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی فعالیت داشته باشد، در زمان ثبت نام مشغول به فعالیت باشد و در حرفه منطبق با رشته انتخابی شاغل باشد.
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی طبق روال هر ساله ، در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در مهر و بهمن ماه انجام می شود. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی مهر ماه در اواسط مرداد ماه و برای ورودی بهمن ماه در اواخر بهمن ماه انجام خواهد شد.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مقطع کاردانی علمی کابردی

در دست داشتن اصل مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم یا دیپلم متوسطه نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش

اصل کارت ملی و اصل شناسنامه

کارت پایان خدمت یا معافیت

۶ قطعه عکس تمام رخ ۴×۳

اصل کاربرگ ۱۰۳ (گواهی اشتغال به کار) با مهر و امضا بالاترین مقام مسئول

کپی صفحه اول دفترچه بیمه

آخرین فیش حقوقی یا آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر (برای پذیرفته‌شدگان شاغل)

دریافت رسید تاییدیه تحصیلی از مراکز پیشخوان دولت

سهمیه های موثر برای پذیرش در مقطع کاردانی علمی کاربردی

  • رزمندگان : رزمندگانی که دارای سابقه حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل می باشند لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده ازسهمیه رزمندگان اقدام نمایند ودرصورت تائید نهایی از سوی سازمان بسیج مستضعفین ویا وزارت جهاد کشاورزی در سهمیه رزمندگان گزینش می شوند.
  •  ایثارگران : “جانبازان ۲۵ %و بالاتر و همسر و فرزندان آنان”، “جانبازان زیر ۲۵ %و همسر و فرزندان آنان”، “آزادگان و همسر و فرزندان آنان”، “همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه” و همچنین “همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر”برای استفاده از سهمیه ایثارگران بایستی نسبت به تکمیل بند مربوط به تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند و نیازی به مراجعه به وبگاه ایثار ندارند و در صورت تایید ارگان مربوط، در این پذیرش در سهمیه ایثارگران گزینش میگردند.

۱ -بیست و پنچ درصد ظرفیت هر کدرشته محل به “همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر”، “آزادگان و همسر و فرزندان آنان”، “جانبازان ۲۵ %و بالاتر و همسر وفرزندان” آنان اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۲۵ %ظرفیت)

۲ -پنج درصد ظرفیت هر کدرشته محل نیز به “جانبازان زیر ۲۵ %و همسر و فرزندان آنان” و “همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه درجبهه” اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۵ %ظرفیت)

  • خانواده شهدا :خانواده معظم شهدا (پدر، مادر، خواهر و برادر شهید) برای استفاده از سهمیه مزبور بایستی نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند و سپس به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند و در صورت تائید نهایی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سهمیه خانواده شهدا گزینش میگردند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود که این دفترچه برای هر یک از مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت جداگانه است.

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کاردانی مهر ماه ۹۷

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کاردانی مهر ۹۸

(به محض انتشار دفترچه لینکمورد نظر فعال می شود)

[banner]

[contact_info title= “شرایط تحصیل بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

شرایط-ثبت-نام-دانشگاه-علمی-کاربردی-1400

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

[contact_info title= “شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰”] شرایط ورود به دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.