خانه / کارشناسی ارشد / سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۸
سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98

سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۸

سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۸”] 

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم تیرماه تحت عنوان کارنامه ای برای تمام داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام نموده اند ، منتشر می گردد و چند روز پس از آن ضمن انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، فرایند انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد آغاز می گردد.

یکی از سوالاتی که در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای داوطلبان ایجاد می شود این است که آیا با وجود ادغام کنکور ارشد و سراسری ، انتخاب رشته آن ها نیز مشترک می باشد ؟ در جواب این سوال داوطلبان باید بگوییم که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت جداگانه و از سایت های مجزا انجام می گیرد.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org و انتخاب رشته دانشگاه سراسری از طریق سایت sanjesh.org انجام می گیرد.

سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۸

منظور از دانشگاه های سراسری ، دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی و پیام نور می باشد که انتخاب رشته تمام دانشگاه های مذکور به صورت مشترک و در قالب یک فرم انتخاب رشته انجام می گیرد. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه برای تحصیل در این داشنگاه ها مجاز شده اند ، بایستی به تریب مراحل زیر برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

  • مراجعه به سامانه اینترنتنی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  • انتخاب گزینه “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ۹۸”
  • پس از وارد شدن به صفحه جدید بر روی گزینه “انتخاب رشته” کلیک کنید.
  • با ورود به صفحه جدید با یکی از دو روش زیر می توانید وارد صفحه انتخاب رشته شوید.

روش اول : درج شماره پرونده + کدپیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی

روش دوم : درج شماره پرونده + شماره داوطلبی + کد ملی + عبارت امنیتی

  • با وارد شدن به صفحه میزکار با کلیک بر روی گزینه “انتخاب رشته” می توانید نسبت به درج حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل اقدام نمایید.

سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۹۸ برخلاف سایر دانشگاه ها از سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام نمی گیرد و برای انتخاب رشته این دانشگاه بایستی به سامانه الکترونیکی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایید. داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد چنانچه برای انتخاب رشته در این دانشگاه مجاز شده باشند می توانند به ترتیب مراحل زیر اقدامات لازم را برای انتخاب رشته خود انجام دهند:

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مجزا از سایر دانشگاه ها و از طریق سامانه الکترونیکی azmoon.org انجام می گیرد. داوطلبان باید پس از ورود به سامانه مذکور ، انتخاب رشته خود را به ترتیب مراحل زیر انجام دهند :

داوطلبان بایستی برای اطلاع از اینکه رشته ی آن ها در کدام یک از واحدهای دانشگاهی و با چه تعداد ظرفیت ارائه شده است ، دفترچه انتخاب رشته را از لینک قرار داده شده در سامانه دانلود و مطالعه نمایند.

  • واریز هزینه انتخاب رشته از طریق کلیک بر روی لینک “خرید کارت اعتباری”

بدون واریز هزینه ثبت نام ، امکان ثبت کدرشته محل ها وجود نخواهد داشت. بنابراین باید با کلیک برروی لینک “خرید کارت اعتباری” هزینه انتخاب رشته را توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید. در سال ۹۷ هزینه انتخاب رشته دانشگا آزاد ۴۶ هزارتومان بوده است که در سال جاری مقداری بر این مبلغ افزوده خواهد شد.

چنانچه وجه مورد نطر را با موفقیت واریز نمایید ، در پایان مراحل پرداخت شناسه و رمز ثبت نام توسط سامانه به شما ارائه داده می شود.

  • کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته کارشناسی آزاد دانشگاه آزاد ۹۸”
  • درج شناسه انتخاب رشته و شناسه ثبت نام در کادر ظاهر شده (شناسه انتخاب رشته در انتهای کارنامه اولیه درج گردیده است)
  • پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی خود ، مشخصات فردی و کد رشته امتحانی تان برای شما قابل مشاهده خواهد بود.
  • حال می توانید فرم انتخاب رشته را دریافت و نسبت به تکمیل آن با حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل اقدام نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد از کدام سایت می باشد ؟

تمامی فرایند های انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت آزمون و دانشگاه روزانه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد بنابراین برای دانلود دفترچه نیز باید به سایت های مذکور مراجعه نمایید.

در جدول زیر برای سهولت در امر دانلود دفترچه ، لینک دریافت آن ها را قرار داده ایم. لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته برای تمام گروه های آزمایشی مشترک است.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک نمایید)

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک نمایید)

مهم ترین فرایند انتخاب رشته ، نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته می باشد که باید رشته ها به گونه چیده شوند ، که شانس پذیرش داوطلب افزایش یابد. به دلیل آنکه انجام این کار از حساسیت بالایی برخوردار است ، می توانید جهت دریافت  مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس بگیرید.

[arshad]

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.