خانه / مشاوره روانشناسی / سادیسم یا آزارگری جنسی

سادیسم یا آزارگری جنسی

سادیسم یا آزارگری جنسی

[contact_info title= “سادیسم یا آزارگری جنسی”] 

بیماری سادیسم عبارت است از لذت بردن از تحقیر ، تمسخر و آزار روحی یا جسمی و جنسی دیگران ، که در جوامع گوناگون مرزها و محدودیت های متفاوتی دارد. در واقع آزارگری جنسی که به آن سادیسم نیز گفته می شود ، نوعی انحراف جنسی و اختلالی است که در آن ، فرد بیمار برای تحریک جنسی خود ، می کوشد به قربانی آزار جنسی یا روانی وارد کند و از این کار لذت خاصی برده و تحریک می شود. این آزار جنسی یا روانی قربانی ، می تواند فرد را به ارگاسم و اوج لذت جنسی نیز برساند.

تحقیقات انجام شده روی ۱۱۲ بیمار گرفتار سادیسم یا آزارگری جنسی نشان می دهد که شروع این اختلال ، معمولا قبل از ۱۸ سالگی روی می دهد و کم کم به اوج خود می رسد. شیوع آزارگری جنسی در مردان بیشتر از زنان است. برخی از بیماران مبتلا به سادیسم ، مازوخیسم هم دارند. در افراد مبتلا به آزارگری جنسی ، فرد گاهی قصد رابطه جنسی با قربانی را ندارد و تنها از آزار جنسی و روانی او لذت برده و تحریک می شود و به ارگاسم می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “سادیسم یا آزارگری جنسی” می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

شیوع آزارگری جنسی در مردان بیشتر از زنان است.

سادیسم یا آزارگری جنسی چیست؟

سادیسم جنسی عبارت است از رساندن آزار جنسی یا روانی به شخصی دیگر به منظور تحریک جنسی. در واقع این نوع دیگرآزاری یا سادیسم نوعی انحراف جنسی است که در آن شخص منحرف در موقع عمل جنسی و آمیزش طرف مقابل را مورد آزار و اذیت بدنی و روانی قرار می‌دهد و این عمل او را به نهایت لذت جنسی می‌رساند. در افراد مبتلا به سادیسم جنسی اهانت ، کتک زدن ، زخمی کردن و حتی کشتن دیگران و تخیل یا تماشای صحنه ایجاد درد در دیگران لذت جنسی ایجاد می‌کند. اعمال سادیسم می تواند شامل محدود کردن با طناب یا زنجیر ، زندانی کردن ، گزش ، استفاده از دستبند ، تحقیرکلامی ، شوک الکتریکی ، شلاق و یا ضرب و شتم باشد.

نشانه های سادیسم جنسی 

  • برقراری روابط جنسی با افراد متعدد و آسیب رساندن فیزیکی به آن ها
  • عدم تمایل به معاشقه و پیشنوازی
  • اعتیاد به پورنوگرافی ، بازدید تصاویر ، فیلم‌ها و سایت‌های جنسی ، گپ‌های جنسی در چت روم‌ها ، به نمایش گذاردن اندام از طریق وب کم ، استفاده از تلفن برای گفتگوهای جنسی با افراد غریبه
  • نگاه کردن و خیره شدن هوس آلود به صورت مستمر به جنس مخالف و برانداز کردن قسمت‌های مختلف اندام افراد در معابر ، اماکن عمومی و میهمانی‌ها و تعریف و تمجید از آن اندام‌ها در ذهن
  • داشتن افکار مداوم پیرامون برقراری رابطه جنسی گویی چیز مهمتری در زندگی آن ها وجود ندارد.
  • استفاده از الفاظ رکیک و فحاشی جنسی و متلک‌های جنسی
  • تفکرات برقراری رابطه جنسی با محارم ، آزار جنسی کودکان و سو استفاده جنسی از آن ها
  • میل به سوزاندن و آسیب به اندام‌های جنسی مفعول
  • برقراری روابط جنسی غیر متعارف همراه با صدمه رساندن و جراحات به خود یا طرف مقابل از قبیل بریدگی ، بستن دست و پا ، شلاق زدن و ضربه زدن
  • خیانت و تنوع طلبی ، رابطه جنسی با روسپیان ، تجاوزات جنسی
  • برخی خیال پردازی‌های جنسی همانند رابطه جنسی گروهی و یا سهیم کردن شریک جنسی با فردی دیگر.

علل ایجاد سادیسم جنسی

سادیسم یا آزارگری جنسی

 

در حالی که علت خاصی برای اختلال سادیسم جنسی مشخص نشده است ، نظریه های متعددی در این زمینه وجود دارد. به نظر می رسد گاهی فردی که معمولا در زندگی روزمره احساس بی قدرتی می کند برای فراموشی و به دست آوردن احساس قدرت یا قدرت آزادی برای فانتزی های سرکوبگر جنسی به این گرایش رو پیدا می کنند. سایر اختلالات روانی یا اجتماعی ممکن است همراه با اختلال سادیسم جنسی تشخیص داده شود ، گرچه لزوما اینگونه نیست. با این حال هیچ علت یا تئوری پذیرفته شده در جهان ، که منشا سادیسم جنسی را توضیح دهد ، وجود ندارد.

لیکن درحالت شدید این فعالیت ، قربانی ممکن است متحمل جراحات جدی شده یا جان خود را از دست بدهد. برخی متخصصان روانشناسی و روانپزشکی بر این باورند که ریشه‌های آزارگری و آزارطلبی را باید در دوران کودکی جستجو کرد و برخی دیگر به نقش احتمالی عوامل زیستی اشاره کرده‌اند. فرد آزارطلب از طریق آزار دیدن ، ترجیحا تحقیر شدن و کتک خوردن به ارضای روحی می‌رسد. در این خیال‌پردازی‌ها آن‌ها به بند کشیده می‌شوند ، شکنجه می‌شوند ، مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند ، یا به طریق دیگری با آن‌ها بدرفتاری می‌شود. فراوانی این خیال پردازی‌ها و اعمال در زنان خیلی بیشتر از مردان است.

درمان سادیسم جنسی چگونه است؟

به دلیل دوره مزمن سادیسم جنسی و عدم اطمینان از علل آن ، درمان اغلب دشوار است. درمان این اختلال اغلب یک موضوع حساس برای بسیاری از متخصصان بهداشت روانی است. موارد شدید یا دشوار سادیسم جنسی باید به یک درمانگاه تخصصی برای درمان اختلالات جنسی یا متخصصانی که تجربه در درمان چنین مواردی دارند مراجعه کنند.

سادیسم جنسی به ندرت در مردان بالای ۵۰ سال تشخیص داده می شود. درمان شناختی رفتاری می تواند به تشخیص الگوهای انعطاف پذیری جنسی کمک کند و پاسخ های جدید و سالم تر را یاد بدهد. یک روش درمانی شناخته شده به عنوان بازسازی شناختی می تواند به فرد کمک کند تا الگوهای فکری تحریف شده را شناسایی کند و بر آن ها غلبه کند. داروهای ضد افسردگی که مواد شیمیایی مغز را مختل کرده و رفتارهای تحریک آمیز را کم می کند یا داروهای ضد آندروژنیک که باعث از بین رفتن میل جنسی می شود نیز ممکن است تجویز شود.

سوالات متداول در مورد سادیسم جنسی؟

 آیا صرف تحقیر دیگران سادیسم است؟

خیر ، همان‌گونه که در تعریف سادیسم ذکر کردیم ، این عمل آزار جسمی ، روانی و جنسی دیگران باید موجب ارضای روحی و لذت و آرامش خود فرد بشود. این افراد در روابط زناشویی ، همسر یا شریک جنسی خود را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داده و احساس لذت می کنند.

 چه تفاوتی بین سادیسم و اختلال شخصیت ضد اجتماعی وجود دارد؟

در اختلال شخصیت ضد اجتماعی فرد آزاررسان ، به دلیل لذت بردن دیگران را آزار نمی دهد ولی فرد مبتلا به سادیسم از آزار دادن و صدمه زدن به قربانی خود احساس لذت می کند.

این اختلال واقعا قابل درمان است یا خیر؟

بله ، روان‌درمانی تحلیلی تا حدودی موثر است. ملاک‌های شخصیتی از قبیل مکانیسم‌های کپی برداری ، باورها و ویژگی های رفتاری مدت زمان طولانی برای تثبیت شدن نیاز دارند و به کندی تغییر می کنند. رفتارهایی از قبیل بی توجهی ، گوشه‌گیری و پایین بودن اعتماد به نفس در آن هابا چند ماه درمان قابل تغییر هستند. شرکت در گروه‌های خودیاری و همچنین خانواده درمانی نیز می توانند موجب تغییر در رفتارهای فرد شوند.

شما می تواند همواره برای دریافت مشاوره های جنسی و دریافت راهکارهای عملی درمان اختلالات جنسی خود و اطرافیانتان با مشاور های مجرب مرکز الو مشاوره در تماس باشید. همچنین در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد “سادیسم یا آزارگری جنسی” دارید نیز کارشناسان ما آماده پاسخ گویی به سوالات شما خواهند بود. چنانچه علاقه داشته باشید می توانید سایر مطالب مرتبط را نیز مطالعه نمایید:

انواع اختلالان جنسی و درمان
برای اختلالات روانی چه روش درمانی موثر است؟
انواع کودک آزاری و علل آن
انواع روابط جنسی

[contact_info title= “سادیسم یا آزارگری جنسی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.