خانه / کارشناسی ارشد / زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹
زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99
زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99

[contact_info title= “زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹”]

 

کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ همانند سال های گذشته تنها آزمون برای ورود متقاضیان به دانشگاه ها در دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، مجازی ، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته می باشد. در سال های اخیر ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و کنکور ارشد دانشگاه آزاد موجب شده است که دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۹ نیز آزمون مجزایی نداشته باشد و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه می توانند با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و شرکت در آن ، نسبت به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اقدام نمایند. سازمان سنجش آموزش کشور که مجری ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد می باشد ، طبق روند سال های گذشته با انتشار اطلاعیه ای در مهر ماه جزئیات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را به طور دقیق مشخص کرده است که در ادامه مطلب توضیحات بیشتری ارائه داده ایم.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد به صورت مشترک و همرمان باهم در آذر ماه انجام می گیرد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ۹۹ برای داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، دانشگاه آزاد ، پیام نور و موسسات غیرانتفاعی به طور هماهنگ و توسط سازمان سنجش آموزش کشور در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۹۹ برگزار می شود. متقاضیانی که علاقه دارند تا در این آزمون شرکت کنند می بایست از روز شنبه به تاریخ ۱۶ آذرماه لغایت روز دو شنبه ۲۵ آذرماه ۹۸ با مراجعه به سایت sanjesh.org نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

با توجه به این که آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است، داوطلبان آزمون ارشد ۹۹ دانشگاه آزاد نیز لازم است در بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نسبت به ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. بنابراین دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود ، برای داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد نیز مورد استفاده خواهد بود و دفترچه مجزایی تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ منتشر نخواهد شد.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

بسیاری از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد اطلاعاتی از فرایند ثبت نام این آزمون ندارند به همین دلیل سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد می نماید و در آن به توضیح تمام موارد لازم از جمله شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام ، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و همچنین نحوه ثبت نام پرداخته شده است.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

 داوطلبان پس از ورود به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و مطالعه آن ، می توانند با واریز هزینه ثبت نام مراحل نام نویسی و تکمیل فرم اینترنتی را در پیش بگیرند.

مرحله اول 

بعد از ورود به سایت sanjesh.org از منوی بخش راست گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید و سپس بر روی لینک “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۳۹۹” کلیک کنید.

مرحله دوم

گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

در این مرحله باید هزینه ثبت نام را از طریق خرید سریال ثبت نام واریز نمایید بنابراین بر روی لینک خرید سریال ثبت نام کلیک کنید و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود اجازه دهید هزینه ثبت نام از حساب شما کسر شود.

مرحله سوم

پس از واریز هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، سریال ثبت نام ۱۲ رقمی توسط سامانه به شما ارائه می شود که باید آن را یادداشت کنید. پس از انتخاب گزینه “ثبت نام جدید” صفحه ای مانند زیر ایجاد می شود که باید سریال ثبت نام را وارد کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید عکس داوطلبی خود را با مشخصات خواسته شده بارگذاری نمایید

مرحله پنجم

حال پس از اسکن عکس ، بابد فرم ثبت نام را تکمیل کنید در زمان درج اطلاعات در فرم ثبت نام آزمون ارشد دقت و توجه کافی را داشته باشید و چنانچه اطلاعات اشتباه ارسال شود ، ممکن است ثبت نام شما باطل شود.

برای کاهش خطا در  زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، توصیه می شود ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام را که در انتهای دفترچه راهنما قرار داده شده است ،  تکمیل نمایید علاوه بر آن می توانید ثبت نام خود را از طریق مشاوارن مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره انجام دهید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
زمان تمدید ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹
ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
 میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹
تاثیر سهمیه ۵ درصدی در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

[arshad]

[contact_info title= “زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

۶۰ نظر

  1. سلام. خسته نباشید. در دفترچه ثبت نام نوشته شده که دانشجویان مقطع کارشتاسی ارشد اگه بخوان در کنکور امسال ثبت نام کنند ، باید قبل از ثبت نام در آزمون ، از تحصیل انصراف بدهند. خب یعنی مثلا من که دانشجوی شبانه ورودی ۹۸ هستم ، باید همین الان از دانشگاه فعلیم انصراف بدم و بعدش میتونم در آزمون ثبت نام کنم؟؟ نمیشه آزمون بدم و بعد اگه دانشگاه مورد نظرمو قبول شدم اون موقع از دانشگاه فعلیم انصراف بدم؟ این چیزی که در این مورد در دفترچه نوشته شده (لغو قبولی در صورت عدم انصراف از تحصیل در زمان ثبت نام آزمون) واقعا بهش عمل میکنن یا اینکه زیاد جدی نمیگیرنش

    • با سلام
      برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می بایست قبل از انجام ثبت نام انصراف خود را ثبت کنید و شرایط شما می بایست مطابق با دفترچه ثبت نام باشد ، در صورتی که انصراف خود را ثبت نکرده باشید بعد از قبولی در هر یک از واحدهای دانشگاهی قبولی شما لغو می شود.

  2. با سلام.سال ۹۸ آزمون کارشناسی هنر امتحان دادم و برای روزانه مجاز شدم امتحان عملی داشت که نتونستم کارت بخرم و در امتحان عملی شرکت کنم.میخواستم بدونم برای آزمون سال ۹۹ میتونم شرکت کنم؟ممنون از شما

    • سلام ، با درنظر گرفتن اینکه شما در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ ، در دانشگاه های دوره روزانه پذیرفته نهایی نشده اید . بنابراین می توانید در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ و همجنین در دوره روزانه ، ثبت نام و شرکت نمایید . پیشنهاد می شود با مطالعه ثبت نام کنکور سراسری اطلاعات تکمیلی را به دست آورید .

  3. سلام من دانشجوی ترم آخر کارشناسی هستم فرم مخصوص معدل رو باید پر کنم ؟

    • با سلام
      شما در فرم ثبت نام می بایست اطلاعات مربوط به معدل را به طور میانگین وارد کنید و بعد از پایان تحصیلات خود در زمان و در زمان دریافت کارت اطلاعات معدل خود را ویرایش کنید.

  4. پارمیس رضاپور

    باسلام. من ارشد ۹۷ روزانه قبول شدم . ولی همون سال قبل امتحانات ترم اول انصراف دادم . حالا میتونم برا کنکور ارشد ۹۹ شرکت کنم ؟ لطفا جواب بدید .
    ممنونم

  5. محمد حسین اسماعیلی

    سلام .خدمت کارشناسان محترم.
    من لیسانس ادبیات فارسی دارمو واسه کنکور سراسری ۹۹ میشه رشته تجربی امتحان بدم .اگه جواب منفی هست لطفا راهنمایی بفرمایید

    سپاسگزارم

    • با سلام , شما با مدرک دیپلم نظری شامل ( گروه علوم تجربی , انسانی و یا ریاضی ) می توانید در آزمون سراسری گروه علوم تجربی شرکت نموده و انتخاب رشته انجام دهید . شما همچنین جهت موفقیت در آزمون سراسری و ادامه تحصیل در رشته دلخواه برنامه ریزی کنکور را مطالعه نمایید .

  6. سلام، ببخشید من دانشجوی ترم هفت عمرانم اما تا شهریور۹۹ فارغ التحصیل نمیشم.ایا میتونم بصورت ازمایشی بدون انتخاب رشته در کنکور ارشد امسال برای دو رشته ثبت نام کنم.؟

    • سلام ، در صورتی که که شما تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ و یا نهایتا تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل نشوید . قبولی شما در آزمون کارشناسی ارشد لغو خواهد شد ، و شما می توانید تنها به صورت آزمایشی در کنکور سراسری کارشناسی ارشد ثبت نام و شرکت نمایید . همچنین می توانید با مراجعه به شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اطلاعات مربوطه را به دست آورید .

  7. امید جعفر زاده

    سلام خرید کارت اعتباری مبنی بر پیام نور و غیر انتفاعی برا چیه؟؟؟ میشه توضیح بدین؟؟ ممنون

    • با سلام،
      چنانچه شما تمایل به انتخاب دانشگاه های پیام نور و یا غیرانتفاعی در مرحله انتخاب رشته را داشته باشید ، می بایست سریال علاقه مندی به این دانشگاه ها را خریداری نمایید.

  8. باسلام ببخشید دوباره سوال میپرسم من که کارشناسی ناپیوسته مهندسی کامپیوتر نرم افرار دارم فقط میتونم ارشد روانشناسی وزارت علوم سراسری ثبت نام کنم … ایا نمیشه با کارشناسی ناپیوسته مهندسی کامپیوتر ارشد روانشناسی وزارت بهداشت ثبت نام کنم ممنونم

    • با سلام ،
      مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد(۱۳۹۹) ، شما می توانید در رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد(وزارت علوم) ادامه تحصیل دهید.لازم به ذکر است شما شرایط احراز تحصیلی جهت ثبت نام در آزمون سراسری وزارت بهداشت را دارا نمی باشید.

  9. با سلام.من دانشجوی ارشد هستم وهنوز انصراف ندادم. می خواستم ازتون بپرسم که آیا امکان ثبت نام مجدد برای بنده برای دانشگاه روزانه وجود داره؟و اینکه وقتی نتایج اولیه یعنی رتبه ها آمد اون موقع اقدام به انصراف بکنم؟ میشه راهنمایی بفرماید.ممنون میشم

    • با سلام.
      دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای شرکت مجدد در این آزمون می بایست تا قبل از ثبت نام ، انصراف خود را در دانشگاه در حال تحصیل اعلام کنند . همچنین شما می توانید بعد از اعلام نتایج دوره های روزانه را جزء انتخاب های خود قرار دهید.

  10. با سلام.بنده مدرک کارشناسی شیمی دارم.خواستم ببینم میتونم برای ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد شرکت کنم؟؟؟چطوری باید ثبت نام کنم.ممنون

    • سلام ، بله شما با مدرک فارغ التحصیلی خود مجاز به ثبت نام در رشته مورد نظر می باشید . و می توانید با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد مجموعه علوم ورزشی و کسب رتبه قبولی ، در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه تحصیل دهید . همچنین با مطالعه مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد اطلاعات مربوطه را به دست آورید .

  11. سلام من یه سال دیگه کارشناس حسابداری می گیرم میتونم ارشد روانشناسی کنکور بدم

    • با سلام
      مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد(۱۳۹۹) ، شما در صورتی که حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوید می توانید در آزمون ثبت نام نمایید.

  12. میشه تو کنکور ارشد تو رشته دیگه شرکت کرد؟

  13. نگار رضا پور

    ثبت نام ارشد آزاد هم با همون سراسریه؟ کنکورش یکیه؟ اینطوری که نمیشه دو تا رشته شرکت کرد?

    • سلام
      بله آزمون ارشد آزاد به صورت یکپارچه با آزمون سراسری برگزار می شود و ثبت نام هم یکسان است. اما شما می تونید در دو رشته شرکت کنید ، به شرطی که یک رشته اصلی و یک شناور باشد.

  14. سهمیه بسیج داریم تو کنکور ارشد یا نه؟ خیلی برام مهم لطفا زود جواب یدید

  15. من لیسانس مهندسی صنایع دارم، مبتونم کنکور ارشد برای آی تی بدم ؟

  16. برای ثبت نام باید حتما مدرک کارشناسی داشته باشیم؟؟من هنوز مدرکمو از دانشگاه نگرفتم

  17. سلام
    من دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد هستم
    میتونم امتحان ارشد بدم و اگه قبول شدم دانشجوی سراسری هم باشم در کنار دانشجو بودن دکترای ازاد؟

  18. با سلام. من دانشجوی رشته ی شیمی هستم. قصد دارم امسال در کنار کنکور ارشد شیمی کنکور ارشد فیزیک هم بدم و هرکدوم که رتبه ی بهتری آوردم رو ادانه بدم. آیا امکانش هست؟

  19. سلام . من فرزند جانباز هستم و دارای سهمیه ۲۵% کنکور هستم و میخام برای ارشد سراسری شرکت کنم . میخواستم بدونم اگر من در کنکور ارشد سال ۹۹ شرکت کنم و قبول نشم امکان استفاده از سهمیه ۲۵% کنکور در سال بعد را دارم یا ن .

  20. پریناز یاوری

    سلام اگه برای سراسری شرکت کنم و قبول نشم درصورتیکه زمان ثبت نام برای آزاد ثبت نام نکرده باشم میتونم برای آزاد انتخاب رشته کنم یا شرطش ثبت نام از قبل، با توجه به اینکه با همدیگه هستن برای ثبت نام ؟

  21. با سلام من ترم پنج مهندسی عمران هستم میخواستم ببینم میتونم به صورت آزمایشی کنکور ارشد بدم یا نه؟

  22. سلام من نیمسال اول سال ۹۹ لیسانسم رو تموم میکنم میتونم توی کنکور ارشد ۹۹ ثبت کنم و رشته هایی که پذیرش نیمسال دوم دارن یا شبانه هستن رو انتخاب رشته کنم ؟ و درصورت قبولی میتونم بهمن ماه برای ثبت نام اقدام تو دانشگاه قبولی اقدام کنم ؟!

    • سلام
      بله می توانید. اما این رو هم به خاطر داشته باشید که ممکنه اصلا در رشته شما پذیرش برای بهمن ماه صورت نگیرد. برای شبانه ها خیر. فقط باید پذیرش برای ترم بهمن باشه تا بتوانید قبول شوید.

  23. سلام خسته نباشید ببخشید من برا ثبت نام با گوشی اقدام کردم بعد مرحله ثبت شماره همراه وومنزل که می زنم پاک میشه و میگه شماره را و وارد کن چه دلیلی داره؟؟؟؟

  24. سلام کارشناسی علوم اجتماعی دارم می‌خوام ارشد علوم تربیتی شرکت کنم امکان داره راهنمایی کنید موفقیتی هست یا نه؟

  25. سلام
    من سال ۹۳ ارشدم دانشگاه شیراز بودم و سال ۹۵ فارغ التحصیل شدم. می تونم کنکورارشد فرانسه بدم و دوباره دانشگاه دولتی برم؟امکان رفتن به دانشگاه دولتی دوباره وجود داره؟

  26. سلام من ارشد برق روزانه بودم انصراف دادم میتونم دوباره ارشد برق روزانه قبول شم؟

  27. سلام وقت بخیر
    من موقع ثبت نام کنکور ارشد در قسمت معلولین زدم نیاز به منشی ندارم در صورتی که اصلا این قسمت شامل من نمیشد و باید خالی میذاشتم
    الآن در قسمت ویرایش هر کاری میکنم نمیتونم حذف کنم و اصلاح کنم
    و هم چنان در قسمت اطلاعات ثبت نامیم میزنه نیاز به منشی ندارم.
    خواستم بدونم مشکلی برای کنکور دادن من و …پیش نمیاد؟؟؟

  28. با سلام . من هنوز مطمئن نیستم کدوم رشته را شرکت کنم. می تونم تو بهمن یا اسفند ثبت نام انجام بدم؟

  29. سلام. کسی که فارغ التحصیل سال ۸۱ بوده و معدل زیر ۱۲ داشته ، می تواند در کنکور ارشد شرکت کند؟

  30. سلام
    من لیسانس مدیریت دارم میتونم ارشد تربیت بدنی بخونم ؟

  31. سلام من خرداد امسال لیسانس مترجمی زبان گرفتم. می خوام فقط تو ارشد اموزش زبان شرکت کنم. میشه فقط رشته زبان انتخاب کنم؟ منظور از رشته شناور چیه؟

    • با سلام
      رشته شناور یعنی رشته ایی ک در کنار رشته اصلی می توانید انتخاب نمایید .لیست رشته های شناور هم در دفترچه راهنمای کنکور ارشد آورده شده
      است در مورد رشته زبان هم باید گفت بله می شود فقط رشته زبان و انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.