خانه / کنکور سراسری / زمان برگزاری کنکور سراسری ریاضی ۹۹
زمان برگزاری کنکور سراسری ریاضی 99

زمان برگزاری کنکور سراسری ریاضی ۹۹

زمان برگزاری کنکور سراسری ریاضی 99

[contact_info title= “زمان برگزاری کنکور سراسری ریاضی ۹۹”]

کنکور سراسری ریاضی برای پذیرش دانشجو در رشته های فنی مهندسی از قبیل مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر و برخی رشته های علوم پایه همانند آمار ، ریاضیات و …. برگزار می شود داوطلبان با شرکت در کنکور ریاضی می توانند برای  انتخاب رشته کنکور در دانشگاه های سراسری و آزاد اقدام نمایند و همانطور که می دانید در چند سال گذشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است. با مطالعه ادامه مطلب می توانید در جریان زمان برگزاری کنکور سراسری ریاضی ۹۹ و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه قرار بگیرید و پس از مطالعه برای راهنمایی های بیشتر می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

زمان برگزاری کنکور سراسری ریاضی ۹۹

کنکور سراسری ریاضی در سال ۹۹ برای دو دسته از داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید برگزار خواهد شد و البته امسال آخرین سالی است که داوطلبان نظام قدیم می توانند در آزمون مربوط به نظام خود شرکت نمایند. کنکور سراسری ۹۹ برای گروه های آزمایشی ریاضی ، انسانی ، تجربی ، هنر و زبان در روز های پنج شنبه و جمعه به تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیرماه برگزار می شود و پیش بینی می شود زمان برگزاری کنکور ریاضی در نوبت صبح روز پنج شنبه به تاریخ ۱۲ تیرماه باشد.

  • داوطلبانی که علاوه بر کنکور ریاضی ، در گروه های آزمایشی هنر و یا زبان نیز شرکت کرده اند نگران تداخل زمان برگزاری دو آزمون نباشند زیرا آزمون رشته های شناور هر ساله در نوبت عصر برگزار می شود.
  • داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی مانند کیف ، کوله پشتی ، کتاب ، جزوه ، ماشین حساب ،  تبلت ، قلم نوری ، تلفن همراه ، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و … خودداری نمایند.
  • درب حوزه­­‌های امتحانی صبح­‌ها راس‌ ساعت‌ ۷:۰۰ (هفت) صبح بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون راس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ است.
  • هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌ ، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس ­دار خود را نیز به همراه داشته‌ باشد.

برگزاری کنکور ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور سراسری ۹۹ روزهای پنجشنبه مورخ ۳۰ مرداد و جمعه ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ریاضی ۹۹

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ریاضی حدود یک هفته پیش از برگزاری آزمون از طریق سایت سنجش برای تمام داوطلبان منتشر می شود و داوطلب موظف است با مراجعه به سامانه اینترنتی sanjesh.org نسبت به تهیه پرینت از کارت خود اقدام نماید. اطلاعات مورد نیاز برای دریافت کارت عبارتند از :

  1. وارد کردن شماره سریال شناسنامه + شماره شناسنامه
  2. وارد کردن شماره پرونده + شماره داوطلبی
  3. وارد کردن شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام + شماره شناسنامه
  4. وارد کردن شماره پرونده + کد ملی + سریال شناسنامه

داوطلبانی که شماره پرونده و یا سایر اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند ، می بایست از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اطلاعات خود را بازیابی و سپس کارت امتحانی خود را دریافت نمایند.

رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور ریاضی ۹۹

بر روی کارت ورود به جلسه کنکور ۹۹ ریاضی مواردی از جمله اطلاعات شناسنامه ای ، اطلاعات تحصیلی ، اطلاعات تحصیلی ، اطلاعات سهمیه داوطلب و همچنین آدرس حوزه امتحانی درج شده است. پس از دریافت کارت ورود به جلسه امکان تغییر در حوزه امتحانی وجود ندارد اما چنانچه در سایر اطلاعات کارت ورود به جلسه داوطلب مغایرتی وجود داشت لازم است طبق بند های زیر نسبت به اصلاح آن ها اقدام نماید.

  • در صورت وجود هر گونه مغایرت در اطلاعات نام و نام خانوادگی ، سال تولد ، شماره شناسنامه‌ ، سال اخذ و نوع دیپلم ، شماره ملی ، سری و سریال شناسنامه ، محل تولد ، شماره دانش آموزی ، منطقه اخذ دیپلم ، سهمیه ، معدل کتبی نهایی دیپلم ، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم ، محل اخذ مدرک دیپلم ، سال و محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی و …برای رفع نقص و اصلاح کارت باید وارد بخش ویرایش اطلاعات سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شد و آن ها را اصلاح کرد.
  • در صورت وجود هر گونه مغایرت در هر یک از بند های جنس ، دین ، زبان خارجی امتحانی ، معلولیت و  سهمیه بهیار داوطلبان می بایست ضمن همراه داشتن کارت ملی و یا شناسنامه عکس ­دار به باجه های رفع نقص مراجعه و کارت خود را اصلاح نمایند.
  • چنانچه کارت ورود به جلسه داوطلب دارای اشکالاتی از جمله ؛ فاقد مهر بودن عکس ، واضح نبودن عکس ، عکس به جزء عکس داوطلب (اشتباه عکس) است لازم است چند روز قبل از برگزاری آزمون از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ با به همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳ ، کارت ملی یا شناسنامه عکس دار به باجه های رفع نقص مراجعه و کارت خود را اصلاح نمایند.

جزئیات برگزاری کنکور ریاضی ۹۹

سال ۹۹ آخرین سالی است که داوطلبان نظام قدیم می توانند در کنکور نظام خود شرکت نمایند و برای هر دو دسته از داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید دو دسته سوال جداگانه طراحی خواهد شد. دفترچه  سوال عمومی با همان دفترچه شماره ۱ شامل ۱۰۰ سوال عمومی از دروس زبان و ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی ، زبان عربی و فرهنگ و معارف اسلامی هر کدام به تعداد ۲۵ سوال است

دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی برای تمام داوطلبان شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره دو است که در این دفترچه در مجموع ۱۳۵ سوال اختصاصی درج شده است که تمام داوطلبان باید به ۱۳۵ سوال اختصاصی این گروه آزمایشی شامل ۵۵ سوال ریاضیات ، ۴۵ سوال فیزیک و ۳۵ سوال شیمی در مدت ۷۵ دقیقه پاسخ دهند.

مطالب پینشهادی برای مطالعه

راهنمای انتخاب رشته ریاضی
معرفی زیر گروه های رشته ریاضی
 کلید سوالات ریاضی
جمع بندی کنکور رشته ریاضی
 آخرین رتبه قبولی مهندسی معماری دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی مهندسی کامپیوتر دانشگاه سراسری
آخرین رتبه قبولی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد
آخرین رتبه قبولی مهندسی شیمی دانشگاه پردیس خودگردان (بین الملل) 

[konkor]

[contact_info title= “زمان برگزاری کنکور سراسری ریاضی ۹۹”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.