خانه / کنکور سراسری / زمان برگزاری کنکور سراسری زبان ۹۹
زمان-برگزاری-کنکور-سراسری-زبان-99

زمان برگزاری کنکور سراسری زبان ۹۹

زمان-برگزاری-کنکور-سراسری-زبان-99

[contact_info title= “زمان برگزاری کنکور سراسری زبان”]

کنکور سراسری زبان به عنوان گروه آزمایشی شناور هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای علاقمندان به تحصیل در رشته های زبان برگزار می شود و داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری زبان را در بهمن ماه انجام داده اند ، مجاز خواهند بود با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور برای حضور در آزمون اقدام نمایند. با نزدیک تر شدن به تیر ماه داوطلبان در پی اطلاع از زمان دقیق برای برگزاری کنکور زبان می باشند و با توجه به اینکه بیشتر شرکت کنندگان این گروه آزمایشی در یکی از گروه های آزمایشی اصلی نیز شرکت کرده اند ، نگران تداخل برگزاری آزمون این دو گروه هستند.

در ادامه مطلب جزئیات برگزاری کنکور سراسری زبان ۹۹ را ذکر کرده ایم و می توانید پس از مطالعه برای دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس بگیرید.

[point1 title= “کنکور سراسری به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.”]

زمان برگزاری کنکور سراسری زبان ۹۹

ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ از ۱۶ بهمن ماه شروع شده تا ۲۴ بهمن ادامه خواهد داشت و زمان برگزاری این آزمون نیز در دو روز مختلف تیر ماه ۹۹ خواهد بود. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، زمان دقیق برگزاری آزمون سراسری ۹۹ در روز های پنج شنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ تیر ماه ۹۹ می باشد و با توجه به روال سال گذشته داوطلبان گروه آزمایشی زبان خارجی در بعد از ظهر جمعه ساعت دو و نیم مورخ ۹۹/۰۴/۱۳ آزمون خواهند داد البته در صورت تغییر در برنامه زمانی کنکور سراسری زبان این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

  • داوطلبانی که در کنکور زبان به عنوان گروه آزمایشی شناور شرکت کرده اند و در یکی از گروه های آزمایشی اصلی نیز شرکت کرده اند ، نگران تداخل زمان برگزاری دو آزمون نباشند زیرا آزمون رشته های شناور هر ساله در نوبت عصر و آزمون رشته های اصلی در نوبت صبح برگزار می شود.
  • داوطلبان از آوردن وسایل اضافی مانند کیف ، کوله پشتی ، کتاب ، جزوه ، ماشین حساب ،  تبلت ، قلم نوری ، تلفن همراه ، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و … خودداری نمایند.
  • درب حوزه­­‌های امتحانی صبح­‌ها راس‌ ساعت‌ ۷:۰۰ (هفت) صبح و بعد از ظهر ها راس ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد.
  • شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح­‌ها راس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی دقیقه) و بعداز ظهرها راس ساعت ۱۵:۰۰ (سه بعدازظهر) است.
  • هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌ ، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس ­دار خود را نیز به همراه داشته‌ باشد.

برگزاری کنکور ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور سراسری ۹۹ روزهای پنجشنبه مورخ ۳۰ مرداد و جمعه ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری زبان ۹۹

داوطلبان باید برای حضور در آزمون کارت ورود به جلسه خود ارائه دهند و بدون آن از حضورشان در حوزه امتحانی ممانعت خواهد شد برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۹۹ باید پس از ورود به سایت سازمان سنجش با یکی از روش های زیر پرینت آن را تهیه نمود :

  1. شماره سریال شناسنامه + شماره شناسنامه
  2. شماره پرونده + شماره داوطلبی
  3. شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام + شماره شناسنامه
  4. شماره پرونده + کد ملی + سریال شناسنامه

داوطلبان با یکی از روش های فوق می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند چنانچه داوطلبی شماره پرونده یا سایر اطلاعات خود را فراموش کرده باشد ، می تواند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آن ها را بازیابی کند.

رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری زبان ۹۹

برای داوطلبان کنکور سراسری زبان کارت ورود به جلسه جداگانه منتشر می شود و داوطلبان باید علاوه بر دریافت کارت ورود به جلسه گروه آزمایشی اصلی خود کارت گروه آزمایشی شناور نیز دریافت نمایند. ممکن است برخی از داوطلبان پس از پرینت کارت متوجه شوند اطلاعات درج شده بر روی آن با اطلاعات واقعی آن ها مغایرت دارد و در این صورت می توانند به دو طریق کارت خود را اصلاح نمایند :

از طریق ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش آموزش کشور

چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای نام ­خانوادگی و نام ، سال تولد ، شماره شناسنامه‌ ، سال اخذ و نوع دیپلم ، شماره ملی ، سری و سریال شناسنامه ، محل تولد ، شماره دانش آموزی ، منطقه اخذ دیپلم، سهمیه ، معدل کتبی نهایی دیپلم ، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم ، محل اخذ مدرک دیپلم ، سال و محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند ، می بایست برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در سایت سازمان و در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا روز قبل از برگزاری آزمون اقدام نمایند.

از طریق مراجعه به باجه های رفع نقص سازمان سنجش

  • چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از جمله ؛ فاقد مهر بودن عکس ، واضح نبودن عکس ، اشتباه عکس می باشد لازم است داوطلب با به همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳ ، کارت ملی یا شناسنامه عکس دار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌ مراجعه کنند و کارت خود را اصلاح نمایند.
  • داوطلبان درصورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای جنس ، دین ، زبان خارجی امتحانی ، معلولیت و بهیار کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند لازم است با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکس ­دار) به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه کنند.

نحوه برگزاری کنکور سراسری زبان ۹۹

کنکور سراسری زبان برای دو گروه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید برگزار می شود  و دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برای داوطلبان این گروه شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره دو است که در این دفترچه در مجموع ۷۰ سوال اختصاصی زبان انگلیسی (برای داوطلبانی که زبان خارجی انتخابی آنان انگلیسی است ) ، ۷۰ سوال اختصاصی زبان آلمانی و ۷۰ سوال زبان فرانسه (برای داوطلبانی که زبان خارجی انتخابی آنان آلمانی یا فرانسه است) درج شده که داوطلبان باید در مدت ۱۰۵ دقیقه بر حسب مورد به سوالات اختصاصی پاسخ دهند و دفترچه سوالات آزمون عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ،‌ فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی هر کدام ۲۵ سوال است.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

کلید سوالات زبان
 جمع بندی کنکور سراسری زبان
انتخاب رشته کنکور زبان انگلیسی
دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی
کوتاه ترین روش برای یادگیری لغات زبان انگلیسی

[konkor]

[contact_info title= “زمان برگزاری کنکور سراسری زبان”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.