خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98
زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸
[contact_info title= “زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸”] 

همانطور که مستحضرید کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در چند سال اخیر با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان برای ورود به رشته های دانشگاه آزاد نیازی به شرکت در آزمون دیگری ندارند. مجری برگزاری کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، سازمان سنجش آموزش کشور می باشد ، که تمام مراحل کنکور اعم از ثبت نام ، جلسه آزمون و اعلام نتایج اولیه آن ها به صورت مشترک و همزمان باهم از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. لیکن پس از اعلام نتایج اولیه ، داوطلبان می بایست برای انتخاب رشته خود را آماده کرده و رشته های مدنظر خود را در سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اسلامی به ثبت رسانند. حال به دلیل اهمیت این موضوع و تماس های اخیر داوطلبان این مقطع تحصیلی در دانشگاه ازاد اسلامی با مرکز الو مشاوره، بنا دانستیم بندهایی را به این موضوع اختصاص دهیم.

چه زمانی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید اقدام نماییم؟

پس از انتشار کارنامه اولیه در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، سامانه مرکز و پذیرش دانشگاه آزاد، لینک مربوط به انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد را معمولا در اواخر مرداد ماه فعال کرده و شرکت کنندگان پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ، قادر به ثبت ۱۰۰ رشته محل خواهند بود. باتوجه به اینکه زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در حال حاضر به طور دقیق در دسترس نمی باشد، بنابراین دفترچه انتخاب رشته مربوط به آن نیز از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز منتشر نشده است. لذا درصورت انتشار دفترچه، لینک دانلود آن به سرعت فعال خواهد شد.

دفترچه انتخاب رشته باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی
دانلود دفترچه انتخاب رشته باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی

جزئیات کارنامه اولیه کنکور سراسری

در ابتدا باید بدانید که پذیرش در دانشگاه در مقطع کارشناسی، به دو صورت باآزمون و بدون آزمون (براساس سوابق تحصیلی) صورت می گیرد. همانگونه که اشاره شد، داوطلب برای ثبت رشته های با آزمون، لازم است در کنکور سراسری شرکت نماید، لیکن برای پذیرش بدون ازمون در دانشگاه مذکور، سوابق تحصیلی داوطلب در مقاطع دیپلمو پیش دانشگاهی در نظر گرفته خواهد شد. اما نکته قابل توجه این است که داوطلب قبل از انتخاب رشته دانشگاه ازاد از جزئیات به کار رفته در کارنامه اولیه خود اطمینان حاصل نماید. در واقع کارنامه اولیه کنکور سراسری برای آگاهی داوطلبان از تراز و رتبه خود در هر یک از زیر گروه ها و همچنین وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن هر داوطلب در هر یک از دانشگاه ها (سراسری ، شبانه ، مجازی ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، آزاد) در این کارنامه مشخص شده است. لازم به ذکر است که کد دسترسی جهت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ، قسمت انتهایی کارنامه اولیه درج می شود که متقاضیان قادر خواهند بود با استفاده از این کد اقدامات لازم را برای انتخاب رشته در این دانشگاه انجام دهند.

نحوه انتخاب رشته باآزمون دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

تعداد عدیده ای از متقاضیان دانشگاه آزاد جهت ثبت رشته های انتخابی خود، نیاز به راهنمایی های قبل از انتخاب رشته می باشند. برای این منظور ما مراحل انتخاب رشته را مرحله به مرحله به نگارش در آوردیم.

مرحله اول ) وارد سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید.

مرحله دوم ) قبل از انتخاب رشته لازم است هزینه انتخاب رشته را پرداخت نمایید. جهت پرداخت وجه انتخاب رشته می بایست بر روی گزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام کلیک کرده و سپس با انتخاب رشته دوره کارشناسی پیوسته (باآزمون) و وارد کردن اطلاعات بانکی خود، روند پرداخت وجه انتخاب رشته کامل خواهد شد.

مرحله سوم) حال شما می بایست بر روی لینک انتخاب رشته با آزمون دوره کارشناسی پیوسته کلیک کرده و با وارد کردن کد ملی و کد دسترسی وارد پنل کاربری خود شوید

نکته مهم: همانطور که پیش تر اشار نمودیم کد دسترسی بر روی کارنامه اولیه داوطلب درج می شود.

مرحله چهارم) با کلیک بر روی گزینه ثبت رشته ، شما می توانید حداقل ۱ و حداکثر ۱۰۰ رشته محل را ثبت نمایید.

مرحله پنجم) توجه نمایید پس از اتمام انتخاب رشته خود گزینه ثبت نهایی را وارد نمایید، کد پیگیری انتخاب رشته خود را دریافت کرده  و از صفحه خارج شوید.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۸

معیار پذیرش شدن در دانشگاه ازاد اسلامی ، ماکزیمم نمره زیر گروه و یا همان تراز می باشد که هر چه تراز داوطلب بالاتر باشد ، شانس پذیرش او نیز بیشتر خواهد شد و تاثیر مستقیمی در قبولی داوطلبان در انتخاب رشته آنها خواهد داشت. برخلاف دانشگاه سراسری که سهمیه بومی گزینی و منطقه برای پذیرش و قبولی بهتر داوطلبان اختصاص می دهد، دانشگاه آزاد سهمیه هایی را که از سهمیه های قابل توجه می باشد، تحت عنوان “سهمیه بسیج” برای داوطلبان در نظر می گیرد.

استفاده از این سهمیه برای داوطلبانی که یک سال سابقه بسیج فعال را دارا باشد، حدودا ۱۰۰ امتیاز بسیجی را اعطا شده و در صورتی که ۹۵ درصد تراز آخرین فرد پذیرفته شده در رشته های علوم پزشکی را کسب کند و ۹۰ درصد نمره و تراز آخرین فردی که بدون سهمیه بسیج در رشته های غیرپزشکی قبول شده است ، کسب کند ، پذیرفته خواهد شد. . متقاضیانی که علاقمند به استفاده از این سهمیه هستند به حوزه مقاومت بسیج محل سکونت خود مراجعه نمایند و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ، آن را در فرم انتخاب رشته ثبت کنند

کلیه متقاضیان جهت پذیرش در این دانشگاه، لازم است انتخاب رشته هدفمند و منسجمی را به ثبت رسانند. در صورتی که داوطلبان در روند انتخاب رشته با ابهام و ایراداتی مواجه شدند می توانند با مشاوران ما در مرکز الو مشاوره تماس حاصل نمایند.

[banner]

[contact_info title= “زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸”] 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

زمان-اعلام-نتایج-نهایی-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.