خانه / انتخاب رشته کنکور سراسری / راهنمای انتخاب رشته ریاضی
راهنمای انتخاب رشته ریاضی الو مشاوره

راهنمای انتخاب رشته ریاضی

هدف از نگارش این مقاله راهنمای انتخاب رشته ریاضی ، که توسط کارشناسان مجرب مشاوره تحصیلی الو مشاوره جمع آوری شده تا در اختیار داوطلبان این گروه آزمایشی قرارگرفته و در این زمینه راهنمای کافی را دریافت کنند.  کنکور ریاضی در حال حاضر سومین گروه آزمایشی پرجمعیت در کنکور سراسری است که در خود رشته های فنی مهندسی و علوم پایه را جای داده است . با توجه به سال های گذشته ، به جرات می توان گفت که قبولی در رشته های مهندسی ، اصلی ترین هدف داوطلبان این رشته برای شرکت در انتخاب رشته ریاضی است .

در سالهای اخیر با توجه به آمارهای موجود از رشد نزولی متقاضیان این گروه آزمایشی ، شانس قبولی داوطلبان در رشته های مهندسی بیشتر شده است . از دیگر دغدهای  همه داوطلبان پس از اعلام نتایج کنکور سراسری این می باشد که  با رتبه کسب شده خود ، چطور انتخاب رشته ای را انجام دهید تا بتوانید در بهترین رشته و دانشگاه متناسب با رتبه تان قبول شوید. سعی بر این بوده است تا با پاسخ به پرسش هایتان در باب انتخاب رشته کنکور سراسری با درک صحیحی بتوانید انتخاب های سنجیده ای انجام دهید تا امید بیشتری به قبولی در رشته و دانشگاه متناسب با رتبه ای که اخذ کرده اید را داشته باشید . ضمناً شما میتوانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان درباره انتخاب رشته ریاضی و مشاوره انتخاب رشته ریاضی با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس گرفته تا کارشناسان این مرکز با مشاوره تحصیلی تلفنی شما را راهنمایی نمایند .

کارنامه انتخاب رشته ریاضی

بعد از اعلام نتایج ، و دریافت کارنامه از طریق سازمان سنجش ، گزینش نهایی داوطلبان ، در انتخاب رشته ریاضی ، بر اساس نمره کل اکتسابی در زیرگروه مربوطه به رشته و رشته های انتخابی ملاک خواهد بود. کارنامه اولیه ای که در اختیار داوطلبان قرار میگیرد شامل سه بخش میباشد توضیحاتی درباره هرکدام از این بخش ها در اختیارتان قرار میدهیم تا از تاثیر این اطلاعات در انتخاب رشته مطلع شوید .

در بخش اول کارنامه ریاضی اطلاعاتی نظیر مشخصات هویتی ، معدل ، نوع سهمیه و استان بومی داوطلب درج شده است . بخش دوم کارنامه ریاضی اطلاعات وضعیت مجاز به انتخاب رشته قرار دارد . مجاز شدن به انتخاب رشته در دوره های روزانه ، شبانه و فرهنگیان با توجه به رتبه شما در کنکور سراسری تعیین خواهد شد و برای انتخاب رشته در سایر دوره ها همه داوطلبان مجاز خواهند شد . در بخش سوم کارنامه ریاضی اطلاعات نمره و رتبه و درصدهای کسب شده شما در کنکور سراسری درج شده است . اطلاعاتی که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند و برای تحلیل آن نیازمند آن هستید که با تعابیری همچون رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری و نمره آزمون آشنایی داشته باشید .

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.