خانه / مشاوره روانشناسی / رابطه جنسی در اوایل دوستی دختر و پسر
رابطه جنسی در اوایل دوستی دختر و پسر

رابطه جنسی در اوایل دوستی دختر و پسر

رابطه جنسی در اوایل دوستی دختر و پسر

[contact_info title= “رابطه جنسی در اوایل دوستی دختر و پسر”] 

امروزه بسیاری از دخترها و پسرها قبل از ازدواج ، با جنس مخالف رابطه عاطفی و دوستی برقرار می‌کنند. رابطه‌ای که ممکن است منجر به ازدواج بشود یا نشود. اگرچه برقراری رابطه جنسی در روابط پیش از ازدواج ، در بسیاری از جوامع غربی امری رایج و متداول شده است. لیکن بهتر است بدانید داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی خوب است یا بد؟ چه مزایای و معایبی برای برقراری رابطه جنسی در روابط پیش از ازدواج وجود دارد؟ برای پاسخ به سوالات مربوط به رابطه جنسی در اوایل دوستی دختر و پسر می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مهم ترین دلایل جذاب بودن رابطه جنسی در اوایل دوستی دختر و پسر

  • غریزه جنسی دختر و پسر: مسلما غریزه و بیولوژی ، نقش اساسی در داشتن رابطه جنسی با شریک عاطفی‌تان خواهد داشت. همانطور که می‌دانید گرایش به برقراری رابطه جنسی با معشوق با مسائل هورمونی ، عصبی و روانشناختی در ارتباط است. زمانی که روابط جنسی بین طرفین برقرار می شود ، ذهن ناخودآگاه به درست یا غلط بودن مسئله فکر نمی کند . و پس از آن معمولا دختران تنها کسانی هستند که انتظار دارند تا این رابطه پایدار بماند و در پی آن منجر به ازدواج شود.
  • برای متعهد کردن طرف مقابل به رابطه: معمولا دختران اعتراف کرده‌اند که از رابطه جنسی قبل از ازدواج به عنوان دلیلی برای متعهد کردن دوست پسرشان و مجبور کردن او به ازدواج استفاده کرده‌اند. در حالی که مردان همواره نظر متفاوتی دارند ، برخی از صمیم قلب می‌خواهند که به عشقشان نزدیک‌تر شوند و تعداد کمی نیز صرفا می‌خواهند شهوتشان را ارضاء کنند.
  • در صورتی که عادت شده باشد:  چنانچه دختر و پسر یک بار رابطه جنسی داشته باشند ، این کار برایشان به عادتی طبیعی و اجتناب ‌ناپذیر تبدیل می شود. این رابطه‌ از روی عادت ممکن است رابطه بین آن ها را خدشه‌دار کند. انگیزه و یا تمایل مرد را برای رفتن به مرحله بعد و شروع زندگی مشترک با دختری که طعم رابطه با او را چشیده است ، کاهش دهد.
  • ترغیب فرد از طریق دوستان و یا رسانه های مجازی:  بسیاری از دخترها و پسرها محیط و شرایطی که آن ها را تحریک کرده است مقصر می دانند. و یا ممکن است دوستان و رسانه‌ها گاهی افراد را ترغیب کنند تا با برقراری رابطه جنسی با هم راحت ‌تر و به هم نزدیک ‌تر شوند.

معایب رابطه جنسی در دوران دوستی

تمام دلایلی که دختران و پسران را به سمت برقرای رابطه جنسی در دوران دوستی می کشاند ، هیچ کدام قانع کننده و منطقی نیستند. در پی همه این دلایل بهتر است ابتدا بگوییم که نه تنها هیچ مزیتی در رابطه جنسی دوران دوستی نیست ، بلکه معایبی نیز دارد که خطرات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

  • از دست دادن پرده بکارت : اولین و واضح ترین ضرر و زیانی که رابطه جنسی در دوران دوستی متوجه دختران می شود ، از دست دادن پرده بکارت می باشد. پاکی و نجابت یک دختر در جامعه  کنونی بر اساس داشتن و یا نداشتن پرده ی بکارت قضاوت می شود. در واقع پرده بکارت مهم ترین فاکتوری است که اگر نباشد ، مشخص نیست که سرنوشت یک دختر چطور پیش خواهد رفت.
  • سرد شدن طرفین به خصوص پسران: بهتر است خودتان را گول نزنید و بدانید که رابطه جنسی نه تنها روابط شما را پایدار تر نمی کند ، بلکه در اکثر مواقع موجب سرد شدن پسر و پشیمان شدن او در امر ازدواج نیز می شود. درست است که رابطه جنسی ارضا کننده و جذاب می باشد ولی این احساسات لحظه ای بوده و دوام چندانی نمی آورد.
    همیشه در موارد بسیاری ثابت شده است که اگر دختران تمامی جذابیت های خود را یکجا به پسر نشان دهند ، دیگر دلیلی برای ادامه دادن به رابطه از سوی پسر نمی باشد. چرا که تمامی انتظاراتش از یک رابطه برآورده شده است و چیزی برای به دست آوردن باقی نمی ماند. پسران همیشه خواستار ازدواج با دخترانی بوده اند که رابطه جنسی را تجربه نکرده اند و نجابت و دخترانگی خود را حفظ کرده اند.
  • امکان بارداری ناخواسته : بارداری یکی از احتمالاتی است که همواره در رابطه جنسی کامل  وجود دارد. در صورتی که دختر و پسر هنوز ازدواج نکرده باشند ، بارداری می‌تواند یک مشکل جدی به خصوص برای دختران باشد. فرزند حاصل از رابطه قبل از ازدواج ، در اسلام فرزندی نامشروع خوانده می‌شود. در جامعه ما علاوه بر اینکه فرزند نامشروع از نظر عرفی پذیرفته نیست.  از نظر قانونی نیز حقوقی به او تعلق نمی‌گیرد. به همین دلیل معمولا دختران مجبور به سقط جنین در بارداری ناخواسته از رابطه جنسی قبل از ازدواج می شوند.
  • ابتلا به بیماری های مقابرتی:  امکان ابتلا به بیماری‌هایی همچون ایدز و بیماری های جنسی از طریق مقاربت وجود دارد و در روابط قبل از ازدواج بیشتر است. زیرا اولا در روابط قبل از ازدواج ، شناخت کمی نسبت به طرف مقابل وجود دارد و ممکن است او بیماری مسری جدی داشته باشد که ما از آن بی اطلاع باشیم. و یا فردی که قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار می‌کند ممکن است با افراد زیاد دیگری نیز قبلا رابطه برقرار کرده باشد و احتمال بیشتری وجود دارد که به بیماری‌های مقاربتی نیز مبتلا باشد.

دخترها و پسرها در رابطه دنبال چه هستند؟

دخترها زمانی که دوست می‌شوند دنبال چارچوب متعهدانه ‌تر و مسئولانه ‌تری هستند. آن‌ها فکر نمی‌کنند که امروز با یک فرد و فردا با فرد دیگری دوست شوند. اما در پسرها دوستی برای این شکل می‌گیرد که الان نمی‌توانند مسئولیت تشکیل و پاسخ‌گویی به یک زندگی دائم را داشته باشند ،  بنابراین دوستی با دختر را جایگزین روابط متعدانه و مسئولانه می‌کنند.

اگر از یک دختر و پسر برای دوستی‌هایشان سؤال ‌کنیم ، گاهی می‌گویند این رابطه برای قبل از شروع زندگی دائم لازم است. یعنی من اگر دوست‌ پسر یا دوست دختر نداشته باشم و با جنس مخالف رابطه نداشته باشم ، چگونه می‌توانم از پس زندگی با جنس مخالف در آینده برآیم؟ من الان باید این آزمون و خطا را داشته باشم تا در آینده ، بتوانم براساس این آزمون و خطاها زندگی خوبی را تشکیل دهم.

مسئله بسیار مهم بعدی در اکثریت دوستی های دختران و پسران به خصوص در دنیای اینترنت و فضای مجازی ارسال عکس و فیلم برای یکدیگر است. که ممکن است خواسته یا ناخواسته باعث از دست رفتن آبرو و یا لطمه به حریم خصوصی آن ها به خصوص دختران شده و آینده آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

 وجود دانش و اطلاعات کافی در رابطه جنسی مهم است؟

آنچه در رابطه جنسی مهم است ، وجود دانش و اطلاعات کافی است ، نه مهارت‌ها و رابطه‌ های پیش از ازدواج. برای داشتن یک رابطه جنسی فعال در زندگی مشترک دائمی ، اصلاً نیازی به تجربه قبل از ازدواج نیست. آن‌چه مهم است وجود دانش کافی در این زمینه است. اگر دانش کافی وجود داشته باشد ، این رابطه بعد از مدتی می‌تواند به اندازه کافی که هر دو طرف از آن لذت ببرند ، برسد.

برای کسب اطلاعات در مورد مطالب روانشناسی دیگر ، حتما به سایت ما مراجعه نمایید و در صورت داشتن پرسش هایتان نیز با کارشناسان مرکز الو مشاوره در تماس باشید.

انواع اختلالات جنسی و درمان
جذاب ترین رفتارهای جنسی برای مردان و زنان
خیال پردازی جنسی چیست؟
عوارض ؛ فوائد خود ارضایی در زنان و دختران

[banner]

[contact_info title= “رابطه جنسی در اوایل دوستی دختر و پسر”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

۲۰ نظر

  1. سلام یه ۱۷ سالمه و دوست پسر ۱۸ سالمم ازمم درخواست رابطه جنسی داره
    یه ۸ ماه میشه باهمیم
    منو خیلی دوس داره و منم خیلی دوسش دارم
    خونوادش در جریانن
    چیکار کنم لطفا سریع بگسد
    زووووووووود

  2. سلام.
    من به یه پسری علاقه داشتم و اون بی ادب بود و منو اذیت میکرد.تاحالا باهاش حرف نزدم.دستشم بهم نخورده.ارتباطمون مجازی بوده.
    حتی کامل قیافمو ندیده.
    من نمیتونم فراموشش کنم😢

    • خوش به حالتون ما نه پول داریم نه خونه زندگی به این چیزا فکر کنیم من ارزو دارم فقط پدر مادرم خونه داشتن خودم نه زن میخوام نه دوست دختر

    • بهتر که ذهنتو مشغول چیزایه دیگه کنید، مثل ورزش، درس و کار

      • خوش به حالتون ما نه پول داریم نه خونه زندگی به این چیزا فکر کنیم من ارزو دارم فقط پدر مادرم خونه داشتن خودم نه زن میخوام نه دوست دختر

  3. ببخشید میخواستم توضیح کامل در باره پرده بکارت رو بهم بگید ممنون

  4. اخی ، عزیزم متاسفم بهت پیشنهاد میکنم با دوستات باشی کلاس تفریحی بری و تنها نباشی

  5. وقتی نمیتونی عشقتو فراموش کنی هیچ راهی موثر نیست.حتی نمیتونی کس دیگه رو بجاش بیاری.
    من دو سالو نیمه از عشقم جدام و میدونم ازدواج کرده هر روز ک بیدار میشم ب این فکر میکنم ک ما به دلایل کاملا منطقی از هم جدا شدیم.ولی باز اخرش میبینم ک دارم ب نبودنش فک میکنم و بی اختیار اشکام میریزن. دگ اون نیست ازدواج کرده دیگه مال من نیس…
    خیلی سعی کردم کس دیگه رو جایگزینش کنم ولی نشد ک نشد

  6. من ۲۳ سالم است یک جوری به دختران احساس دارم که مثلی گورکی 👹 یک ماه گرسنه

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      گرایش شما به جنس مخالف در این سن طبیعی است و بهتر است که به صورت کنترل شده و روابط صحیح اعمال گردد.

  7. سلام چرا نمی‌تونم شخصی را که دوست دارم ، فراموش کنم، حتى فکر می‌کنم که همه جا منو می‌بیند؟

    • با سلام
      اینکه به راحتی نتوانید عشق خود را که به هر دلیلی از دست داده اید فراموش کنید یک مسئله کاملا طبیعی است و مسلما گذر زمان حلال این مشکل شما خواهد بود صبوری کرده و اگر امکانش وجود دارد کس دیگری را به مرور زمان جایگزین نمایید و دلایل خود را برای به هم خوردن رابطه قبلی به یاد آورده و قبول کنید که بهترین تصمیم را گرفته اید.

  8. چرا این قدر جامعه ما نسبت به دوستی پسرها و دخترها حساس است؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بیشتر مواقع دوستی ها بیش از اینکه به جامعه آسیب بزنه به خود شخص آسیب می زند.

  9. نگاه خود را به نامحرم چگونه کنترل کنیم؟

    • با سلام
      برای کنترل خود از گناه به ویژه گناهانی که باعث به خطر افتادن خود و آبروی شما می شود ، بهترین راه حل نزدیکی به خداوند و داشتن اعتقاد و ایمان قلبی خواهد بود. البته قرار نگرفتن در محیط و موقعیت های منفی در این زمینه نیز تاثیر گزار خواهد بود.

  10. سلام آیا دوستی و روابط جنسی دختر و پسر در زندگی آینده آن ها تأثیر خواهد گذاشت؟

    • با سلام
      طبق گزارشات و برررسی های انجام گرفته معمولا زوج هایی که قبل از ازدواج با یکدیگر دوست بوده اند مشکلات بیشتری نیز در مسائل زناشویی خواهند داشت و اکثریت این افراد اعتماد کمتری هم نیز نسبت به هم خواهند داشت.

  11. میخواستم بدونم دوستی دختر و پسری مثل دو تا دوست همجنس و با رعایت حدود شرعی ، اشکال داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.