خانه / مشاوره روانشناسی / خود ارضایی /مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران
خود ارضایی /مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران

خود ارضایی /مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران

خود ارضایی /مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران
خود ارضایی /مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران

[contact_info title= “خود ارضایی /مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران”] 

خودارضایی جنسی (masturbation sex) یکی از انحرافات جنسی است که به صورت نوعی کسب لذت جنسی به دست خود شخص صورت میگیرد و معمولاً منجر به ارگاسم میشود ، در نسخه های قبلی راهنمای تشخیصی اختلالات روانی خود ارضایی جنسی نوعی اختلال روانی محسوب میشد، اما بعد از مدتی در نسخه های جدید آن، این فعالیت نابهنجار جنسی از لیست اختلال-های روانی حذف شده است.

یکی از دلایلی که برای حذف این انحراف جنسی از دسته ی اختلالات مطرح شده، شیوع بالای آن در بین افراد است و این اختلال در کشور مانیز به طور روز افزونی افزایش داشته است حتی یک روز از سال را به نام آن نامگذاری کرده اند به این صورت که روز جهانی خودارضایی رویدادی است که در” ۲۸ ماه می” هر سال و برای پشتیبانی از حق طبیعی افراد برای انجام خودارضایی برگزار می‌گردد.

خودارضایی مکرر موجب اعتیاد فرد به انجام این عمل می شود به این صورت که در صورت فراهم بودن شرایط مثلا تنها بودن که یکی از مهم ترین شرایط برای انجام این عمل می باشد فرد ازنظر ذهنی تحت فشار قرار می گیرد و یک احساس نیاز شدید به انجام این عمل پیدا می کند. برای ترک این عمل مجموعه ای از راهکارها پیشنهاد شده است درصورتی که نتوانستید به راحتی از انجام این عمل خودداری کنید می توانید با مشاوران ما جهت دریافت اطلاعات تخصصی تر در مرکز تخصصی الو مشاوره تماس حاصل فرمائید .

آیاعلائم خودارضایی در چهره نمایان می شود؟

درپاسخ به این سوال می بایست بگوییم بله برخی علائم به مرور زمان و با افزایش دفعات انجام خودارضایی در چهره نمایان می شود .برخی از این علائم شامل:

  • رنگ پریدگی
  • کبودی اطراف چشم
  • گودی زیر چشم
  • خستگی و بی حالی مفرط
  • خواب آلودگی زیاد
  • سستی و بی رمقی
  • لرزش اعضای بدن

تفاوت خودارضایی در دختران و پسرن

خود ارضایی /مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران
خود ارضایی /مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران

خوارضایی در دختران با پسران تفاوت هایی دارد برای نمونه :تفاوت در استفاده از لوازم برای انجام خودارضایی ،تفاوت در علت خودارضایی و تفاوت در رسیدن به ارگاسم است.

در زنان خود ارضایی اغلب از طریق مالش یا ضربه بر روی آلت زنانه خصوصاً چوچوله و لب‌های فرج انجام می‌شود. همچنین فرو کردن انگشت یا جسم خارجی در مهبل، تحریک سینه‌ها و نقطهٔ جی از طریق مالش، فشار، کشش عضلانی و خیال‌پردازی نیز می‌تواند در کنار هم بکار گرفته شود. استفاده از جریان فشار آب بر روی چوچوله نیز یکی از روش‌های مرسوم خود ارضایی در زنان است. برخی از زنان حتی با فشار شدید هر دو پا به هم می‌توانند تحریک شوند. برای برخی زنان خود ارضایی تنها راه رسیدن به ارگاسم است.

گرچه روش انجام خود ارضایی در مردان فرد به فرد متفاوت است اما عموماً با در دست نگه داشتن آلت مردی بصورت تقریباً محکم در دست و حرکت دست به سمت جلو و عقب و گاهی همراه با خیال‌پردازی انجام می‌شود. آن ها همچنین می توانند با مالیدن آلت به هر سطوح صاف مانند تشک و بالش نیز به ارگاسم برسند هرچند که این روش عمومیت کمتری دارد. استفاده از ابزارآلات ساختگی نیز متداول است. تمامی این رفتارها تا رسیدن به ارگاسم ادامه پیدا می‌کند. تمرکز بیشتر روی کلاهک آلت تناسلی و سرعت انجام عمل، سرعت رسیدن به ارگاسم را افزایش می‌دهد. برای افزایش لذت و همچنین برای کاهش اصطکاک معمولاً ازمواد لیز کنند مانند ژل یا آب دهان استفاده می‌شود.

راه های ترک خودارضایی در دختران و پسران

بسیاری از افرادی که مکررا عمل خودارضایی را انجام می دهند اگرچه از نظر جسمی به ارگاسم می رشند و ارضا می شوند ، اما از نظر ذهنی به دلیل عدم وجود شریک جنسی و ایجاد یک رابطه عاطفی بین دونفر ارضا نخواهند شد.

ممکن است فرد بعد از عمل استمناء دچار احساساتی مانند احساس پشیمانی ،احساس گناه ،تنفر ،بیزاری از خود شوند که اگر مدت زیادی این احساسات ادامه داشته باشد قطعا باعث آسیب روحی به فرد خواهد شد برای نمونه ممکن است که این افراد بعد از مدتی به افسردگی ، ازدست دادن عزت نفس و مشکلات دیگر خواهد شد به همین علت این دسته از افراد تصمیم به ترک این عمل می گیرند اما ممکن است دربرخی شرایط نتوانند که در مقابل این احساس فشار ذهنی مقاومت کنند و نهایتا دست به عمل خودارضایی بزنند به همین خاطر در ادامه مطلب مجموعه راهکارهای ترک خودارضایی ذکرشده است که می توانید برای ترک این عمل باآگاهی از موارد زیر بهره ببرید.

۱-گرفتن تصمیم قاطع برای ترک این عمل:زیرا داشتن اراده ی قوی و مقابله با افکار مزاحم و وسواس گونه نقش موثرومهمی برای ترک این عمل دارد ، برای افرادی که اراده آنها در این مورد ضعیف است پیشنهاد میکنیم که از راهکارهای تقویت اراده استفاده کنند و مدام در طول روز جمله هایی مانند من قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم من قادرم را تکرار کنند.

این نکته را به عزیرانی که تصمیم به ترک این عمل گرفته اند باید یاد آوری کنیم که اگر چه ممکن در اوایل این تصمیم ، مقابله با این افکار تنش زا دشوار باشد اما اگر بتوانید که برای چندبار در برابر آن مقاومت کنید قطعا در اثر تقویت شدن با اینکه توانسته اید این عمل را متوقف کنید انگیزه تان برای ترک این عمل بیشتر خواهدشد.

برای ترک این عمل می توان از روش های دیگری استفاده کرد برای نمونه افرادی که توانایی و شرایط ازدواج را دارند می توانند در سایه ازدواج نیاز جنسی خود را برطرف کنند.

۲-ورزش کردن:ورزش کردن باعث تخلیه ی انرژی مازاد فرد و خستگی جسمی می شود یکی از استنادات به این مورد این است که خودارضایی در بین افراد ورزشکار به مراتب بسیار کمتر از افراد غیر ورزشکار است.ورزش کردن همچنین باعث کاهش افسردگی واضطراب می شود که این افسردگی و اضطراب به نوبه ی خود باعث خودارضایی می شود.

۳-شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.

۴-قبل از خواب میزان غذایی که خورده اید بیشتر از حدمعمول نباشد و سعی کنید که با شکم کاملاسیر به رختخواب نروید و در هنگام شب از خوردن افراطی غذاهای گرم مثل انواع آجیل و مغز، خرما، معجون و غذاهای بسار چرب اجتناب کنید.

۵دوش گرفتن با آب سرد

۶-خودداری کردن از پوشیدن لباس های تنگ و چسبناک

۷-خودداری از مواجهه با تحریک کننده ها(عکسها و فیلم های مستهجن)

۸-خودداری از خوابیدن به روی شکم

۹-پرکردن اوقات تنهایی و سرگرم کردن خود

۱۰-استفاده از سیستم پاداش و تنبیه (پاداش برای تقویت رفتارهای مثبت و تنبیه برای کاش رفتارهای منفی)

۱۱-اگر بادوستانی ارتباط دارید که آنها هم عادت به خودارضایی دارند ارتباط خودرا با آنها محدود کنید

۱۲-در صورتی که این مشکل غیرقابل کنترل احساس شود کمک گرفتن از متخصصان حرفه ای نیز می تواند در رفع این مشکل به شماکمک قابل توجهی بکند و توصیه ی ما این است که از مشاوران مادر این زمینه کمک بخواهید.

۱۳-چون فرد مدت های طولانی به خود ارضایی گرفتار بوده است ترک آن یکباره و ناگهانی ممکن نیست و نیازمند صبر، اراده و گذر زمان است و نباید از پیشرفت در آن ناامید شد.

۱۴-به یاد داشتن مضرات این عمل: از اثرات منفی آن بر جسم می توان به چاق یا لاغر شدن به دلیل به هم ریختن تعادل سوخت و ساز بدن، ضربه به اندام های تناسلی، عفونت به دلیل عدم خروج ادرار به همراه منی، مشکلات پوستی، زود انزالی، دردهای کمر و … اشاره کرد..

۱۵-پرداختن به فعالیت های جمعی برای دوری از تنهایی و انزوا ، زیرا یکی از شهراهای انجام این عمل تنهاماندن است

[contact_info title= “خود ارضایی /مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.