خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / دانشگاه آزاد اسلامی / جزئیات پذیرش

دانشگاه آزاد اسلامی / جزئیات پذیرش

دانشگاه آزاد اسلامی / جزئیات پذیرش

[contact_info title= ” دانشگاه آزاد اسلامی / جزئیات پذیرش “] 

دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ با هدف تربیت دانشجو در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و در رشته های تحصیلی علوم انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه ، کشاورزی ، هنر و … تاسیس شد. بنابراین می توان گفت این دانشگاه یکی از دانشگاه های جامع سطح کشور می باشد که در تمام استان های کشور دارای واحدهای دانشگاهی است.

پذیرش در دانشگاه آزاد در برخی از مقاطع هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور امکان پذیر است ولی در برخی از مقاطع فقط از طریق شرکت در کنکور و انجام انتخاب رشته پذیرش داوطلب انجام می گیرد.

جزئیات پذیرش مقطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرش با آزمون

رشته های تحصیلی دوره کاردانی دانشگاه آزاد عمدتا به صورت بدون کنکور و برخی نیز به صورت با کنکور در دو مقطع پیوسته و ناپیوسته ارائه می گردد. برای تحصیل در رشته های با کنکور که بیشتر شامل رشته های علوم پزشکی می باشند (مانند بهداشت خانواده ، بهداشت مبارزه با بیماری ها) بایستی حتما در کنکور سراسری گروه آزمایشی مربوطه شرکت نمایید و سپس انتخاب رشته را انجام دهید.

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد که با ثبت نام کنکور سراسری ادغام شده است ، در بهمن ماه بوده و زمان برگزاری آزمون نیز در تیرماه می باشد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

پذیرش بدون آزمون

همانطور که گفته شد بیشتر رشته های کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد و رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور می باشد ولی برای ثبت نام در این رشته ها بایستی دارای شرایطی باشید که به شرح موارد زیر هستند :

کاردانی پیوسته

دارا بـودن گواهینامـه پایـان تحصـیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از رشته های فنـی حرفه ای و کاردانش و یا احراز شرایط دانش آمـوختگی در یکی از رشته های مذکور تا پایان شهریور ماه

دارندگان دیپلم کاردانش در صورت پذیرفتـه شدن در رشته متناسب با دیپلم خود ، ملـزم بـه گذرانـدن حداکثر ۱۴ واحـد دروس جبرانـی می باشند.
دیپلمه های شـاخه هـای کـاردانش ، فنـی و حرفه ای و هنرستان نظام قدیم ، صرفا مجاز بـه انتخـاب یکی از رشته های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود می باشند.
پذیرفته شدگان دوره کاردانی پیوسته ملـزم بـه گذراندن دروس جبرانی تعیین شده می باشند.
ثبت نام متقاضیان دارای مـدرک تطبیقـی در دوره کاردانی پیوسته بلامانع می باشد.
هر متقاضی با توجه به مدرک پایان دوره متوسطه خود در شاخه های فنی و حرفه ای ، کاردانش و یـا دیـپلم چهار ساله نظام قدیم ، تنها مجاز به انتخـاب یـک رشـته تحصیلی برای ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته می باشـد.

کاردانی ناپیوسته

داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایـان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه الزامی است.
دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی مـی باشـند ، حق ثبت نام در این دوره را ندارند.
فارغ التحصیلان دوره هـای کـاردانی( اعم از پیوسـته و ناپیوسته) مجاز به ثبت نام در این دوره می باشند.
فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشـکی مجاز به ثبت نام در رشته های دیگـر در مقـاطع بـالاتر می باشند. (مشروط بر آن که تعهدات خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشـند و  این قبیل از داوطلبان در هنگام ثبت نـام حضوری باید گواهی پایـان طـرح نیـروی انسـانی را ارائـه نمایند)

لازم به ذکر است هر داوطلب مجاز است که در رشته ای مغایر با مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نماید برای مثال داوطلب رشته تجربی می تواند در یکی از رشته های فنی مهندسی ثبت نام کند. برای انجام ثبت نام بایستی به صورت اینترنتی به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایید.

جزئیات پذیرش مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرش با آزمون

پذیرش با آزمون دانشگاه آزاد فقط از طریق شرکت در کنکور سراسری و انجام انتخاب رشته امکان پذیر است به همین منطور بایستی در بهمن ماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و پس از انجام ثبت نام خود در تیر ماه در آزمون شرکت کنید. چند هفته پس از برگزاری آزمون کارنامه اولیه کنکور سراسری برای شما منتشر می گردد که براساس این کارنامه بایستی انتخاب رشته خود را انجام دهید.

برای انجام انتخاب رشته باید با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از سایت azmoon.org کدرشته های مورد علاقه خود را انتخاب نمایید به این نکته توجه فرمایید که شما فقط می توانید در رشته ای که شرکت کرده اید ، انتخاب رشته کنید.

پس از انتخاب کدرشته های مورد علاقه مجددا به سایت بازگردید و با کلیک بر روی لینک انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد و دریافت فرم ، آن ها را ثبت نمایید. نتایج انتخاب رشته حداکثر تا نیمه اول شهریور ماه اعلام می گردد و چنانچه در یکی از رشته های انتخابی پذیرفته شده باشید ، می توانید ثبت نام حضوری را نیز انجام دهید.

پذیرش بدون آزمون

برای ثبت نام رشته های بدون آزمون بایستی به سایت azmoon.org مراجعه کنید و پس از دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته و انتخاب کدرشته های مورد علاقه ، آن ها را در سایت ثبت نمایید.

کارشناسی پیوسته

داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایـان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید یا دیپلم رشته های نظری ،  فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید الزامی است.
دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی مـی باشـند ، حق ثبت نام در این دوره را ندارند.
فارغ التحصیلان دوره هـای کـاردانی (اعم از پیوسـته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبت نام در این دوره می باشند.
فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشـکی غیـرمشمول مجاز به ثبت نام در رشته های دیگـر در مقـاطع بـالاتر می باشند (مشروط بر آن که تعهدات خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشـند و  این قبیل از داوطلبان در هنگام ثبت نـام حضوری باید گواهی پایـان طـرح نیـروی انسـانی را ارائـه نمایند)
افراد مشمولی که قبلاً در دانشـگاه تحصـیل نمـوده و اخراج شده یا از تحصیل منصرف گردیده اند و تحصیلات آنان ناتمام مانده و یا منجر به دریافت مدرک مقطع پایین تـر شـده است ، مجاز به ثبت نام نمی باشند ، مگـر افـرادی کـه موفـق بـه دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت وظیفـه عمومی شده باشند.

کارشناسی ناپیوسته

متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته بـا دارا بـودن مـدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)  می توانند در هر رشـته ای  ثبت نام نمایند.
دانشـجویانی کـه پـس از تـاریخ ۸۷/۰۶/۳۱  کلیـه دروس دوره را با میانگین کل کمتر از ۱۲ به اتمام رسانده انـد و فاقد مـدرک کـاردانی مـی باشـند ، حـق ثبـت نـام در دوره کارشناسی ناپیوسته را ندارند.
حداقل معدل کل دوره جهت فراغـت از تحصـیل در دانشگاه آزاد اسلامی نمره ۱۲ می باشد و چنانچـه کمتـر از آن باشد ، هیچ مدرکی داده نمـی شـود و فقـط گـواهی گذرانـدن دروس دوره اعطاء خواهد گردید.
متقاضیانی که قبلاً در دوره کارشناسی پیوسته اشـتغال به تحصیل داشته و به هر دلیل با مدرک کاردانی فارغ التحصیل شده اند می توانند در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند ولی باید دروس جبرانـی را بگذرانند.
فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشـکی غیـرمشمول مجاز به ثبت نام در رشته های دیگـر در مقـاطع بـالاتر می باشند (مشروط بر آن که تعهدات خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشـند و  این قبیل از داوطلبان در هنگام ثبت نـام حضوری باید گواهی پایـان طـرح نیـروی انسـانی را ارائـه نمایند)

جزئیات پذیرش مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دو راه پیش روی شماست ؛ ثبت نام آزمون ارشد سراسری و شرکت در طرح استعداد درخشان و یا به عبارتی ثبت نام بدون آزمون ،  ثبت نام در هر یک از موارد فوق دارای شرایطی هستند که به شرح زیر می باشند :

شرایط ثبت نام آزمون ارشد سراسری

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری در آذر ماه انجام می گیرد و ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از سایت sanjesh.org می باشد. این آزمون در اردیبهشت ماه برگزار می گردد و هر یک از داوطلبانی که ثبت نام کرده اند ، بایستی همراه با کارت ورود به جلسه برای حضور در آزمون اقدام کنند.

  1. دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا دانشجوی سال آخر بودن مقطع کارشناسی
  2. دارا بودن حداقل معدل فارغ التحصیلی ۱۲
  3. نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  4. نداشتن مشکل تعهدخدمت برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی
  5. دانشجویان دانشگاه های غیرروزانه که پذیرفته شده آزمون ارشد سال ۹۸ هستند برای ثبت نام آزمون سال ۹۹ ، باید ابتدا انصراف دهند.

شرایط ثبت نام استعداد درخشان ارشد

در دهه اول مرداد ماه لینک ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه آزاد در سامانه azmoon.org فعال می شود  و داوطلبان فقط در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. 

  1. دارا بودن حداقل معدل ۱۷ در رشته های علوم انسانی و حداقل معدل ۱۶ برای سایر رشته ها (فنی مهندسی ، علوم پایه و …)
  2. نداشتن دروس معادل سازی شده 
  3. نداشتن ترم مشروطی
  4. فارغ التحصیلی حداکثر در ۸ نیمسال تحصیلی برای دوره کارشناسی پیوسته و ۴ نیمسال تجصیلی برای دوره کارشناسی ناپیوسته
  5. مرخصی و ترم تابستانی جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شود.
  6. ثبت نام فقط یکبار در سال و در همان سال فارغ التحصیلی انجام می گیرد.
  7. برای ثبت نام در طرح استعداد درخشان فقط می توانید در رشته همنام با رشته خود ثبت نام نمایید.

اولویت اول پذیرش در دانشگاه فارغ التحصیلی دوره کارشناسی تان می باشد و در صورتی که رشته شما در این دانشگاه ارائه نشده باشد و یا درصورت تکمیل شدن ظرفیت ، می توانید سایر دانشگاه ها را انتخاب کنید. شما مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل مرتبط با رشته خود هستید و برای اطلاع از رشته های ارائه شده ، بایستی دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد را دانلود کنید زیرا رشته های استعداد درخشان نیز در این دفترچه قرار داده شده است.

جزئیات پذیرش مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری نیز همانند مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت با آزمون و طرح استعداد درخشان دانشجو پذیرش می کند. پذیرش با آزمون از طریق شرکت در آزمون دکتری سراسری و انجام انتخاب رشته و پذیرش بدون آزمون نیز از از طریق احراز شرایط استعداد درخشان می باشد که در ادامه به شرح هر یک پرداخته ایم :

شرایط ثبت نام آزمون دکتری سراسری

  1. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی و یا اشغال به تحصیل در سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی
  2. دارا بودن مدرک سطح ۳ حوزه علمیه قم یا خراسان و یا اخذ مدرک حداکثر تا پایان شهریور ماه ۹۹
  3. دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع دکتری هستند بایستی تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ ، از رشته و دانشگاه خود انصراف دهند.
  4. عدم منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

شرایط ثبت نام استعداد درخشان دکتری

  1. دارا بودن حداقل معدل ۱۷ در رشته های دامپزشکی و حداقل معدل ۱۸/۵۰ در رشته های علوم انسانی و حداقل معدل ۱۷ در سایر رشته ها (علوم پایه ، فنی مهندسی)
  2. دارا بودن حداقل معدل پایان نامه ۱۸/۵۰
  3. ثبت نام در رشته ای همنام و متجانس با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد
  4. فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر در ۶ نیمسال تحصیلی
  5. نداشتن دروس معادل سازی شده
  6. چنانچه داوطلبان بعد از احراز شرایط برای مصاحبه دعوت شده باشند باید یک نسخه از فایل مقالات چاپ شده در مجلات علمی فارسی زبان یا غیر فارسی زبان را با فرمت اعلام شده در زمان زمان مصاحبه ارائه دهند.
  7.  داوطلبان دوره بدون آزمون دانشگاه آزاد ، در صورتی که دعوت به مصاحبه شوند باید یک نسخه از مقالات چاپ شده خود در مجلات ISI یا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان یا خارجی و ISC خود را با فرمت مشخص شده به گروه تخصصی مربوطه ارائه دهند.

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد

اولین قدم برای ثبت نام در هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد ، دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته و مطالعه دقیق آن ها می باشد تا با آگاهی از تمامی شرایط و ضوابط نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید.

دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد
دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 

 

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام استعداد درخشان دکتری دانشگاه آزاد 

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 

میزان شهریه دانشگاه آزاد ۹۸

میزان شهریه دانشگاه آزاد در مقایسه با شهریه دانشگاه پیام نور و یا شهریه دانشگاه نوبت دوم بیشتر است و این مبلغ در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و .. متفاوت می باشد. توجه داشته باشید پذیرش بدون آزمون و با آزمون تاثیری در میزان شهریه ندارد و همه ی دانشحویان یک دوره تحصیلی ، به یک میزان شهریه پرداخت می کنند.

شهریه کاردانی

  • رشته های علوم انسانی : حدود ۸۶۰/۰۰۰ الی ۱/۰۵۰/۰۰۰ تومان 
  • رشته های فنی مهندسی و علوم پایه : حدود ۱/۰۵۰/۰۰ الی ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان 
  • رشته های علوم پزشکی : حدود ۲/۴۷۰/۰۰۰ الی ۲/۷۵۰/۰۰۰ تومان 

شهریه کارشناسی

  • رشته های علوم انسانی حدود ۱/۲۰۰/۰۰۰ الی ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان
  • رشته های فنی مهندسی حدود ۱/۲۰۰/۰۰۰ الی ۱/۲۸۰/۰۰۰ تومان
  • رشته های علوم پایه حدود ۱/۲۰۰/۰۰۰ الی ۱/۴۰۰/۰۰۰  تومان
  • رشته های علوم ورزشی حدود ۱/۴۰۰۰/۰۰۰ الی ۱/۷۰۰/۰۰۰ تومان
  • رشته های هنر حدود ۱/۳۰۰/۰۰۰ الی ۱/۷۰۰/۰۰۰ تومان 
  • رشته های پیراپزشکی حدود ۴/۴۷۰/۰۰۰ الی ۴/۹۱۰/۰۰۰ تومان 

شهریه کارشناسی ارشد

  • رشته های علوم پایه حدود ۲/۹۶۰/۰۰۰ الی ۳/۲۵۰/۰۰۰ تومان
  • رشته های علوم انسانی حدود ۲/۶۰۰/۰۰۰ الی ۲/۸۵۰/۰۰۰ تومان
  • رشته های فنی مهندسی ۳/۲۵۰/۰۰۰ الی ۳/۴۵۰/۰۰۰ تومان
  • رشته های علوم پزشکی حدود ۵/۷۰۰/۰۰۰ الی ۶/۳۵۰/۰۰۰ تومان

شهریه دکتری

  • دکتری حرفه ای رشته پزشکی حدود ۷/۴۵۰/۰۰۰ الی ۹/۱۰۰/۰۰۰ تومان
  • دکتری حرفه ای رشته دندان پزشکی حدود ۷/۴۵۰/۰۰۰ الی ۹/۱۰۰/۰۰۰ تومان
  • دکتری حرفه ای در رشته های علوم پایه و فنی مهندسی حدود ۸/۱۰۰/۰۰۰ الی ۱۰/۶۰۰/۰۰۰ تومان 
  • دکتری حرفه ای در رشته های داروسازی حدود ۸/۱۰۰/۰۰۰ الی ۱۰/۶۰۰/۰۰۰ تومان 
  • دکتری عمومی دانشگاه آزاد در رشته های علوم انسانی حدود ۶/۷۰۰/۰۰۰ الی ۷/۵۰۰/۰۰۰ تومان 

[banner]

[contact_info title= ” دانشگاه آزاد اسلامی / جزئیات پذیرش “] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

زمان-اعلام-نتایج-نهایی-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.