خانه / کنکور سراسری / ثبت نام کنکور سراسری
ثبت-نام-کنکور-سراسری

ثبت نام کنکور سراسری

ثبت-نام-کنکور-سراسری

[contact_info title= “ثبت نام کنکور سراسری”]

هر ساله کنکور سراسری تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. سال های گذشته تنها داوطلبان دانشگاه های سراسری (دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پردیس خودگردان، مجازی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیرانتفاعی) اقدام به ثبت نام کنکور سراسری و شرکت در آن می نمودند. داوطلبان دانشگاه آزاد نیز به طور مجزا اقدام به ثبت نام و شرکت در کنکور دانشگاه آزاد می نمودند ولی طی سال های گذشته کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام گردیده است و دیگر نیازی به ثبت نام جداگانه نمی باشد. از آن جا که با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان بسیاری طی تماس با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره به دنبال کسب اطلاعات لازم در رابطه با زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰، سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰، شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ و … هستند، بر آن شدیم تا در این مطلب پاسخگوی متداول ترین سوالات داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ باشیم. بنابراین چنانچه شما نیز قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۰ را دارید، پیشنهاد می گردد این مطلب را تا انتها و با دقت مطالعه نمایید. اگر در پایان سوال یا ابهامی باقی ماند می توانید با کارشناسان مرکز الومشاوره تماس بگیرید.

[point1 title= “تمامی مراحل کنکور سراسری از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد.”]

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، کنکور سراسری تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. بنابراین جهت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ نیز می بایست در زمان مشخص که در ادامه ذکر خواهیم کرد، به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید. پس از ورود به سایت سنجش از منوی سمت راست صفحه، گزینه “سراسری” را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید. سپس در صفحه جدیدی که باز شده و پیش روی شما قرار می گیرد بر روی لینک مربوط به ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ کلیک نمایید. سپس از منوی اصلی سمت راست صفحه گزینهخرید سریال ثبت نامرا انتخاب و بر روی آن کلیک کنید.

سپس ازطریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب اقدام به پرداخت هزینه و خرید سریال ۱۲ رقمی ثبت نام نمایید.

پس از دریافت کد پیگیری، مجددا به صفحه نخست ثبت نام بازگشته و شماره سریال را در فیلد مربوطه وارد نمایید. سپس در مراحل بعدی، اطلاعات خواسته شده همچون نوع مدرک دیپلم و نوع مدرک پیش دانشگاهی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در فیلدهای مشخص شده وارد نمایید و در مرحله پایانی نیز عکس داوطب را در محل مشخص شده، بارگذاری نمایید. در نهایت بر روی گزینه “تایید نهایی” کلیک و کد پیگیری و شماره پرونده خود را دریافت کنید. عدم صدور کد پیگیری، به منزله عدم موفقیت در ثبت نام می باشد.

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

ثبت نام کنکور هر ساله اواخر بهمن ماه آغاز و به مدت چند روز ادامه می یابد. امسال نیز طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان می توانند در بهمن ماه سال ۹۹ به سایت سنجش مراجعه نسبت به ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ اقدام نمایید. البته فعلا تاریخ دقیق ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ مشخص نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا  لازم به توضیح است که هر ساله سازمان سنجش به دلیل جا ماندن داوطلبان، اقدام به تمدید زمان ثبت نام کنکور می نماید. با این حال طبق توصیه مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره به تمامی داوطلبان پیشنهاد می گردد که در زمان اولیه مذکور اقدام به ثبت نام نمایید تا در صورت عدم تمدید بازه زمانی مذکور، با مشکلی مواجه نگردید. ضمنا تمامی اخبار مربوط به کنکور ۱۴۰۰ علاوه بر سایت از طریق کانال تلگرام کنکور نیز اطلاع رسانی می گردد، بنابراین پیشنهاد می شود با عضویت در کانال تلگرام کنکور پیگیر آخرین اخبار آزمون سراسری ۱۴۰۰ باشید.

” ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ از روز یک شنبه مورخ ۱۲ بهمن ۹۹ آغاز و تا روز جمعه مورخ ۱۸ بهمن ۹۹ ادامه خواهد داشت . “

📣 داوطلبان جا مانده از ثبت نام کنکور ۱۴۰۰، می توانند در بازه زمانی ۱۰ لغایت ۱۳ اسفند ۹۹ اقدام به ثبت نام نمایند.

[konkor]

شرایط ثبت نام کنکور سراسری

طبق روال هرساله، همزمان با انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری توسط سازمان سنجش ، تمام قوانین و مقررات ثبت نام در دفترچه قید می شود، شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شوند که متقاضیان می بایست علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی ، برای شرکت در آزمون شرایط اختصاصی را نیز دارا باشند . در صورت داشتن تمامی شرایط ثبت نام متقاضی می تواند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و بدون محدودیت، در یکی از سه گروه آزمایشی اصلی (ریاضی ، تجربی ، انسانی) و نیز در گروه های آزمایشی هنر و زبان شرکت نماید.

شرایط عمومی

  1. اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  2. عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
  3. تبصره – در صورتی که داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، باید تغییر نظر او احراز شود.
  4. نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی ، فراماسونری و اعقاب آن ها.
  5. عدم احراز فساد اخلاقی.
  6. عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  7. برخورداری از سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی

  1. دارا بودن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی الزامی می باشد.
  2.  داوطلب بایستی حداکثر تـا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مدرک خود را دریافت نموده باشد.
  3. داوطلبان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش چنانچه حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مدرک دیپلم خود را دریافت نکنند ، مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری نخواهند بود.
  4. داوطلبانی دانشجوی مقطع کاردانی بوده اند در صورتی مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند که مدرک خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ دریافت کنند.
  5. داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در دوره نظام جدید دریافت نموده اند باید تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ مدرک خود را ارائه دهند.
  6. چنانچه داوطلبی که مدرک خود را در رشته های گروه پزشکی مقطع کاردانی دریافت نموده باید بایستی مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا ۳۱ بهمن ۱۴۰۰ ارائه دهد، همچنین در زمان ثبت نام باید گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود را نیز دریافت نموده باشد.
  7. اگر داوطلبی، دانشجوی دوره روزانه باشد، در صورتی که تا تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ از دانشگاه انصراف دهند، مجاز به شرکت در کنکور سراسری خواهند بود.
  8. متقاضیانی که مدرک دیپلم (۱۲ ساله) فنی حرفه ای و کاردانش خود را دریافت نموده باشند، چنانچه مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی خود را دریافت نکرده باشند مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۹۹ نخواهند بود.
  9. پذیرفته شدگان دوره های روزانه کنکور سراسری ۹۹ ، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نخواهد بود.
  10. وضعیت خدمت سربازی آقایان باید مشخص گردد.
  11. پذیرش در برخی از رشته های گروه هنر که در گذشته به صورت نیمه متمرکز انجام می گرفت، در کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت متمرکز و با شرایط خاص خواهد بود.
  12. اگر داوطلبی در کنکور سراسری سال گذشته شرکت نموده باشد و در دانشگاه های غیر دولتی پذیرفته شده و در حال تحصیل باشد برای شرکت در ثبت نام کنکور سراسری امسال نیازی به انصراف از دانشگاه خود نمی باشد.

[konkor]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور سراسری”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

۴۰ نظر

  1. سلام من به غیردرخواست رفع محرومیت ازکنکورکه دادم نامه هم فرستادم به سنجش فقط جواب نامه اومده نوشته پاسخ داده شده حالا نمیدونم ازکجاجوابوببینم راهنمایی میکنید.

  2. اصل مدرک دیپلمو تو زمان ثبت نام باید داشته باشیم؟

    • با سلام
      خیر زمان ثبت نام اولیه در کنکور سراسری نیازی به داشتن اصل مدرک دیپلم نخواهد بود و شما در صورت قبولی و پذیرش در دانشگاه می بایست اصل مدرک دیپلم خود را ارائه دهید.

  3. سلام شما از ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری به صورت کلی خبری ارین که سال ۹۹ چطور میخواد بشه؟

    • با سلام
      خیر تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۹ در مرداد ماه نمی توان به صورت قطعی در مورد میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها قطعی صحبت کرد.

  4. کنکور سراسری محدودیت داره واسه شرکت کردن؟ من ۴ بار کنکور دادم اما چیزی که میخواستم قبول نشدم میتونم مجددا ثبت نام کنم یا نه؟

    • با سلام
      خیر شرکت در کنکور سراسری برای خانم ها محدودیت ندارد و آقایان نیز در صورت نداشتن محدودیت نظام وظیفه محدودیتی برای شرکت در این آزمون نخواهند داشت.

  5. دانشگاه صتعتی مالک اشترم از طریق کنکور سراسری دانشجو جذب می کنه؟

  6. سلام من امسال روزانه قبول شدم اما نرفتم سال دیگه از دوره های شبانه ام محرومم؟

  7. کارن فرج پور

    ببخشید شما کلاس های آمادگی کنکور برگزار نمی کنید؟ برنامه ریزی درسی چطور؟

  8. سلام اگه وارد دوره غیبت شده باشیم مجاز به ثبت نام تو کنکور سراسری نمیشیم؟ هیچ راهی نداره یعنی؟

  9. سلام تاثیر معدل در کنکور ۹۹ به چهصورته؟ چقدر تاثیر داره؟

  10. آتنا محرم نژاد

    سلام دانشگاه آزاد و سراسری یکیه ثبت نامشون یا باید ثبت نام کنیم از چه سایتیه؟

    • با سلام
      بله ثبت نام کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد یکی می باشد و به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی سازمان سنجش انجام می گیرد.

  11. ثنا اسماعیلی

    سلام بچه های فنی و کاردانشم می تونن تو کنکور تجربی شرکت کنن یا حتما باید دیپلمشون تجربی باشه؟؟

    • با سلام
      دانش آموزان فنی حرفه ای و کاردانش در صورتی که مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند و یا یک مدرک کاردانی اخذ نمایند می توانند برای کنکور تجربی شرکت نمایند.

  12. سلام ممنون از سلیت خوبتون خواستم بگم شما خودتنم کاراس ثبت نام و انتخاب رشته رو انجام میدید دقیق؟

  13. سلام من پیام نور دارم درس میخونم ترم ۵ هستم تصمیم دارم امسال مجددا تو کنکور سراسری برای رشته های پیراپزشکی شرکت کنم آیا حتما باید از دانشگاه انصراف بدم بعد شرکت کنم یا امکان شرکت دارم که اگه رشته ای دوست داشتم قبول بشم بعد انصراف بدم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما می توانید در کنکور سراسری ثبت نام کنید و پس از قبولی در آزمون سراسری و قطعیت قبولی خود از دانشگاه خود انصراف دهید.

  14. سلام میشه لطف کنید بگید هزینه ثبت نام برای کنور سراسری سال گذشته چقدر بوده؟

  15. سلام
    من پارسال پیش دانشگاهی تجربی را تمام کردم و امسال برای دومین بار در کنکور رشته تجربی شرکت کردم اما باز هم رشته ای که میخواستم رو نیاوردم
    من الان دوست دارم که در رشته مهندسی کامپیوتر که در زیر گروه ریاضی قرار دارد تحصیل کنم آیا راهی است که امسال با دیپلم تجربی در زیر گروه های رشته ریاضی و روزانه قبول بشوم ؟؟؟
    اگر من بخوام سال دیگه کنکور ریاضی بدم آیا نیاز است که درس های رشته ریاضی را که نخوانده ام پاس کنم ؟؟؟
    اگر من الان در دانشگاه آزاد در رشته کامپیوتر شرکت کنم و کاردانی را در این دانشگاه بگیرم آیا من میتوانم در کنکور کارشناسی کامپیوتر شرکت کنم و مدرک کارشناسی ام را از یک دانشگاه دولتی بگیرم ؟؟؟
    خیلی ممنون که به چند سوالم پاسخ میدید

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      چناچه بخواهید بدون آزمون در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کنید با توجه به مدرک دپیلم و پیش دانشگاهی خود می توانید در دانشگاه هایی که به صورت بدون کنکور این رشته را ارئه می دهند شرکت کنید،در غیر انصورت باید در کنکور ریاضی شرکت کنید تا بتوانبد در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کنید.۲. چناچه مدرک کاردانی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد دریافت کنید می توانید در آزمون کاردانی به کارشناسی شرکت کرده و در دوره های روزانه تحصیل کنید

  16. پرهام اسماعیلی

    سلام من دانشجوی ترم ۷ کارداتی عمران هستم…من یک ترم مرخصی داشتم…واسه همین تقریبا میشه گفت ترم اخر و ترم هیت کاردانی هستم…من چون در ۴ ترم کاردانمو نتونستم بگیرم…معافیت تحصبلی به پایان رسید..از اون دو سنوات تحصیلی ام استفاده کردم ..میخواستم بدونم بعد از تموم شدن کاردانی بهم نظام وظیفه فرصت ادامه تحصیل میده. یا نه

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید تا در صورت امکان معافیت شما تمدید شود.

  17. گیتا عیوضی

    سلام.
    من رشته ی دبیرستانم ریاضی بوده و متولد۷۷هستم. می تونم سال ۹۹ کنکور انسانی بدم؟و شرایط دانشگاه فرهنگیان رو دارم؟

    • با سلام
      بله چنانچه شرایط سنی شرکت در کنکور سراسری برای سال ۹۹ نیز تا ۲۲ سال باشد شما می توانید با دیپلم رشته ریاضی برای دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایید.

  18. تارا نقی پور

    سلام..خسته نباشید..می خواستم بدونم ما اگر توی خرداد ۹۹ ترمیم معدل شرکت کنیم …چ زمانی و چجوری می تونیم سوابق تحصیلیمونو ویرایش کنیم ممنون میشم جواب بدین..

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      ترمیم معدل شما بعد از کنکور تاثیری در نتیجه نخواهد داشت مگر اینمه در سال های بعد هم در آزمون شرکت کنید.

  19. سلام من دانشجو پیام نور هستم میخواستم که بدونم کدوم گزینه رو باید انتخاب کنم برای ثبت نام
    سالی ترمی واحدی یا نظام قدیم

  20. سلام خسته نباشید، ببخشید مزاحم شدم
    میدونم زوده ولی در هنگام ثبت نام در کنکور ۹۹
    چون سال دومم هست که شرکت میکنم
    هنگام ثبت نام همون شماره پرونده و اطلاعات رو باید وارد کرد یا نه اطلاعات جدید؟

  21. آرتا تقی نژاد

    سلام
    اگر در رشته ای روزانه قبول شده باشیم بعد از انتقالی شبانه شده باشیم میتونیم در کنکور شرکت کنیم یا باز هم باید انصراف بدیم از دانشگاه؟

  22. سلام.ببخشید زمان دقیق ثبت نام کنکور مشخص نشده؟

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.