خانه / کارشناسی ارشد / ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

یکی از دانشگاه های معتبری که رشته های خود را به صورت بدون کنکور همانند دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی ارائه می دهد ، دانشگاه علمی کاربردی می باشد که هرساله داوطلبان بسیار زیادی علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند. این دانشگاه رشته های خود را در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در اختیار داوطلبان قرار می دهد. بسیاری از افراد در تماس با مرکز الو مشاوره سوالاتی در زمینه سطح اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی می پرسند که در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که مدرک این دانشگاه کاملا معتبر بوده و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد و دانش آموختگان این دانشگاه ضمن آموزش مهارت های لازم در حیطه رشته خود ، در شغلی مرتبط با رشته خود جذب بازار کار خواهند شد.

معمولا دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت مهر و بهمن رشته های خود را ارائه می دهد که داوطلبان می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم به سایت سازمان سنجش مراجعه و اقدامات لازم را جهت ثبت نام انجام دهند. لازم به ذکر است که تمام رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور می باشد و هیچ الزامی برای شرکت در کنکور سراسری وجود ندارد.

زمان و نحوه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

ورودی مهر ماه

همانطور که پیش تر به آن اشاره نمودیم دانشگاه علمی کاربردی رشته های خود را در دو بازه زمانی مهر و بهمن رشته های خود را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. ثبت نام مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی ، معمولا نیمه دوم مرداد ماه آغاز و حدود دو هفته به داوطلبان فرصت داده خواهد شد تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدامات لازم را جهت ثبت نام انجام دهند.

داوطلبان برای انجام ثبت نام نیاز به کارت اعتباری خواهند داشت که برای خرید این کارت بایستی هزینه ثبت نام را به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب (دارای رمز دوم) پرداخت و بعد از دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی ، می توانند کاربرگ ثبت نام را تکمیل کنند. هزینه ثبت نام سال گذشته برای دوره کارشناسی ۲۵ هزار تومان بوده است و احتمال داده می شود که در سال ۹۸ شاهد افزایش این مبلغ باشیم.

ورودی بهمن ماه

ممکن است برخی از داوطلبان بنا به هردلیلی در مرداد ماه موفق به ثبت نام نشده اند می توانند در بهمن ماه برای ورودی نیمسال دوم اقدام کنند. معمولا ثبت نام مقطع کارشناسی بهمن ماه دانشگاه علمی کاربردی از دهه دوم بهمن ۹۸ آغاز گردد. برای ثبت نام در این دوره متقاضیان بایستی به سایت سنجش یا محل دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند. داوطلبان مقطع کارشناسی می توانند حداقل یک کد رشته و حداکثر ۲۰ کد رشته محل از دفترچه ثبت نام ، انتخاب نمایند.

دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

معمولا همزمان با شروع بازه زمانی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ، دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته آن بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و داوطلبان باید برای تسهیل و تسریع در روند ثبت نام آن را با دقت مطالعه کنند ، سپس کد رشته محل های خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است برای هر یک از مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ، دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته جداگانه منتشر می شود.

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته مهر ماه
(در صورت انتشار لینک فوق فعال می گردد)
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته بهمن ماه
(در صورت انتشار لینک فوق فعال می گردد)

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۸ – ۹۹

شرایط عمومی

اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جهموری اسلامی ایران

عدم عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

ملتزم به انجام احکام دین اسلام (انجام واجبات و پرهیز از محرمات)

سلامت جسمانی داوطلب متناسب با رشته انتخابی

عدم انجام اعمال غیراخلاقی در طی دوران شغلی و تحصیلی

عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • داشتن مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش یا دیپلم متوسطه ۳ ساله نظری برای ثبت نام دوره کاردانی
  • داشتن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد برای ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی لازم است.
  • داوطلبان می توانند بدون توجه به رشته تحصیلی مقطع متوسطه خود انتخاب رشته نموده اما باید دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده را بگذرانند.
  • دارا بودن مدرک خدمت نظام وظیفه عمومی ویژه آقایان (دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت)

در خصوص شیوه پذیرش دانشجو لازم است گفته شود که گزینش متقاضیان با توجه به معدل کل مدرک تحصیلی و با در نظر گرفتن سهمیه هایی که وبژه شاغلین است ، متقاضیان بومی و ایثارگر انجام می گیرد. هدف ما از داوطلبان شاغل یعنی در مشاغلی که مرتبط با دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی می باشد ، در زمان ثبت نام مشغول به فعالیت باشد و در حرفه منطبق با رشته انتخابی شاغل باشد.

[banner]

[contact_info title= “ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.