خانه / دسته‌بندی نشده / ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید
ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید

ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید

ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید
ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید
[contact_info title= “ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید”] 

داوطلبان رشته های کاردانش و فنی حرفه ای برای ورود به مقطع کاردانی بایستی در آزمون کاردانی ثبت نام نموده و در جلسه آزمون حضور پیدا کنند. نکته مهمی که باید یادآور شویم این است که سال گذشته بنا به دلایلی کنکور این مقطع تحصیلی حذف شد و رشته ها فقط به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شد اما امسال مجددا این آزمون برای داوطلبان نظام جدید برگزار می گردد. 

داوطلبان در صورت دارا بودن مدرک دیپلم فنی حرفه ای یا کار و دانش (کد رایانه ای دیپلم) و شرایط لازم ، می توانند در یکی از رشته های مرتبط با دیپلم خود ، ثبت نام و انتخاب رشته کنند. داوطلبان جهت انجام مراحل ثبت نام ابتدا بایستی به سایت سازمان سنجش کشور مراجه کنند و پس از دریافت دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته و خرید کارت اعتباری مربوطه به صورت اینترنتی می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

زمان و نحوه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید ۹۸

پذیرش در رشته های مقطع کاردانی فنی حرفه ای به دو صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می شود که داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند می توانند در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش ، ثبت نام کنند. با توجه به اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان سنجش ، زمان ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸ از ۱۹ خرداد آغاز و تا ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت.

به دلیل این که ثبت نام در این دوره مستلزم پرداخت هزینه به صورت الکترونیکی می باشد ، لازم است متقاضیان ، هزینه را با کارت های عضو شبکه شتاب (کارت های دارای رمز دوم) پرداخت کنند و پس از دریافت کد رهگیری و شماره سریال ثبت نام ، نسبت به ثبت نام اقدام کنند (هزینه ثبت نام کاردانی پیوسته ۹۸ مبلغ ۲۷.۵۰۰ می باشد)

دفترچه انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ۹۸

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد ، داوطلبان باید برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام ، شرایط ثبت نام ، کد رشته محل ها و … باید به دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای مراجعه کنند. حال این سوال مطرح می گردد که زمان انتشار دفترچه مذکور در چه تاریخی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که معمولا چند روز قبل از شروع ثبت نام یعنی حدودا ۱۷ خرداد ماه ، دفترچه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

در خصوص نحوه انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای باید بگوییم که داوطلبان فقط می توانند در رشته ای که مدرک دیپلم آن را دریافت نموده اند در آزمون شرکت کنند و در انتخاب کد رشته های خود ، مجاز به انتخاب نهایتا زیر شاخه های آن رشته می باشند ، برای مثال اگر داوطلب در آزمون رشته کامپیوتر شرکت می کند ، فقط می تواند در رشته نرم افزار کامپیوتر ، سخت افزار و فناوری اطلاعات و ارتباطات انتخاب رشته نماید و در غیر این صورت مجاز به انتخاب رشته نخواهد بود.

دفترچه انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای 

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک نمایید)


شرایط ثبت نام آزمون کاردانی فنی و حرفه ای ۹۸

کلیه داوطلبانی که تمایل به شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای را دارند، می بایست مطابق قوانین و شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام انتخاب رشته آزمون کاردانی فنی و حرفه ای را دارا باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شرایط عمومی

الف) اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

ب) نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران.

ج) نداشتن عناد و مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ایران.

د) عدم داشتن وابسـتگی تشـکیلاتی بـه گروه های محارب.

ر) عدم پرداخت کمک مالی به گروه های محارب یا هواداری از گروهک ها و داشتن عضویت در آن ها.

ه) تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی.

ج)عدم احراز فساد اخلاقی – اشتهار به فحشا و منکرات اخلاق – اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم الزامی می باشد.
  • داوطلبانی که پذیرفته شده دوره های روزانه (دولتی) مقطع کاردانی فنی حرفه ای سال ۹۷ هستند ، مجاز به ثبـت نـام برای دوره های روزانه سال ۹۸ نخواهند بود.
  • چنانچه داوطلبی مدرک دیپلم متوسطه رشته های نظری ، پیش دانشگاهی و یا مدرک بالاتر از کاردانی دارا باشند مجاز به ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نمی باشد.
  • چنانچه داوطلبی ، دانشجوی دوره های شبانه و دانشگاه های فنی و حرفه ای باشد و از معافیـت تحصیلی استفاده نموده اند ، در صورتی که علاقمند به ثبت نام و شرکت مجدد در دوره های کاردانی فنی حرفه ای باشد ، بایستی از رشته قبلی خود انصراف دهد.
  • داوطلبان آقا نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.
  • داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون کاردانی فنی حرفه ای نیمسال دوم می باشند که مدرک فارغ التحصیلی خود را تا پایان نیمسال اول تحصیلی دریافت کنند در غیر این صورت پذیرش آن ها لغو خواهد شد.

چنانچه در زمینه انتخاب رشته سوال و یا برای انتخاب کد رشته های خود نیاز به مشاوره حرفه ای داشتید می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

[banner] [contact_info title= “ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید”] 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

لیست-رشته-های-بدون-کنکور-دانشگاه-علمی-کاربردی-1400

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

[contact_info title= “لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ “] دانشگاه علمی کاربردی …

۲ نظر

  1. امیرحسین حسینی

    سلام برای ورود به دانشگاه حضور در ازمون لازم است ؟

    • با سلام
      آزمون کاردانی فنی حرفه ای در سال ۹۸ برای برخی از رشته برگزار خواهد شد، اگر رشته انتخابی شما جزء رشته های با ازمون باشد لازم است در این ازمون شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.