خانه / دانشگاه غیرانتفاعی / ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99

[contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹”] 

با توجه به اهمیت تحصیل در جامعه و جایگاه ویژه آن ، اکثر دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی بخش اعظمی از ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی قرار داده‌اند که یکی از این دانشگاه ها دانشگاه غیرانتفاعی می باشد ؛ بنابراین در سال ۹۹ نیز شاهد پذیرش داوطلبان در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خواهیم بود. داوطلبان زیادی که بنا به هر دلیلی در کنکور سراسری شرکت نکرده اند و یا موفق به پذیرش در رشته مورد علاقه خود نشده اند ، می توانند به صورت بدون آزمون وارد این دانشگاه شوند و ملاک پذیرش دانشجو معدل فارغ التحصیلی داوطلب می باشد.

در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در خصوص زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های بدون کنکور ارائه داده ایم که می تواند راهنمای شما برای ثبت نام باشد.

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹

دانشگاه غیرانتفاعی با هدف ایجاد امکانات تحصیل آسان ، بیشتر رشته های خود را به صورت بدون کنکور قرار داده است تا از این طریق علاقه مندان بتوانند بر اساس سوابق تحصیلی خود در رشته مورد نظرشان به تحصیل بپردازند. ثبت نام در این دانشگاه برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد :

ثبت نام نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی  برای نیمسال اول تحصیلی ، از ۲۰  اسفندماه ۹۸ آغاز و داوطلبان تا ۳۱ شهریور ماه ۹۹ فرصت دارند ضمن فراهم نمودن مدارک لازم ، با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org برای ثبت نام خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دفترچه راهنمای ثبت نام در ۸ بهمن ماه منتشر می شود.

زمانبندی ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مهر ماه

موضوعتاریخ
اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان در خصوص رشته محل های تحصیلی۹۸/۱۱/۰۸
ثبت نام داوطلبان ، انتخاب رشته محل های مورد علاقه و ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش۹۸/۱۲/۲۰ الی ۹۹/۰۶/۳۱
اعلام اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش۹۹/۰۷/۰۹

ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

رشته های ارائه شده در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی معمولا از تنوع کم تری برخوردار است و ثبت نام در این رشته ها ، از اواخر دی ماه آغاز می گردد. در سال گذشته ثبت نام رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی بهمن ماه ۹۸ به صورت حضوری و در واحد دانشگاهی پذیرنده دانشجو انجام گرفت و ممکن است در سال ۹۹ نیز روال ثبت نام به همین صورت باشد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹

دفترچه ثبت‌ نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی برای ثبت نام ورودی مهر ماه ۹۸ از تاریخ ۸ بهمن ماه ۹۸ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند براساس شرایط دفترچه راهنمای پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و پس از پرداخت هزینه ثبت‌ نام بدون کنکور غیرانتفاعی نسبت به ثبت‌ نام و تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور (حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل) اقدام نمایند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ماه ۹۹

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

لازم به ذکر است که ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری انجام می گیرد بنابراین در دفترچه راهنمای ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور تمامی دانشگاه های سراسری ذکر شده است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بایستی  دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه نمایند که این دفترچه توسط سازمان سنجش منتشر می گردد. چنان چه داوطلبی فاقد شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام باشد ، حتی پس از قبولی در دانشگاه ، پذیرش و ثبت نام او لغو خواهد شد.

  1. دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶)
  2. دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی)
  3. دارندگان دیپلم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی می باشند ، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  4. داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظام جدید رشته های فنی حرفه ای و کاردانش ، می توانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را انجام دهند.
  5. دانشجویان دانشگاه های روزانه در صورت تمایل به ثبت نام رشته های بدون کنکور ، ابتدا باید از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند و سپس برای ثبت نام اقدام نمایند.
  6. دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام ، می توانند بدون انصراف از دانشگاه ، ثبت نام خود را انجام دهند و پس از پذیرش در دانشگاه ، انصراف خود را قطعی نمایند.
  7. داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از کلیه گروه های تحصیلی و رشته های مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به انتخاب رشته های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

مطالب پشنهادی برای مطالعه

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 
دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهرماه 
 معرفی رشته های بدون کنکور علمی کاربردی
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹
لیست رشته های بدون کنکور سراسری 
معرفی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور
 شرایط رشته های پیراپزشکی بدون آزمون کاردانی 

[banner]

[contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر پذیرش بالغ بر ۸۵ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.