خانه / کارشناسی ارشد / ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ 
ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403 

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ 

داوطلبانی که فارغ التحصیل رشته های ریاضی و تجربی بوده و به تحصیل در رشته پزشکی علاقمند هستند، می توانند در صورت واجد شرایط بودن، برای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اقدام نمایند. ثبت نام در آزمون مذکور، از تاریخ ۱ دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه انجام خواهد شد و افراد می توانند از طریق سایت معاونت پزشکی برای ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند.

آزمون لیسانس به پزشکی با هدف جذب دانشجویان پزشکی برگزار شده و افراد فارغ التحصیل مقطع لیسانس در رشته های مختلف که علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند، می توانند از این فرصت استفاده کرده و در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳  ثبت نام نمایند. احتمالا این آزمون طبق سال های گذشته از طریق سایت معاونت پزشکی تهران انجام خواهد شد.

داوطلبانی که قصد دارند در آزمون لیسانس به پزشکی ثبت نام کنند، باید شرایط و ضوابط مربوط به این آزمون را به دقت مطالعه و بررسی کنند و در صورت داشتن تمامی شرایط، اقدام به ثبت نام نمایند. در ادامه این مقاله قصد داریم مطالبی در خصوص زمان، شرایط و نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ارائه کنیم.

در صورت تمایل، می توانید جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی در خصوص آمادگی برای آزمون لیسانس به پزشکی، با مشاورین مجموعه ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ “] 

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که قصد دارند در آزمون لیسانس به پزشکی ثبت نام کنند، می بایست در بازه زمانی که از سوی معاونت آموزشی دانشگاه های مجری این آزمون اعلام می شود، برای ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند.

در سال های گذشته آزمون لیسانس به پزشکی در دی ماه انجام می شد. در سال جاری زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی از ۱ دی ماه الی ۱۰ بهمن ماه خواهد بود. البته ممکن است مانند سال گذشته، این آزمون چند روزی تمدید شود. به محض انتشار اطلاعیه ای جدید در این خصوص، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که داوطلبان باید چند روز پیش از برگزاری آزمون، برای دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

مطابق سال های گذشته، داوطلبان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی باید در زمان اعلام شده، با مراجعه به سایت دانشگاه های مجری این آزمون، فرم های ثبت نام لیسانس به پزشکی را به طور کامل تکمیل کرده و مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایند. پس از انجام مراحل تکمیل فرم و بارگذاری مدارک، در نهایت متقاضیان کد رهگیری دریافت خواهند کرد و فرآیند ثبت نام در این آزمون تکمیل می شود. در ادامه نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی را به صورت تصویری توضیح خواهیم داد.

در ابتدا پس از ورود به سایت رسمی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir، گزینه ” اطلاعیه ثبت نام ” را از قسمت میانی سایت انتخاب نمایید.

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403 

در ادامه صفحه قوانین و موارد لازم در خصوص ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی برای شما نمایش داده خواهد شد. برای انجام ادامه فرایند، عبارت “ اینجا ” را لمس نمایید.

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403 

در این مرحله گزینه ” شروع ثبت نام جدید برای آزمون کارشناسی به پزشکی ” را انتخاب کنید.

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403 

پس از انجام مراحل فوق، فرم ثبت نام مربوط به اطلاعات شخصی و هویتی و همچنین سوابق تحصیلی داوطلب برای شما نمایش داده خواهد شد. اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. در صورت نیاز به درج موارد بیشتر باید گزینه ” اضافه کردن سطر به مشخصات تحصیلی ” را انتخاب نمایید.

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403 

در ادامه اطلاعات محل سکونت خود را وارد کرده و تصویر مدارک مورد نظر خواسته شده را بارگذاری نمایید. در نهایت گزینه ” تایید و ورود به سامانه پرداخت ” را انتخاب نمایید.

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403 

پس از ورود به سامانه پرداخت الکترونیکی، با پرداخت هزینه و انجام مراحل لازم، می توانید ثبت نام پزشکی از لیسانس خود را با موفقیت به پایان برسانید.

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی پیش از ثبت نام در آزمون باید شرایط مربوطه را به طور کامل مطالعه و بررسی نمایند و در صورت واجد شرایط برای ثبت نام اقدام کنند. در ادامه این مقاله، شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی قرار گرفته است.

  • داشتن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های علوم تجربی یا ریاضی
  • حداکثر سن قابل پذیرش داوطلب در زمان ثبت نام ۲۵ سال تمام است. ( مدت سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن افزوده خواهد شد )
  • معدل کل دیپلم ۱۸ و بالاتر و معدل مقطع کارشناسی ۱۶ و بالاتر باشد.
  • دانشجویان مشمول آیین نامه استعداد های درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیاد های علمی دانشجویی از شرط معدل معاف می باشد.

شرایطی که در متن فوق ذکر شد، مربوط به ثبت نام آزمون پزشکی از لیسانس سال قبل بوده و به محض اعلام تغییر شرایط در اطلاعیه های سال جاری، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

متقاضیانی که در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی کسب کرده اند، می توانند از سایت معاونت پزشکی تهران کارنامه خود را دریافت نمایند.

آیین نامه استعداد های درخشان لیسانس به پزشکی

  • برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه ۵۰۰ کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور)
  • دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)
  • برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم
  • مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارتخانه های مربوطه
  • برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با تایید مرکز رشد استعداد های درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاه ها
  • دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم
  • دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها اعلام گردیده است.
  • دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش آموزی از آزمون کتبی معاف می باشند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفا با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند و دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت نمایند و حداقل ۹۰٪ نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را احراز نمایند. (کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است)
  • دانشجویان سال آخر کارشناسی مجاز به شرکت در آزمون پزشکی از مقطع لیسانس بوده و می بایست گواهی اشتغال به تحصیل در سال آخر را ارائه نمایند.
  • براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و می ­توانند از معافیت تحصیلی استفاده نماید.

مدارک ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

  • پرداخت الکترونیکی مبلغ یک میلیون ریال از طریق سامانه ثبت نام
  • برگ ثبت نام تکمیل شده (درج شده در این اطلاعیه – یک قطعه عکس ۴*۳ روی فرم ثبت نام الصاق گردد.)
  • مدرک معتبر که نشان دهنده معدل کل مقطع دیپلم متوسطه باشد. (معدل پیش دانشگاهی مد نظر نمی باشد)
  • مدرک معتبر که نشان دهنده معدل مقطع کارشناسی رشته های مورد پذیرش باشد.
  • کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای داوطلبان مرد.
  • مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی. داوطلبانی که مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی، هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح می باشند.
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • بارگذاری عکس ۴*۳
  • ارائه مدرک زبان

شرکت کنندگان برای ارائه مدرک زبان خود، تا زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی فرصت دارند. در غیر این صورت قبولی آنها لغو می شود.

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی در دو مرحله خواهد بود. مرحله اول آن شامل اعلام اسامی داوطلبان دو برابر ظرفیت پذیرش آزمون کتبی بوده و در مرحله دوم نیز، نتایج مصاحبه داوطلبان اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی معمولا دو هفته بعد از برگزاری آزمون مرداد ماه خواهد بود. نتایج نهایی آزمون در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

پس از اعلام زمان دقیق اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

مشاوره ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

با توجه به متن ارائه شده، داوطلبانی که دارای طرح نیروی انسانی هستند و داوطلبانی که خدمت سربازی خود را تا قبل از شروع نیمسال اول سال تحصیلی امسال تمام کرده‌اند، می‌توانند به صورت مشروط در ثبت نام لیسانس به پزشکی شرکت کرده و کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی را دریافت نمایند. علاوه بر این، حداکثر سن این داوطلبان نیز افزایش می‌یابد.

دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش‌آموزی معاف از آزمون کتبی لیسانس پزشکی هستند. آن‌ها برای ورود به دوره کارشناسی پزشکی فقط باید در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی شرکت کنند و نیازی به آزمون کتبی ندارند. اما، دارندگان مدال‌های نقره و برنز باید در آزمون کتبی شرکت کرده و حداقل ۹۰٪ امتیاز آخرین پذیرفته شده در آزمون کتبی را کسب کنند و همچنین باید حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی را داشته باشند.

[contact_info title= “ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ “] 

کلام پایانی

در مقاله فوق در خصوص زمان ثبت نام آزمون پزشکی از لیسانس، نحوه ثبت نام در آن مطالبی ارائه شد. همچنین شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی هم به طور کامل در متن مقاله قرار داده شده است. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق، همچنان سوال یا ابهامی دارید می توانید با تماس با کارشناسان تحصیلی تماس برقرار کرده و پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.