خانه / وزارت بهداشت / ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ۹۹
ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 99

ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ۹۹

ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 99

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ۹۹”] 

هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون دستیاری پزشکی برای دارندگان مدرک دکتری رشته پزشکی برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت در این آزمون باید در بازه زمانی تعیین شده توسط مرکز سنجش پزشکی با مراجعه به سایت سنجش پزشکی ثبت نام خود را انجام دهند.  ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سیستم اطلاع رسانی سازمان سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می گیرد و قبل از شروع ثبت نام دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی منتشر خواهد شد که در این دفترچه به جزئیات مربوط به برگزاری این آزمون پرداخته شده است. بنابراین متقاضیان باید این دفترچه را از سایت سنجش پزشکی دریافت نمایند و پس از بررسی دقیق آن نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی از تاریخ ۲ الی ۹ دی ماه توسط مرکز سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می گیرد.

زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ۹۹

بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده توسط مرکز سنجش پزشکی ، ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ۹۹ از روز دوشنبه به تاریخ دقیق ۲ دی ماه آغاز می شود و داوطلبان به مدت یک هفته و تا روز دوشنبه به تاریخ ۹ دی ماه فرصت خواهند داشت نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

به داوطلبان توصیه می شود که با مطالعه دفترچه ثبت نام و اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ، هر چه سریع تر برای ثبت نام خود اقدام نمایند زیرا ممکن است پس از پایان مهلت در نظر گرفته شده زمان ثبت نام تمدید نشود. البته در سال گذشته به مدت ۳ روز فرصت مجددی به داوطلبان جامانده از ثبت نام داده شده و شما می توانید برای اطلاع از اینکه آیا امسال نیز زمان ثبت نام تمدید خواهد شد یا خیر ، در کانال تلگرام الومشاوره عضو شوید.

دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ۹۹

داوطلبانی که قصد دارند در آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام و شرکت کنند ابتدا باید دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی را دریافت و آن را به دقت مطالعه نمایند سپس بعد از آگاهی از تمام شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون ثبت نام خود را آغاز کنند. لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی همزمان با شروع فرایند ثبت نام در سایت سنجش پزشکی فعال خواهد شد. 

دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ۹۹

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون دستیاری پزشکی ۹۹

طبق مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تخصصی دستیاری پزشکی ، داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید دارای شرایط و ضوابطی باشند از جمله شرایط شامل موارد زیر هستند :

شرایط عمومی

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی
برخورداری از سلامت جسمی متناسب با رشته انتخابی
عدم سوء پیشینه کیفری
تایید صلاحیت عمومی براساس ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی
نداشتن هر گونه فساد اخلاقی
عدم اعتیاد به مواد مخدر
پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی

شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک دانش آموختگی در رشته دکترای حرفه ای پزشکی یا دکتری پزشکی عمومی 
کسب نمره لازم در آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (برای فارغ التحصیلان اسفندماه سال ۹۴ و پس از آن)
دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت برای داوطلبان آقا
اشتغال به تحصیل  نداشتن در یکی از رشته های تخصصی پزشکی ، phD ، کارشناسی ارشد
نداشتن مدرک تحصیلی پزشکی بالینی
تائید صلاحیت و رفتار حرفه‌ای توسط دانشگاه محل تحصیل
سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته انتخابی و فقدان بیماری مؤثر حرفه‌ ای
داوطلبان باید مدرک معافیت از خدمت قانونی و یا اتمام خدمت قانونی خود را تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۹ ارائه دهند.  (خدمت نظام وظیفه عمومی ، خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان ، پیام آوران بهداشت)

البته لازم است تبصره های زیر را نیز در نظر داشته باشید :

تبصره ۱ دانشجویان ممتاز استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت  مجاز هستند فقط در یک نوبت و حداکثر تا ۲ سال بعد از فارغ التحصیلی در این آزمون شرکت نمایند.
تبصره ۲ یک درصد رتبه اول ، یک درصد رتبه دوم ( صدک ۹۸ تا ۹۹ ) و یک درصد رتبه سوم ( صدک ۹۷ تا ۹۸ ) دانشگاه های علوم پزشکی می توانند قبل از انجام خدمات قانونی ، ضمن رعایت مقررات مربوطه در این آزمون شرکت کنند.
تبصره ۳ وزارت بهداشت هیچ مسولیتی را در قبال ترخیص دانش آموختگان رشته پزشکی که در حال انجام خدمت سربازی هستند ، بر عهده نمی گیرد.
تبصره ۴فارغ التحصیلان رشته پزشکی که تاریخ اعزام به خدمت آن ها حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ می باشد ، بایستی مدارک تاریخ اعزام خود را در سایت سنجش پزشکی اسکن و ارسال نمایند.
تبصره ۵ آن دسته از داوطلبانی که مشمول طرح نیروی انسانی نیستند باید مدارک خود را اعم از معافی یا اتمام دوره طرح نیروی انسانی را در سایت سنجش اسکن و ارسال نمایند.
تبصره ۶ 

تمامی فارغ التحصیلان پزشکی عمومی متاهل ، که تاریخ فارغ التحصیلی آن ها از ۲۰ دی ماه ۹۷ لغایت ۲۰ دی ماه ۹۹ است ، قبل از شروع به خدمت نظام وظیفه و خدمات لایحه طرح نیروی انسانی می توانند ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی پزشکی را انجام دهند. ( ترخیص مشمولان خدمت نظام وظیفه مندرج در این تبصره بر عهده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نمی باشد. )

تبصره ۷دانشجویان پزشکی عمومی متاهل که حداقل تا تاریخ ۲۹ اسفندماه ۹۸ مشغول به تحصیل بوده و حداکثر تا ۳۱ شهریور ۹۹ فارغ التحصیل می گردند مجاز به ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی پزشکی می باشند.

[phdtel]

[contact_info title= “ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

منابع-کنکور-کارشناسی-ارشد-پدافند-غیرعامل-در-نظام-سلامت-1400

منابع کنکور کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در نظام سلامت ۱۴۰۰

[contact_info title= “منابع کنکور کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در نظام سلامت ۱۴۰۰”] کنکور کارشناسی ارشد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.