خانه / بازار کار / بازار کار رشته آموزش ریاضی
بازار کار رشته آموزش ریاضی

بازار کار رشته آموزش ریاضی

بازار کار رشته آموزش ریاضی

[contact_info title= “بازار کار رشته آموزش ریاضی”] 

ریاضیات قدرت خلاقیت و توان استدلال را در انسان تقویت می کند ، نظم فکری به وجود می آورد و حس زیبا شناسی را در بشر فعال می کند. بنابراین وظیفه هر نظام آموزشی فراهم نمودن شرایط مناسب تدریس و یادگیری ریاضیات و ایجاد انگیزه در مردم برای فراگیری آن است. امروزه ریاضیدان های برجسته دنیا و اساتید تعلیم و تربیت درصدد ایجاد تشکیلاتی منسجم و پویا در این زمینه می باشند. به طوری که امکان آموزش ریاضی را در تمام مراحل زندگی و مقاطع آموزشی از ابتدایی تا بالاترین سطح آموزش عالی فراهم سازند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان مشاوره انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند ، اطلاعات بیشتری را در مورد بازار کار رشته آموزش ریاضی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 توانایی‌های لازم برای داوطلبان رشته آموزش ریاضی

تحصیل در رشته ریاضی به افرادی که علاقه به تدریس ندارند توصیه نمی شود چرا که از ویژگی های تفکیک ناپذیر مدرس صبر و حوصله زیاد و توانایی توضیح مطالب به مخاطب با زبان مناسب و قابل فهم است. همچنین در رشته ریاضی ، استدلال و توانایی اثبات مطالب مختلف نقش مهمی را ایفا می کند و بر خلاف برخی رشته های مهندسی که در آن ها تنها توانایی استفاده از روش ها و مطالب مختلف اهمیت دارد در رشته آموزش ریاضی بسیاری مواقع فقط به دنبال اثبات صحت هستیم.

لذا ورود به رشته ریاضی به افرادی که فقط به استفاده از کاربردهای مطالب و انجام کاری بزرگ اما ساده علاقه دارند و تمایلی به دانستن دلایل ندارند توصیه نمی شود. بنابراین قدرت بیان خوب ، توانایی استدلال مسائل ریاضی ،  توانایی استدلال قیاسی ، قوه درک زبانی ، روحیه جست و جوگر و شخصیتی اجتماعی از ویژگی های افرادی است که تمایل به ورود به بازار کار رشته آموزش ریاضی دارند.

بازار کار رشته آموزش ریاضی

دبیری ریاضی در طول مدت ۴ سال در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود و دانشجویان این دانشگاه طبق قانون از بدو تحصیل در این دانشگاه هزینه کمک تحصیلی با عنوان حقوق دانشجو معلم دریافت می کنند. بعد از تمام شدن تحصیلات دانشجویان این رشته به طور رسمی جذب آموزش و پرورش می شوند و در محلی که آموزش و پرورش مشخص کرده کار می کنند. این معلمان در تدریس دروس ریاضی ، آمار و احتمال دوره متوسطه عمومی همکاری می کنند.

 هم چنین می توانند به عنوان استاد ، در آموزشگاه های خصوصی یا کنکوری به تدریس دروس ریاضی مشغول شوند. توجه داشته باشید که افرادی که به تدریس خصوصی می پردازند از سطح علمی بالاتری برخوردار بوده و بر مطالب هم تسلط بیشتری دارند. از همین رو درآمدی که از این طریق کسب می نمایند از حقوق ثابت معلمان بیشتر است. بنابراین اگر هدف شما از تحصیل در این رشته کسب درآمد عالی است سعی کنید هرچه بیشتر دانش خود را تقویت کرده تا بتوانید در زمینه های خصوصی هم به فعالیت بپردازید.

توجه داشته باشید که امکان استخدام و اشتغال در دولت ، بسته به نظر آموزش و پرورش دارد و دانشگاه ، تنها مسئولیت آموزش و آماده سازی دانشجویان را جهت تدریس ریاضی مدارس و مراکز آموزشی دارد. لیکن این افراد می توانند در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش که هر ساله برگزار می شود شرکت کرده و شانس خود را امتحان نمایند.

وظایف معلمان ریاضی چیست؟

  • گردآوری ، مدیریت و نمره دهی به امتحانات یا محول کردن اینکار به دیگران.
  • تهیه و ارائه سخنرانی ها برای دانش آموزان فارغ التحصیل شده یا نشده درباره موضوعاتی چون جبرخطی ، معادلات دیفرانسیل و ریاضیات گسسته.
  • به روز بودن و استفاده از دانش جدید در کار.
  • توانایی استفاده از کامپوتر ها و سیستم های کامپیوتری (نرم افزار و سخت افزار) برای برنامه ریزی ، برنامه نویسی ، تنظیم دستورالعمل ، ورود اطلاعات یا پردازش اطلاعات.
  • ارزیابی و نمره دهی به فعالیت های کلاسی ، تکالیف و مقالات دانش آموزان
  • آغاز کردن ، تسهیل کردن و اداره کردن بحث های کلاسی

دانش مورد نیاز برای موفقیت در رشته آموزش ریاضی

بازار کار رشته آموزش ریاضی

  • ریاضی: علم حساب ، جبر ، هندسه ، حساب دیفرانسیل و انتگرال ، آمار و کاربرد های آن ها.
  • آموزش و پرورش: دانش اصول و روش های برنامه درسی و طرح آموزشی ، آموزش و ساختار فردی و گروهی و اندازه گیری آثار آموزش.
  • زبان انگلیسی: دانش ساختار و محتوای زبان انگلیسی شامل معنی و املای کلمات ، قواعد ترکیب و گرامر.
  • کامپیوتر و الکترونیک: دانش برد های مدار ، پردازنده ها ، تراشه ها ، تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر و برنامه نویسی.

این شغل چگونه موجب رضایت شغلی می شود؟

  • موفقیت: این شغل برای افراد نتیجه محور مناسب است و به افراد اجازه می دهد تا از قویترین توانایی های خود استفاده کنند.
  • استقلال: به کارکنان اجازه داده می شود تا به تنهایی کار کنند و تصمیم بگیرند. نیازهای مشابه عبارتند از خلاقیت و مسئولیت
  • تصدیق: افراد اغلب در این شغل پیشرفت ، پتانسیل رهبری و پرستیژ را ارزشمند می دانند. نیازهای مشابه ، پیشرفت ، قدرت ، و موقعیت اجتماعی اند.

مزایا و معایب رشته آموزش ریاضی

رشته های دبیری هم دارای مزایا و معایبی هستند که بهتر است با آن ها آشنا شوید:.

مزایا

  • امکان استخدام پس از فارغ التحصیلی فراهم می شود.
  • مبلغی به عنوان حقوق به دانشجویان در حال تحصیل حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق می گیرد.
  • به دانشجویان ، دفترچه بیمه خدمات درمانی هم تعلق می گیرد.
  • مختلط نبودن این دانشگاه ها نیز ممکن است موجب جلب توجه بسیاری از داوطلبان گردد.

معایب

  • فارغ التحصیلان می بایست به مدت حداقل ۵ سال ، به خدمت دولت ، متعهد شوند.
  • آزمونی جامعی در پایان دوره تحصیلی برگزار می شود.
  • تفکیک جنسیتی همان طور که مورد توجه و تایید بسیاری است ، با مخالفت تعداد کثیری نیز رو به رو می باشد.
  • تعداد واحدهایی که ارائه می شوند از دانشگاه های سراسری بیشتر است.

نکته ای بسیار مهمی در رابطه با پذیرش دانشگاهی علاقه مندان به رشته آموزش ریاضی وجود دارد این است که در هر استان ، افرادی در اولویت هستند که بومی همان استان باشند. لذا توصیه می شود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۸ را مطالعه کرده و با توجه به محل سکونت خود ، دانشگاه مناسب را بیابید. چنانچه با سوالاتی در این باره مواجه شدید می توانید با کارشناسان مرکز الو مشاوره نیز در تماس باشید. همچنین برای اطلاع از بارار کار سایر رشته ها مطالب دیگر ما را نیز مطالعه بفرمایید:

بازار کار رشته آمار
بازار کار رشته مهندسی صنایع
بازار کار رشته اقتصاد
بازار کار رشته مهندسی هوافضا

[banner]

[contact_info title= “بازار کار رشته آموزش ریاضی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

بازار کار رشته جغرافیا

بازار کار رشته جغرافیا

[contact_info title= “بازار کار رشته جغرافیا”]  با شنیدن واژه‌ جغرافیا،  تصوری که به ذهن  خطور …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.