خانه / بازار کار / بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی
بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی

بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی

بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی

[contact_info title= “بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی”] 

هر ساله برخی از رشته های علوم انسانی طرفداران و ورودی های بیشتری را به خود اختصاص می دهند. این موضوع در حالی است که برخی از رشته های علوم انسانی از درآمد بیشتری نسبت به محبوب ترین رشته ها برخوردار هستند. در واقع برخی از رشته های علوم انسانی همانند برخی از رشته های پزشکی یا مهندسی طرفداران و علاقه مندان بیشتری را به خود جذب می کنند که از میان آن ها می توان به رشته هایی مانند علوم سیاسی ، ادبیات ، زبان و … اشاره کرد.

این رشته ها شاید بازار کار چندان مناسبی نداشته باشند اما نگاه دانشجویان آینده را به خود جلب می کنند. بسیاری از دانشجویانی که قصد ورود به رشته های علوم انسانی را دارند به بازار کار  این مشاغل نیز دقت می کنند تا وارد رشته ای شوند که بازار کار خوب و مناسبی داشته باشد ، تا با معضل بیکاری مواجه نشوند. بنابراین قصد داریم تا در این مقاله  بیشتر در مورد “بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی” برای داوطلبان گرامی ارائه دهیم.

محبوب ترین رشته های علوم انسانی

آمارهای موجود نشان می دهند که ، ۴۶ درصد از جمعیت دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی درس می خوانند که از این تعداد ، ۳۰۰ هزار نفر در رشته روان شناسی و ۳۰۰ هزار نفر در رشته حقوق هستند ؛ این تعداد نشان م دهد که این دو رشته جزو پر طرفدارترین های رشته های علوم انسانی هستند. طبق اعلام سازمان سنجش کشور ، رشته های روان شناسی ، حقوق ، حسابداری و مدیریت به خصوص در گرایش مدیریت کسب و کار جزو پرطرفدارترین رشته های حوزه علوم انسانی هستند.

معرفی بازار کار و پردرآمد ترین رشته های علوم انسانی

لازم دانستیم پیش از اینکه در مورد “بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی” بپردازیم این نکته را ذکر نماییم که دادن لقب بهترین نسبت به رشته های دانشگاهی شاید تا حدودی سلیقه ای باشد و علایق فردی نیز در آن دخیل باشند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که یک سری از رشته ها مانند رشته حقوق ، که تاکنون بازار کار مناسبی داشته به دلیل تقاضای بالا ، به حالت اشباع درآمده است و مسلما رقابت برای موفقیت در بازار کار حرفه ای این رشته نیز ، دشوارتر شده است. پس بهتر است که پیش از اینکه دست به انتخاب رشته مناسب بزنیم ، طبق شرایط موجود و با کسب آگاهی در زمینه آینده شغلی رشته مورد نظر ، انتخاب رشته خود را انجام دهیم.

بازار کار رشته حقوق:

فارغ التحصیلان این رشته نیز با کسب تجربه می توانند آینده درخشانی داشته باشند. داشتن هوش و زکاوت در رشته حقوق حرف اول را برای داشتن آینده ای بهتر می زند. فارغ التحصیلان این رشته خواهند توانست در ارگان های دولتی نظیر دادگاه ها ، دادسراها ، محضرها ، به عنوان وکیل یا مشاور و در رده بالاتر به عنوان قاضی مشغول به فعالیت شوند.
همچنین با کسب تجربه و داشتن سرمایه برای خود ، دفتر وکالت بزنند. به جرات می توان گفت این روزها درآمد وکلا بیش از درآمد پزشکان است.

بازار کار رشته حسابداری:

در حال حاضر می توان گفت بهترین رشته علوم انسانی رشته حسابداری است. طبق آمار و گزارشات تعداد فارغ التحصیلان بیکار این رشته نسبت به بقیه رشته ها بسیار کمتر است.
زیرا از یک سوپر مارکت گرفته تا یک کارخانه به یک یا چند حسابدار احتیاج دارند. بنابراین فرصت شغلی یک حسابدار بسیار زیاد بوده و از پایین ترین شغل تا بالاترین شغل در جامعه را در بر خواهد گرفت.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در طیف گسترده ای به عنوان حسابدار ، حسابرس ، استاد دانشگاه ، مدیر مالی ، کارشناس امور مالیاتی ، کارمند بانک ، رئیس بانک ، کارشناس پشتیبانی نرم افزارهای حسابداری ، کارشناس گمرک و…  فعالیت نمایند.

بازار کار رشته روانشناسی:

رشته روان شناسی جزو پردرآمدترین رشته های علوم انسانی است که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان ، این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. فارغ التحصیلان رشته روانشناسی می توانند در مراکز دولتی از جمله بهزیستی ، شهرداری ، نیروی انتظامی ، سازمان زندان ها ، کانون اصلاح و تربیت ، بیمارستان ها ،  مراکز مشاوره ، در مهد کودک به عنوان مربی مهد و در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا مشاور مدرسه مشغول به کار شوند. ضمن اینکه با دریافت مجوز از بهزیستی می توانند برای تاسیس مهد کودک و خانه سالمندان نیز اقدام نمایند.

بازار کار رشته مدیریت:

وزارت بازرگانی ، واحد های تولیدی بزرگ ، ادارات دولتی و تمامی واحد های صنفی که نیاز به یک مدیر بازاریابی و فروش داشته باشد از مراکز جذب فارغ التحصیلان گرایش بازرگانی هستند. فارغ التحصیلان گرایش مدیریت فناوری اطلاعات با تسلط به مباحث تئوری مدیریت و منابع انسانی و با فراگیری مباحث تخصصی و آشنایی با دروس کامپیوتر و IT ، امکان برقراری ارتباط با سطوح عملیاتی و هدایت موسسات تولید کننده نرم افزار سازمان های بزرگ را بر عهده خواهند داشت.

فارغ التحصیلان گرایش بیمه نیز با کسب مهارت های لازم قادر خواهند بود تا در سمت مدیریت ، سازمان های بیمه کشور راتوسعه و ارتقا دهند و با راه اندازی دفاتر نمایندگی علاوه بربهینه سازی شبکه فروش ، خدمات مشاوره ای به اقشار مختلف بیمه گذاران بدهند. گرایش MBA نیز در این چند سال اخیر بازار پررونقی را میان دانشجویان به راه انداخته است. لازمه ادامه تحصیل و موفقیت در این رشته ، بهره مندی از توانمندی های ذاتی و هوشی ، می باشد. متخصصین در این زمینه می توانند در موسسات مالی ، بانک ها ، کارگذاری ها ، اتوماسیون های اداری در طرح های تحقیقاتی و ….مشغول به کار شوند.

داوطلبان علاقه مند به رشته های مذکور می توانند هم از طریق کنکور سراسری و هم از طریق دانشگاه هایی که بر اساس سوابق تحصیلی دانشحو جذب می نمایند وارد رشته های مورد علاقه خود شوند. البته می توانید قبل از انجام انتخاب رشته با مشاوران برتر الو مشاوره تماس گرفته و با دیدی باز و شناخت “بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی” و توانمندی های لازم دست به انتخابی درست بزنید. در صورت تمایل و برای شناخت بیشتر نیز می توانید سایر مطالب تحصیلی ما را نیز مطالعه نمایید:

بازار کار رشته زبان و ادبیات فارسی
بازار کار رشته علوم سیاسی – آینده شغلی
بازار کار رشته باستان شناسی
بازار کار رشته علوم تربیتی – آینده شغلی

[banner]

[contact_info title= “بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

همچنین ببینید

بازار کار رشته جغرافیا

بازار کار رشته جغرافیا

[contact_info title= “بازار کار رشته جغرافیا”]  با شنیدن واژه‌ جغرافیا،  تصوری که به ذهن  خطور …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.