خانه / انتخاب رشته کنکور سراسری / انتخاب رشته کنکور تجربی
انتخاب رشته کنکور تجربی
انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور تجربی

در خصوص کنکور رشته تجربی لازم است گفته شود که برای چندمین سال پیاپی است که به عنوان پرطرفدارترین گروه آزمایشی کنکور سراسری شناخته شده است. سال گذشته حدودا ۶۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در کنکور سراسری رشته تجربی بوده اند که همین امر موجب شده تا این گروه آزمایشی به پیچیده ترین و حساس ترین گروه های آزمایشی در کنکور سراسری تبدیل شود.

پس از قرار گرفتن اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش سوالات مکرری از نحوه انتخاب رشته کنکور تجربی و اینکه شانش قبول آن ها در کدام یک از رشته محل ها بیشتر می باشد ، مطرح می گردد؟  قاعدتا برای افرادی که مدت ها تلاش نموده اند تا رتبه و نمره کل مناسبی را کسب کنند ، مطرح نمودن این سوال منطقی می باشد اما بهتر این است این گونه بگوییم که “با کسب چه رتبه و ترازی می توان در یک رشته و دانشگاه بسیار خوب پذیرفته شد؟”

 به دلیل اهمیت این موضوع ، تیم تخصصی الو مشاوره تلاش نموده است توضیحات مناسبی را در این خصوص به شما ارائه دهد. در ادامه این مقاله به توضیحاتی در خصوص اینکه چگونه از بین حدودا ۶۰۰ هزار نفر داوطلب کنکور تجربی ، هر یک بتوانند با توجه به رتبه خود در هر زیرگروه ، بهترین انتخاب رشته را انجام دهند. انتخاب رشته ای که نه امید بیش از حد به قبولی در رشته محل های رویا پردازانه دارد و یا بیش از حد ناامیدانه باشد ، مناسب نبوده و بهترین روش حد تعادل می باشد.

در انتخاب رشته تجربی باید به مواردی مانند: کارنامه داوطلب ، رتبه قبولی داوطلب در هر زیرگروه ، رشته هایی که بومی گزینی دارند ، تاثیر سهمیه در انتخاب رشته تجربی و ظرفیت پذیرش رشته مورد علاقه در هر دانشگاه باید توجه نمود. جالب است بدانید که مجموع ظرفیت رشته های با آزمون و بدون آزمون در کنکور سال گذشته ، ۱۵۴۵۸۲ نفر بوده است.

انتخاب رشته کنکور تجربی

به جرات می توان گفت که انتخاب رشته یکی از حساس ترین مراحل کنکور سراسری به ویژه برای داوطلبان گروه آزمایشی تجربی می باشد که با ثبت یک کد رشته نادرست ممکن است  شانس پذیرش در رشته محل بهتر را از دست بدهید. پذیرش در رشته های پزشکی ، پیراپزشکی ، دامپزشکی و داروسازی مستلزم داشتن تراز و رتبه بسیار خوب می باشد. لازم است گفته شود که پذیرش در رشته مذکور دانشگاه آزاد نیز مشروط به دریافت تراز بالا خواهد بود.

سعی کنید در انخاب های اول خود ، رشته های رویایی و با اهمیت را ثبت کنید و انتخاب های بعدی خود را منطقی بر اساس رتبه و نمره کل خود ثبت نموده و انتخاب های پایانی خود را به به رشته هایی اختصاص دهید که شانس پذیرشتان صد در صد می باشد.

همچنین ببینید

راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲

سازمان سنجش و آموزش کشور برای سهولت انجام فرایند انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، نرم …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.