خانه / کارشناسی ارشد / انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹
انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 99

انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 99[contact_info title= “انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹”] 

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در روز های ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برای گروه های آزمایشی فنی مهندسی ، علوم پایه ، علوم انسانی ، هنر ، زبان و کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد و داوطلبانی که ثبت نام کنکور ارشد را در آذر ماه انجام داده بودند ، می توانستد همراه با کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد برای حضور در آزمون اقدام نمایند.

پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ، نتایج آن در قالب کارنامه اولیه کارشناسی ارشد برای تمام داوطلبان متقاضی انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد منشتر می گردد و هر یک از داوطلبان بر اساس وضعیت مجاز بودن خود در هر یک از رشته ها ، می توانند انتخاب رشته خود را در دانشگاه ها انجام دهند.

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

توضیحات کارنامه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

اولین موضوعی که داوطلبان باید برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد مد نظر داشته باشند ، اطلاع از تمام جزئیات کارنامه است. در این بخش توضیحات کارنامه ارشد را ذکر کرده ایم :

اطلاعات فردی

در این بخش اطلاعاتی مانند شماره پرونده ، جنس ، سهمیه ثبت نامی ، نام رشته تحصیلی ، موسسه فارغ التحصیلی ، معدل کاردانی ،معذل کارشناسی و … قرار داده شده است. این قسمت را با دقت کنترل نمایید و اگر اطلاعاتی اشتباه درج شده باشد ، برای اصلاح آن باید اقدام نمایید. اصلاح اطلاعات اشتباهی که در کارنامه کنکور ارشد درج شده است ، از طریق ثبت و ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ، انجام می گیرد.

نمرات اکتسابی

در این قسمت اسم دروس امتحانی به همراه نمره ای که در آن دروس کسب نموده اید ، درج می گردد و اگر نسبت به هریک از درصد دروس مندرج در کارنامه اعتراض دارید و گمان می کنید که پاسخ نامه شما اشتباه تصحیح شده است ، می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست اعتراض به نتایج کارشناسی ارشد خود را مطرح نمایید.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

در صورتی که نمره و تراز لازم را جهت انتخاب رشته کارشناسی ارشد کسب کرده باشید ، در مقابل عبارت “وضعیت مجاز به انتخاب رشته” کلمه مجاز و در غیر اینصورت کلمه غیرمجاز درج می شود.

معدل موثر

چنانچه میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ بر روی رتبه و تراز اکتسابی شما چندان زیاد نمی باشد و چنانچه معدل دوره کارشناسی شما پایین است ، خود را نگران نکنید به دلیل آنکه تاثیر منفی آن زیاد نمی باشد ولی اگر معدل بالایی را در دوره کارشناسی دارید ، تاثیر آن بر روی رتبه شما تاثیر مثبت است.

کد ضریب

کد ضریب هر رشته مشخص کننده گرایش های امتحانی آن رشته می باشد و گرایش هایی که ضریب دروس امتحانی آن ها یکسان است ، شامل یک کد ضریب مشترک هستند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما باید بر اساس رتبه درج شده در هر کد ضریب انتخاب رشته نمایید.

رتبه داوطلب در سهمیه

در این بخش رتبه شما با رتبه داوطلبان دارای سهمیه مشترک با شما مقایسه می شود. برای مثال اگر دارای سهیمه ۵ درصدی می باشید ، رتبه شما با داوطلبان دارای سهمیه ۵ درصدی مقایسه می شود.

رتبه داوطلب بدون سهمیه

در این قسمت رتبه شما را بدون در نظر گرفتن سهمیه ثبت نامی محاسبه و درج می کنند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله با انتشار جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد به بررسی تاریخ فرایندهای مختلف این آزمون می پردازد. سال گذشته به دلیل وقوع سیل در برخی استان های کشور کلیه مراحل آزمون ارشد به تعویق افتاد و داوطلبان در اواخر تیر ماه موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته شدند اما پیش بینی ما در خصوص  زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹ اواسط خرداد ماه می باشد . با این حال به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد از زمان دقیق این فرایند مطلع شوند.

“انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹ از روز شنبه مورخ ۹۹/۶/۱۵ آغاز و تا ساعت ۰۰ : ۲۴ روز سه شنبه مورخ ۹۹/۶/۱۸ ادامه خواهد یافت.”

نحوه انتخاب رشته کارشناشی ارشد سراسری ۹۹

مرحله اول

مراجعه کردن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org

مرحله دوم

انتخاب گزینه “کارشناسی ارشد” از منوی سمت راست

مرحله اول انتخاب رشته ارشد

مرحله سوم

کلیک بر روی عبارت “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹″ (کارنامه نتایج اولیه و انتخاب رشته)

مرحله دوم انتخاب رشته ارشد

مرحله چهارم

کلیک بر روی گزینه “انتخاب رشته”

مرحله سوم انتخاب رشته ارشد

مرحله پنجم

وارد کردن یکی از اطلاعات خواسته شده :

روش اول : وارد کردن شماره پرونده +شماره پیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی

روش دوم : شماره پرونده + شماره داوطلبی + کد ملی + عبارت امنیتی

مرحله چهارم انتخاب رشته ارشد

مرحله ششم

با ورود به صفحه “میزکار” بر روی گزینه “انتخاب رشته” کلیک کرده و با ثبت حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل با توجه به مجموعه امتحانی خود انتخاب رشته خود را انجام دهید.

مرحله پنجم انتخاب رشته ارشد

در نهایت کد پیگیری انتخاب رشته را دریافت نمایید. توجه داشته باشید در صورت عدم دریافت کد پیگیری انتخاب رشته شما ناقص باقی خواهد ماند.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

کلیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده اند باید پیش از هرگونه اقدام در خصوص انتخاب رشته ، دفترچه مربوط به فرآیند انتخاب رشته را دریافت کرده و به طور دقیق مورد مطالعه قرار دهند. زیرا تمامی جزئیات مربوط به انتخاب رشته مانند شرایط آن ، کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های مختلف و ظرفیت هر یک از رشته ها . … در  دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد موجود است.

دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 

دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد  سراسری ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال می شود)

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

  • پذیرش دانشجو در هر یک از رشته‌ های امتحانی از بین داوطلبان مجاز ، بر اساس نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته‌های انتخابی صورت می‌گیرد به این شکل که در تمام رشته های تحصیلی براساس ۸۰ درصد نمره آزمون در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می‌‌شود.
  • آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد علاقه مندی خود را به انتخاب رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور اعلام نکرده اند ، در صورتی که حداقل نمره لازم برای انتخاب رشته در این دانشگاه ها را داشته باشند ، می توانند با پرداخت مبلغ ۱۳/۸۰۰ تومان و دریافت شماره سریال علاقمندی ، کد رشته محل های دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و دانشگاه پیام نور را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند
  • توصیه می کنیم که قبل از اقدام به انجام انتخاب رشته از سهمیه ثبت نامی در آزمون کارشناسی ارشد ، امتیازات ، نحوه و میزان تاثیر معدل در کنکور ارشد اگاهی یابید و پس از آن با آمادگی کامل برای انتخاب رشته اقدام نمایید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

تاثیر سهمیه ۵ درصدی در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹
سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد
ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 
رفع محرومیت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹
اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 

[arshad]

[contact_info title= “انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.