خانه / اعلام نتایج / اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸
اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 98

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 98
اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸

[contact_info title= “اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸”] 

با برگزاری کنکور سراسری تقریبا اکثر داوطلبان ، بی وقفه در انتظار اعلام نتایج کنکور سراسری خواهند بود که این نتایج برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری در دو مرحله اعلام خواهد شد. مرحله اول که به صورت کارنامه اولیه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و نتایج مرحله دوم در قالب کارنامه انتخاب رشته ( نتایج نهایی ) منتشر خواهد شد. در این مقاله می خواهیم در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه ، نحوه انتخاب رشته ، اعلام نتایج نهایی و ثبت نام دانشگاه ها توضیح دهیم. لذا اگر شما داوطلب کنکور سراسری می باشید بهتر است برای اطلاع از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ ادامه مطلب را مطالعه فرمایید. 

اعلام نتایج کنکور سراسری

پس از برگزاری آزمون سراسری، نتایج آن پس از بررسی های لازم و به عمل آمده ، در دهه دوم مردادماه منتشر خواهد شد. این نتایج در قالب کارنامه ای شامل اطلاعات شخصی داوطلب ، رتبه کشوری و رتبه در سهمیه ، نمرات درصدی داوطلب و همینطور ماکسیمم نمره کل (تراز) بیان خواهد شد. داوطلب با مشاهده کارنامه خود و با در نظر گرفتن رتبه های خود می بایست نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نماید. این مرحله از مراحل حساس و طلایی روند کنکور سراسری بوده و در صورتی که داوطلب در آن بی دقتی نماید ، ممکن است یک سال از حضور در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود باز بماند. در مقابل داوطلبانی که حتی با وجود رتبه قبولی نامناسب توانسته اند رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را از آن خود نمایند. لذا این مرحله را دست کم نگرفته و از اهمیت آن غافل نشوید. 

داوطلبان جهت مشاوره دقیق و صحیح انتخاب رشته می توانند با مشاوران برتر الو مشاوره تماس حاصل نمایند.

نحوه دریافت اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

جهت مشاهده کارنامه های اولیه و نهایی خود داوطلبان می بایست به صورت زیر عمل نمایند:

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و در قسمت سمت راست بر روی منوی سراسری کلیک نمایید.
  • وارد لینک مشاهده کارنامه آزمون سراسری شوید.
  • اطلاعات خود را اعم از شماره داوطلبی ، کد رهگیری ، شماره ملی ، نام و نام و نام خانوادگی خود را وارد نموده و وارد پنل کاربری خود شوید. در پنل کاربری ، شمل می توانید کارنامه اولیه را مشاهده و یک برگ از آن پرینت بگیرید.

زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۸

کنکور سراسری معمولا طبق روند هر سال در دهه اول یا دهه دوم تیرماه برگزار می شود که این آزمون در سال ۹۸ طبق تقویم زمان بندی مندرج در دفترچه ثبت نام در آزمون سراسری ، در روز ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزار خواهد شد. لذا داوطلبان در زمان مقرر می بایست در جلسه امتحان حضور داشته باشند قبل از حضور در جلسه آزمون سراسری به همراه داشتن کارت ورود به جلسه الزامی می باشد، کارت مذکور در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد. همچنین لازم است متقاضیان جهت شرکت در کنکور سراسری علاوه بر  (کارت ورود به جلسه ) و همینطور کارت شناسایی یا شناسنامه خود را به همراه داشته باشند. در صورتی که داوطلبی موارد یاد شده را برای حضور در جلسه امتحان به همراه نداشته باشد ، از ورود او به جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.

باجه های رفع نقص کنکور سراسری 

اگر بر روی کارت ورود به جلسه داوطلب ، اطلاعات نادرست و یا عکس نامعتبر (غیر واضح ، عکس شخص دیگر و ..) وجود داشت ، سازمان سنجش مراکزی را به عنوان باجه های رفع نقص به داوطلبان معرفی می کند که داوطلبان با در دست داشتن دو قطعه عکس و کارت شناسایی خود ، می توانند به اصلاح موارد ذکر شده و ایرادات موجود اقدام نمایند.

بر روی کارت ورود به جلسه داوطلب ، مواردی نظیر محل برگزاری آزمون ، ساعت و تاریخ برگزاری آن در کنار اطلاعات شخصی داوطلب قرار گرفته است. داوطلب می بایست نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون در حوزه امتحانی حضور یابد.

نتایج نهایی کنکور سراسری

نتایج نهایی آزمون یا نتیجه انتخاب رشته مرحله سرنوشت ساز داوطلب بوده و مشخص کننده حضور داوطلب در رشته و دانشگاه انتخاب شده از سوی سازمان سنجش می باشد. این نتایج در قالب کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد که شامل اطلاعات داوطلب و نتیجه نهایی (کدرشته محل و نام دانشگاه و رشته پذیرفته شده ) می باشد. در صورتی که داوطلب در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده باشد ، نام هیچ کد رشته محلی برای وی ، نمایش داده نخواهد شد.

زمان ثبت نام اولیه دانشگاه

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، داوطلب در صورت پذیرفته شدن ، می بایست آماده برای ثبت نام اولیه برای ورود به دانشگاه ها شود. داوطلب با مراجعه به سایت دانشگاه پذیرش شده ، می تواند از زمان ثبت نام و مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری و همینطور ثبت نام اینترنتی خود اطمینان حاصل نماید. برخی دانشگاه ها با توجه به حروف اول نام خانوادگی داوطلب ، امکان ثبت نام را فراهم می نمایند که داوطلب با توجه به حرف اول فامیلی خود در زمان مشخص شده و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، نسبت به ثبت نام خود اقدام می نماید.

داوطلبان جهت مشاوره تحصیلی در تمامی زمینه ها می توانند با مشاوران الو مشاوره در تماس باشند.

[contact_info title= “اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸”] 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

پذیرش بدون آزمون دانشگاه های سراسری، ۲ بار در سال برای نیمسال مهر و بهمن …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.