خانه / کنکور سراسری / اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری
اعلام-نتایج-اولیه کنکور-سراسری

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری

اعلام-نتایج-اولیه کنکور-سراسری

[contact_info title= “اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری”]

کنکور سراسری سال ۹۹ در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر برگزار گردید و شاهد رقابت بسیار تنگاتنگی بین داوطلبان بودیم. داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری، بی صبرانه منتظر دریافت نتایج هستند تا در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن براساس آن کد رشته محل های خود را انتخاب کنند. با توجه به اینکه ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود، نتایج آن نیز از طریق همین سایت و به صورت اینترنتی اعلام خواهد شد.

چنانچه داوطلبی موفق به دریافت نتایج خود نشده باشد می تواند برای دریافت نتایج خود با مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید و یا اگر شماره پروند خود را فراموش نموده باشد بایستی برای بازیابی شماره پرونده خود از طریق ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، شماره سریال مذکور را دریافت کند.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹

همانطور که گفته شد کنکور سراسری اواسط تیر ماه برگزار گردید و شاهد رقابت جمع کثیری از داوطلبان بودیم. داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری، بی صبرانه منتظر قرار داده شدن نتایج بر روی سایت سازمان سنجش می باشند تا در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن، اقدامات لازم را جهت انتخاب رشته انجام دهند. کارنامه اولیه داوطلبان معمولا یک الی یک ماه و نیم بعد یعنی در حدودا نیمه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد.

نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹

  • در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی سمت راست بر روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.
  • سپس روی لینک “سیستم اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۳۹۹” کلیک نمایید.
  • با انجام مراحل قبل خواهید دید که سه روش برای مشاهده نتایج برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد.

روش اول: به این صورت است که برای مشاهده نتایج کنکور ، باید شماره شناسنامه + سال تولد + شماره داوطلبی مندرج شده روی کارت ورود به جلسه را وارد نمایید. چنانچه به هر دلیلی  شماره داوطلبی خود را فراموش نموده باشید ، می توانید از دو روش دیگر را استفاده کنید.

روش دوم: داوطلبان قادر خواهند بود که با وارد کردن شماره پرونده + سریال شناسنامه + شماره شناسنامه، کارنامه اولیه کنکور سراسری خود را مشاهده کنند.

روش سوم: در روش آخر داوطلب می تواند با شماره شناسنامه + شماره پرونده + کد رهگیری ۱۶ رقمی که در رسید ثبت نام ذکر شده است نتایج کنکور سراسری خود را از سایت سازمان سنجش دریافت نماید.

توضیحات اطلاعات کارنامه اولیه کنکور سراسری

با توجه به کارنامه سال های پیش، مواردی از قبیل اطلاعات شخصی داوطلب بر روی اولین جدول درج شده است. این اطلاعات شامل  (نام و نام خانوادگی، کد ملی، محل تولد داوطلب، محل اخذ مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، استان بومی ، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب ) می باشد. عده ای از متقاضیانی که اطلاعاتی در زمینه استان بومی ، ناحیه بومی و قطب بومی ندارند، سبب انتخاب رشته نادرست به دلیل عدم نا آگاهی و قرار گرفتن در یک مسیر نادرست می شوند.

جزئیات اساسی کارنامه کنکور سراسری ۹۹

از جمله جداول مهم در کارنامه کنکور، جدول نمره و رتبه داوطلب در هر زیرگروه، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه می باشد. داوطلب می بایست وضعیت تحصیلی خود را مورد بررسی قرار داده و با در نظر گرفتن رشته مدنظر خود در هر زیر گروه، علاقمندی های خود را طبق اولویت های صحیح و واقع بینانه انتخاب نماید.

نکته مهم : داوطلبان در صورتی که پس از ثبت نهایی انتخاب رشته خود، تمایل به تغییر دوباره در آن ، اضافه و یا کاهش رشته در سامانه انتخاب رشته شدند، سازمان سنجش این امکان را به داوطلبان کنکور سراسری داده تا در صورت بروز خطا و اشکالاتی در این زمینه ، نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند. البته شایان ذکر می باشد که زمان ویرایش، همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد و داوطلبان قادر به انتخاب رشته و ویرایش آن در زمان مقرر شده خواهند بود. لذا طبق سال های گذشته، سازمان سنجش زمانی را برای داوطلبان جا مانده از انتخاب رشته کنکور سراسری در نظر گرفته و معمولا چند روزی را جهت تمدید مهلت زمانی، به این داوطلبان اختصاص می دهد.

جزییات کارنامه نهایی

مطابق جدول زمان بندی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، نتایج نهایی در دهه دوم شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت . نتیجه نهایی در قالب کارنامه در پنل کاربری داوطلب موجود بوده و داوطلب در هر زمان دسترسی به آن را خواهد داشت. در کارنامه مذکور یک کد رشته محل، رشته و دانشگاهی که داوطلب پذیرش شده، وجود دارد. داوطلب با توجه به رشته پذیرش شده و علاقه مندی خود ،می تواند در زمان مقرر شده به ثبت نام حضوری و اینترنتی خود اقدام کرده و در دانشگاه پذیرش شود.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۹۹ :

آیا اعتراض به نتایج کنکور سراسری امکان پذیر است ؟ 
نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری
مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته 
راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر
انتخاب رشته کنکور تجربی ۹۹
سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹
دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۹۹
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۹۹
راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور سراسری
راهنمای انتخاب رشته ریاضی
مشاوره انتخاب رشته کنکور
زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

[konkor]

[contact_info title= “اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

۲ نظر

  1. سلام.من کنکور سراسری شرکت کردم اما هدفم قبولی در رشته های پزشکی هستش سه سال پشت کنکوریم دیگه دلم نمیخواد ککور بدم خسته شدم لطفا راهنمایی کنید من چیکار کنم پزشکی بدون کنکور هم میگن نیست

    • با سلام
      برای پذیریش در رشته های پزشکی صرفا باید رتبه لازم را کسب نمایید، یا در نهایت می توانید در خارج از ایران بدون کنکور تحصیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.