خانه / دسته‌بندی نشده / آزمون عملی کنکور هنر ۹۸
آزمون عملی کنکور هنر 98

آزمون عملی کنکور هنر ۹۸

آزمون عملی کنکور هنر 98
آزمون عملی کنکور هنر ۹۸
[contact_info title= “آزمون عملی کنکور هنر ۹۸”] 

همانطور که می دانید رشته هنر جزو رشته های شناور کنکور سراسری می باشد که تمامی داوطلبان گروه های آزمایشی اصلی اعم از ریاضی ، تجربی ، انسانی می توانند علاوه بر شرکت در کنکور رشته اصلی خود رشته هنر و زبان را به عنوان رشته شناور انتخاب کنند.

معمولا به کنکور رشته هنر ، به عنوان یک رشته جایگزین برای پذیرش در دانشگاه ها نگاه می کنند اما باید بگوییم که با توجه به تعداد شرکت کننده های زیاد این رشته امکان قبول در آن بسیار دشوار خواهد بود بنابراین باید پشتکار زیادی داشته باشید. رقابت در کنکور بسیار بالا می باشد ، جالب است بدانید که تعداد شرکت کننده های کنکور هنر سال گذشته ۷۸.۸۱۵ بوده است. داوطلبانی که متقاضی شرکت در دو رشته کنکور می باشند بایستی برای جلسه آزمون نیز دو کارت ورود به جلسه از سایت برای هر گروه آزمایشی تهیه کنند.

دقت داشته باشید که از کلیه شرکت کنندگان مقطع پیش دانشگاهی نظام جدید و کلیه فارغ التحصیلان نظام قدیم گروه آزمایشی هنر براساس اطلاعات و درک عمومی هنر در جهت شناسایی استعداد و توانایی های هنری ، آزمون گرفته خواهد شد. برای بالا بردن درصد قبولی خود بایستی دروس خود را با برنامه ریزی دقیق مطالعه کنید و با روش های درست تست زدن آشنا شوید.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که داوطلبان برای پذیرش در برخی از رشته های کنکور هنر می بایست کنکور سراسری ، نمره آزمون تئوری و نمره آزمون عملی را کسب نمایند زیرا  تاثیر بسزایی براین آزمون دارد.

آزمون عملی کنکور هنر ۹۸

پذیرش در برخی از رشته های هنر ملزم به کسب موفقیت در آزمون عملی رشته می باشد و از آنجایی که پذیرش در این رشته ها دو مرحله ای و متمرکز می باشند  ، رتبه کنکور صرفاً سبب قبولی داوطلب در این رشته نمی شود وهمانطور که ذکر شد برخی از رشته ها ، علاوه بر نمره آزمون تئوری و کنکور سراسری ، نمره آزمون عملی تاثیر گذاز است و داوطلباان باید نمره این آزمون را کسب نمایند .

آزمون عملی این رشته ها زیر نظرسازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود . زمان برگزاری این آزمون در زمان معینی که سازمان سنجش تعیین کننده آن می باشد در سایت sanjesh.org اعلام خواهد شد و داوطلبان با مراجعه به سایت مذکور می توانند برای ثبت نام اقدام کنند . در همین راستا رشته هایی که آزمون علمی برگزار خواهد شد را در ادامه مطلب به شما عزیزان ارائه داده ایم .

  •  رشته طراحی لباس
  • رشته طراحی پارچه
  • رشته طراحی صنعتی
  • رشته نقاشی
  • رشته نمایش عروسکی
  • رشته بازیگری و کارگردانی
  • رشته طراحی صحنه         
  • رشته ادبیات نمایشی
  • رشته مجسمه سازی
  • رشته کتابت و نگارگری
  • رشته گرافیک
  • رشته ارتباط تصویری
  •  رشته عکاسی
  • رشته آهنگسازی
  • رشته موسیقی نظامی
  • رشته موسیقی ایرانی         
  • رشته موسیقی جهانی

زمان ثبت نام وبرگزاری آزمون عملی کنکور هنر

چند سالی هست که کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان برای شرکت در رشته های دانشگاه آزاد نیازی به شرکت در آزمونی مجزا ندارند. بنابراین کلیه دانشگاه های دولتی اعم از روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد از طریق  آزمون یکسان اقدام به جذب دانشجو می کنند. کنکور سراسری معمولا در تیرماه زیر نظر سازمان سنجش برگزار می شود.

 تمامی متقاضیانی که شرایط لازم برای ثبت نام را دارا هستند بایستی در بهمن ماه اقدامات لازم جهت ثبت نام را انجام دهند و در روز آزمون در جلسه حضور یابند. کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه ۱۳ تیر و جمعه ۱۴ تیرماه برگزار می شود . زمان برگزاری آزمون عملی نیز در اواسط مراد ماه (نیمه دوم مرداد ماه)می باشد و داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید چند روز قبل از برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد نمودن اطلاعات شخصی خود ، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند چنانچه ثبت نام خود را اینترنتی انجام داده اید باید پرینت کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمائید در غیر این صورت داوطلبی که کارت شناسایی و کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود را همراه نداشته باشد ، مجاز به حضور در جلسه نخواهد بود. در حال حاضر اطلاعات دقیق زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر  مشخص نمی باشد  ولی در زمان اتنشار کارت ورود به جلسه این کنکور ،زمان ثبت نام آزمون عملی رشته های ذکر شده ، در سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهدشد و ما نیز در همین سایت به اطلاع شما داوطلبان خواهیم رساند .  

جزئیات ثبت نام و برگزاری آزمون عملی کنکور هنر

  1. برای ثبت در آزمون عملی کنکور هنر داوطلبان بایستی کارت اعتباری خود را خریداری نمایند. و با مراجعه به سایت سنجش در بخش مربوطه گزینه خرید را انتخاب کرده ، سپس هزینه ثبت نام را واریز نموده و شماره سریال پرداخت را دریافت کنید.هزینه ثبت نام آزمون عملی رشته‌های هنر براساس سال گذسته همان ۴۰هزارتومان می باشد .
  2. هر داوطلب حداکثر مجاز به ثبت نام آزمون عملی دو رشته می باشد و برای هریک بایستی اقدام به خرید کارت اعتباری مجزا کند.
  3. لذا پس از ثبت نام در آزمون عملی شرکت نکنید به معنای انصراف شما از تحصیل در آن رشته می باشد.
  4. آزمون عملی هیچ یک از رشته ها، قابل تمدید نمی باشد و برگزاری انفرادی آن برای هیچ یک از داوطلبان و تحت هیچ شرایطی، میسر نمی باشد.
  5. نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر :  اعلام نتایج کنکور سراسری هنر در نیمه دوم مرداد ماه خواهد بود ، دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر که شامل لیست رشته های دارای آزمون عملی می باشد ، برروی سایت سنجش قرار می گیرد .داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته از داخل این دفترچه هستند . داوطلبانی که در آزمون عملی حداکثر۲ رشته ثبت نام کرده اند ، می توانند رشته های مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود ذکر نمایند.
  6. رشته طراحی لباس صرفاً از داوطلبان خانم، دانشجو جذب می نماید.               

 

 

[konkor]

[contact_info title= “آزمون عملی کنکور هنر ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

همچنین ببینید

لیست-رشته-های-بدون-کنکور-دانشگاه-علمی-کاربردی-1400

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

[contact_info title= “لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ “] دانشگاه علمی کاربردی …

یک نظر

  1. کنکور هنر برخلاف تصور عموم خیلی سخت تر از رشته های دیگست.درسته رقابت تو رشته های دیگه بالاست اما دشواری سوالات هنر مسئله ای مجزاست.چون برا رشته هایی دیگه کتاب های مشخصی داره اما هنر نه، مطالبش خیلی پراکندست و باید مطالعه ی ازاد زیادی داشته باشی چون شامل هنر های مختلفی میشه و بسیار جامعه.تازمش کنکور ۹۸عمومیاش حتی ازعمومیای رشته انسانی سخت تر بود و میشه گف هم سطح تخصصیایه کنکور انسانی بود درکنار تمام اینها سوال ازمون عملیشم درحد انتظارنبود و واقعا مشکل بود.(تجربیات شخصی یه هنری)

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.