خانه / انتخاب رشته کنکور سراسری / اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری

اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری

اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری
اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری

[contact_info title= “اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری”] 

یکی از دانشگاه هایی که داوطلبان به دلیل تضمین آینده شغلی علاقمند به تحصیل در آن می باشند ، دانشگاه فرهنگیان می باشد ، در واقع داوطلبان پس از اتمام تحصیلات خود به استخدام وزارت آموزش و پرورش در خواهند آمد. برخی از داوطلبان در تماس با مرکز الو مشاوره سوالاتی در خصوص نحوه گزینش داوطلبان می پرسند که در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به دلیل نیمه متمرکز بودن این دانشگاه داوطلبان بایستی علاوه بر کسب تراز و رتبه قابل قبول در کنکور سراسری در مصاحبه نیز باید پذیرش شوند. شایان ذکر است که دانشجویان باید پس از پایان تحصیلات خود ، تعهد محضری را امضا کنند ، مبنی بر اینکه ۲ برابر مدت تحصیل خود در خدمت آموزش و پرورش باشند.

لازم است بگوییم که انجام مصاحبه ، معاینه و آزمون عملی و علمی به عنوان اساسی ترین شرایط پذیرش دانشجویان در این دانشگاه شناخته شده اند. از دیگر مواردی که لازم است بدانید این است که پس از تایید صلاحیت عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو معلمان از بین پذیرفته شدگان آزمون سراسری توسط وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان و مشترک با دانشگاه های سراسری و موسسات آموزش عالی انجام می شود. در واقع پس از قرار گرفتن نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش ، داوطلبان می توانند در صورت مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و فرهنگیان ، کد رشته های مربوط به آن را در اولویت انتخاب های خود قرار دهند (هر داوطلب مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل می باشد).

طبق روال سال های گذشته حدودا چند روز پس از قرار گرفتن دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ ، داوطلبان می توانند کد رشته های ارائه شده دانشگاه فرهنگیان را نیز مشاهده کنند. چنانچه با نحوه اولویت بندی کد رشته های دانشگاه فرهنگیان و سراسری آشنا نباشید ، می توانید با مشاوران ما در مرکز الو مشاوره تماس بگیرید.

اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری

ممکن است برخی از داوطلبان پس از انجام انتخاب رشته و درج کد رشته های مربوط به دانشگاه فرهنگیان ، دعوت به مصاحبه شوند که کسب امتیاز قابل قبول در مصاحبه نیز از شروط پذیرش در این دانشگاه می باشد. داوطلبان بعد از شرکت در مصاحبه بی صبرانه منتظر دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری از جمله دانشگاه فرهنگیان می باشند و همواره استرس دارند که آیا پذیرفته می شوند و یا نه؟ در خصوص زمان اعلام نتایج باید بگوییم که همزمان و مشترک با اعلام نتایج نهایی دانشگاه سراسری ، نیمه دوم شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

 داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و درج اطلاعات خواسته شده نتایج خود را مشاهده کنند. ممکن است این دانشگاه موفق به تکمیل رشته محل های خود نشود و در اواخر مهر ماه دفترچه ای را تحت عنوان “دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان” منتشر کند که این فرصت طلایی برای داوطلبانی است که پذیرفته نشده اند که شانس خود را مجددا برای پذیرش امتحان کنند.

پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان در چه مقاطعی صورت می گیرد؟

جالب است بدانید که دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد ، ثبت نام به عمل می آورد و داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند برای تحصیل وارد این دانشگاه شوند. در ادامه به صورت مختصر در مورد هر یک از مقاطع گفته شده توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

مقطع کارشناسی ناپیوسته (معلم‌ دانشجو): در واقع داوطلبان می توانند با داشتن مدرک کاردانی و دارا بودن شرایط لازم در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند. معمولا برنامه کلاسی دانشجویان این مقطع تحصیلی روزهای آخر هفته (روزهای پنجشنبه و جمعه) می باشد ، بنابراین هیچ تداخلی با روهای تدریسشان در مدارس وجود نخواهد داشت.

مقطع کارشناسی پیوسته (دانشجو معلم): دانشجویان این مقطع تحصیلی از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه قابل قبول و همچنین شرکت در مصاحبه و معاینات پزشکی انجام می شود.

کلاس های درس این دانشجویان تمام وقت بوده و آموزش های لازم را در طول هفته دریافت می کنند و دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود به عنوان معلم می توانند در مدارس مشغول به کار شوند و از ابتدای تحصیل نیز در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.

مقطع کارشناسی ارشد: لازم است در خصوص این مقطع تحصیلی گفته شود که فعلا پذیرش فقط از دانشجویان کارشناسی دانشگاه فرهنگیان خواهد بود اما ممکن است در آینده تعداد زیادی از داوطلبان را از رشته های مختلف جذب کنند.

[banner]

[contact_info title= “اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲

سازمان سنجش و آموزش کشور برای سهولت انجام فرایند انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، نرم …

۴ نظر

  1. سحر رستمی پور

    با سلام .ممنون از مطالب مفیدتون
    میخواستم بدونم شرایط سنی در ازمون رو میشه بگد.ممنون از لطفتون

    • با سلام
      داوطلبان متولد ۷۶/۷/۱ به بعد برای سال ۹۸ مجاز به شرکت در دانشگاه فرهنگیان خواهند بود

  2. امیر علی محمدی

    سلام علیکم . برای ورود به دانشگاه فرهنگیان صرفا شرکت در کنکور سراسری لازم است

    • با سلام
      جهت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر شرکت در کنکور سراسری لازم است تراز بالا ۶۵۰۰ و شرط سنی را هم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.