خانه / دانشگاه / معرفی دانشگاه شریف
معرفی دانشگاه شریف
معرفی دانشگاه شریف

معرفی دانشگاه شریف

معرفی دانشگاه شریف
معرفی دانشگاه شریف
[contact_info title= “معرفی دانشگاه شریف”] 

دانشگاه صنعتی شریف ، جزو بهترین دانشگاه های صنعتی ایران می باشد.  میتوان به جرات گفت برای اکثر دانشجویانی که قصد دارند در ایران تحصیل کنند پذیرش در این دانشگاه یک هدف مهم تلقی می شود.  

در ابتدا باید بگوییم که ، دانشگاه صنعتی شریف ، با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص موردنیاز کشور، در سطوح بالای علمی تاسیس گردید،  همچنین این دانشگاه ،  از نظر سطح علمی در بعضی از رشته ها به قدری بالاست که اکثر دانشگاه های دنیا نام آن را به عنوان یک دانشگاه سطح بالا میشناسند، به طوری که رئیس بهترین دانشگاه جهان یعنی دانشگاه استندفورد گفته: “اگر بخواهید در بهترین دانشگاه در مرتبه علمی لیسانس رشته برق تحصیل کنید به شما دانشگاه شریف را در ایران به شما پیشنهاد میکنم”. همچنین دانشگاه صنعتی شریف بر اساس مجوزهای رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی در مقطع کارشناسی از سال ۸۳ و کارشناسی ارشد از نیمه دوم سال ۱۳۸۴ در جزیره کیش نموده است. در حال حاضر پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دوره‌های بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف در رشته‌های مهندسی مکاترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی برق، عمران و مهندسی کامپیوتر و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی مکاترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات (ارتباط داده‌ها) مهندسی مواد (خوردگی) انجام می‌گیرد. به دلیل اهمیت موضوع معرفی دانشگاه شریف ، و تعداد بالای متقاضیان این دانشگاه در ادامه به شرایط ثبت نام و لیست دانشکده های این دانشگاه را شرح خواهیم داد.

شرایط ثبت نام در دانشگاه صنعتی شریف

پذیرش در دانشگاه صنعتی شریف فقط  از طریق کنکور سراسری سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد. دانش‌آموختگان این دانشگاه همواره در ردیف قوی‌ترین مهندسین و بالاترین مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی کشور بوده و به علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناس ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی‌ارشد در اکثر رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه بالاترین مقام را در بین دانشگاه‌های کشور داشته‌اند. همچنین آنهایی که به قصد ادامه تحصیل راهی خارج از کشور شده‌اند، نیز به خوبی در سطح بین‌المللی درخشیده‌اند و پس از کسب موفقیت‌های بالای علمی منشاء خدمات ارزنده‌ای گردیده‌اند. متقاضیان علاقمند به شرکت در این دانشگاه ، جهت کسب اطلاعات در زمینه ، نحوه پذیرش دانشگاه صنعتی شریف ، لیست رشته های این دانشگاه و رتبه های قبولی دانشگاه صنعتی شریف می توانند با برقرای تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره از خدمات مشاوره بهره مند شوید.

برخی از دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

* دانشکده مهندسی مکانیک

* دانشکده مهندسی برق

* دانشکدهٔ مهندسی شیمی و نفت

* دانشکده مهندسی و علم مواد

* دانشکدهٔ فیزیک

* دانشکدهٔ علوم ریاضی

* دانشکده شیمی

* دانشکده مهندسی صنایع

* دانشکده مهندسی عمران

* دانشکده مهندسی کامپیوتر

* دانشکدهٔ مهندسی هوافضا

* دانشکده مدیریت و اقتصاد

[banner]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه شریف”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.