خانه / دانشگاه / معرفی دانشگاه بوعلی سینا
معرفی دانشگاه بوعلی سینا
معرفی دانشگاه بوعلی سینا

معرفی دانشگاه بوعلی سینا

معرفی دانشگاه بوعلی سینا
معرفی دانشگاه بوعلی سینا
[contact_info title= “معرفی دانشگاه بوعلی سینا”] 

دانشگاه بوعلی سینا یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور است که زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اداره شده و در شهر همدان قرار دارد. دانشگاه بوعلی در مساحتی نزدیک به ۱۲۲ هکتار بنا شده است. این دانشگاه ، در سال ۱۳۵۲ تاسیس و درحال حاضر بالغ بر ۷۸ رشته تحصیلی با گرایش های متفاوت در دانشکده های مختلف دانشگاه بوعلی که شامل علوم پایه ، تربیت بدنی نهاوند ، دانشکده ادبیات وعلوم انسانی ، دانشکده هنر و معماری ، دانشکده تربیت دبیرملایر ، دانشکده فنی مهندسی ، دانشکده کشاورزی و … تدریس می شود.

همچنین یک آموزشکده و یک مجتمع با ظرفیت ۶۹۸۶ نفر دانشجو در مقطع مختلف دکتری ، کارشناسی ارشد ، کارشناسی و کاردانی برای این دانشگاه وجود دارد. شما می توانید برای آگاهی بیشتر در مورد “معرفی دانشگاه بو علی سینا” با مشاوران ما در مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید. همچنین برای آگاهی از لیست رشته های ارائه شده دانشگاه بو علی سینا در سال ۹۸ می توانید بر روی مطلب دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ کلیک نمایید.

دانشکده های دانشگاه بوعلی سینا

این دانشگاه بسیار معتبر از ۱۳ دانشگاه معتبر تشکیل شده که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم و معرفی دو دانشکده ادبیات و کشاورزی خواهیم پرداخت:

  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده تربیت بدنی
  • دانشکده علوم اقتصاد و علوم اجتماعی
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده هنر و معماری
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده پیرا دامپزشکی
  • دانشکده فنی و مهندسی کبودرآهنگ
  • دانشکده مدیریت و حسابداری رزن
  • دانشکده فنی و مهندسی تویسرکان
  • دانشکده صنایع غذایی بهار

دانشکده ادبیات 

دانشکده ادبیات و علوم انسانی در کنار دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی قرار دارد. ساختمان‌های هر دو دانشکده از لحاظ معماری بسیار به یکدیگر شبیه هستند. این دانشکده در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و فعالیت خود را با رشته‌های اقتصاد و زبان فرانسه در سال ۱۳۶۷ آغاز نمود. هم‌اکنون ساختمان اصلی این دانشکده در فضای اصلی دانشگاه بوعلی سینا واقع شده‌ است که مشغول فعالیت‌های علمی و پژوهشی می‌باشد و دارای مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در گروه‌های خود است. دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارای ۱۲ گروه آموزشی است و هم‌اکنون حدود ۲۳۰۰ دانشجو و ۸۰ عضو هیئت علمی دارد. مدیریت دانشکده شامل ریاست دانشکده و ۳ نفر معاونت است که رئیس دانشکده را همراهی می‌کنند: معاونت آموزشی ، معاونت مالی و معاونت پژوهشی.

دانشکده کشاورزی

در سال ۱۳۴۶ مدرسه عالی کشاورزی همدان با همت علی اقبالی و سرمایه شخصی او تأسیس شد. مدرسه عالی کشاورزی همدان اولین مرکز آموزش عالی خصوصی است که خارج از تهران پایه‌ریزی و راه‌اندازی شد. اساسنامه و برنامه این مرکز در اسفند ۱۳۴۵ به تصویب شورای مرکزی دانشگاه‌های ایران رسید و پذیرش دانشجو در سال ۱۳۴۷ زیر نظر مرکز آزمون‌شناسی وزارت علوم و آموزش عالی آغاز شد.

مدرسه عالی کشاورزی در اولین سال تاسیس خود ۲۰۶ دانشجو پذیرفت. تا سال ۱۳۴۹ این مرکز آموزشی تنها دو دوره کاردانی (تکنسین) برگزار نمود. در سال ۱۳۴۹ دوره کارشناسی شامل دو رشته تعاون روستایی و ترویج کشاورزی به تصویب وزارت علوم و آموزش عالی رسید و در این مرکز برقرار شد. فعالیت‌های علمی و پژوهشی در این دانشکده در ۵ ساختمان اصلی ، گلخانه‌ها ، مزارع دستجرد و عباس‌آباد انجام می‌گیرد. در حال حاضر در این دانشکده کشاورزی ۷۹ عضو هیئت علمی و مجموع ۱۹۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول فعالیت می‌باشند.

فعالیت های سیاسی و فرهنگی دانشگاه بو علی سینا

دانشگاه بوعلی سینا به عنوان یکی از سیاسی‌ترین دانشگاه‌های کشور شناخته می‌شود که حجم فعالیت سیاسی و فرهنگی در این دانشگاه ، آن را به یکی از منحصر به‌ فردترین دانشگاه‌های سراسر کشور تبدیل کرده‌ است. در حال حاضر انجمن اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی است ٬ نقش به سزایی در فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی این دانشگاه ایفا می‌کند. 

از فعالیت‌های آن می‌توان به همایش ده هزار نفری مرگ بر آمریکا که در ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ در باغ موزه همدان و همایش به نمایندگان بگویید یا موضوع برجام و مذاکره با آمریکا با حضور علیرضا زاکانی و ابراهیم کارخانه‌ای در ۹ مهر ۱۳۹۴ و همایش منطقه‌ای امت واحده با پیام آیت‌الله نوری همدانی و تشکیل دفتر مطالبه عدالت برای پیگیری مطالبات رهبری از مسئولین اشاره کرد. از برنامه‌های خودجوش فرهنگی در این دانشگاه می‌توان به برگزاری مسابقات عکاسی دانشگاه زیبای من اشاره کرد که با موضوع مناظر و طبیعت دانشگاه است و تمامی مسائل آن از جمله‌های هزینه‌های برگزاری بر عهده دانشجویان است.

امکانات و وضعیت خوابگاه دانشگاه بو علی سینا

مرکز خدمات کامپیوتری دانشگاه علاوه بر ارائه‌ خدمات به سیستم انفورماتیک دانشگاه و نگهداری و سرویس‌ دهنده‌های آن. خدمات اینترنت از قبیل ایمیل را ارائه می دهد. هم‌چنین این مرکز امکان ارتباط با سیستم‌های مکانیزه‌ امور آموزشی ، مالی و اداری ، پژوهشی و غیره از طریق شبکه‌ کامپیوتر داخلی دانشگاه را برای کلیه‌ دانشجویان فراهم کرده است.

همچنین این دانشگاه خوابگاه های محدود خود را با رعایت اولویت رتبه های کنکور و نیاز سنجی از خانواده های دانشجویان ورودی دوره روزانه ، با ملاحظه خانواده های نیازمند توزیع می نماید. این دانشگاه فاقد هرگونه امکانات خوابگاهی برای دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه) می باشد.

رتبه بندی دانشگاه بوعلی سینا

این دانشگاه در سال ۲۰۱۵ میلادی به لحاظ وبومتریک در جهان رتبهٔ ۱۶۸۱ ، در آسیا رتبهٔ ۴۷۰ ، در خاورمیانه رتبه ۸۵ و در کل دانشگاه‌های کشور رتبه ۲۱ را داراست و نیز به لحاظ شاخص ISC در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه ۱۰ و در کلیه دانشگاه‌های جهان اسلام صاحب رتبه ۷۵ می‌باشد. به علاوه در بین دانشگاه‌های کشور از نظر ارجاعات به مقالات رتبه هفتم و از نظر تعداد دانشمندان ISI رتبه پنجم کشور می‌باشد.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره تحصیلی خود می توانید همواره با مرکز الو مشاوره در تماس باشید. همچنین در صورت علاقه سایر مطالب تحصیلی ما را نیز مطالعه نمایید:

معرفی دانشگاه تبریز
معرفی دانشگاه گیلان
معرفی دانشگاه صنعتی شریف
معرفی دانشگاه تربیت مدرس

 

[banner]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه بوعلی سینا”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.