خانه / رشته های بدون کنکور / شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 98
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 98

شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸

شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸

تعداد قابل توجهی از داوطلبان ، تمایل شرکت در کنکور سراسری را ندارند. لذا سازمان سنجش دفترچه ای را مبنی بر دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منتشر می کند. در این مقاله می خواهیم در خصوص شرایط عمومی و خصوصی داوطلبان برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صحبت کنیم. لذا اگر شما قصد ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارید ، بهتر است مطالب را تا پایان دنبال کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸

چه شرایطی برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور لازم است؟

همانطور که می دانید ، رشته های موجود در دفترچه مندرج ، در دسته رشته های ۸۵ درصدی می باشند که ۸۵ درصد پذیرش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی داوطلب می باشد. در ادامه به شرایط ثبت نام اشاره می کنیم

شرایط عمومی

  • اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم سابقه عضویت در سازمان ها و یا گروهای غیر قانونی ، فراماسونری و اعقاب آنها
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

تبصره: در صورتی که داوطلب سابقاً با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر نظر او احراز شود.

  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  1. داشتن مدرک پیش دانشگاهی ( نظام سالی واحدی و یا ترمی واحدی) که حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ و یا دیپلم نظام جدید که حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۵/۳۱ و یا دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) دریافت شود.
  • داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی دانشگاه ها و داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته و همینطور داوطلبان مذکور که مدرک خود را تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ دریافت کرده اند، حق ثبت نام در این مرحله از پذیرش را خواهند داشت.
  • داوطلبانی که در رشته های تحصیلی وزارت بهداشت فارغ التحصیل شده اند ، می بایست تعهد به خدمت خود را تا پایان تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ به پایان رسانده باشند.
  • فارغ التحصیلان دوره های کاردانی در رشته های تحصیلی غیر پزشکی می بایست حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ تعهد به خدمت خود را به پایان رسانده باشند
  • دانشجویان محروم از تحصیل ، دانشجویان انصرافی و داوطلبانی که مدرک معادل کاردانی خود را دریافت نموده اند بایستی از صندوق رفاهی دانشگاه خود فیش تسویه حساب را دریافت کنند.
  • داوطلبان آقا نبایند مشکل نظام وظیفه داشته باشند.
  • دانشجویان دوره روزانه که تمایل دارند در این مقطع تحصیلی شرکت کنند ، می بایست تا تاریخ ۹۸/۰۵/۳۱ از دانشگاه خود انصراف قطعی دهند و در فرم ثبت نام ، بند مربوط به ثبت نام را تکمیل نمایند.
  • دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه سال ۱۳۹۷ منحصرا می توانند در رشته های غیر روزانه ( اعم از نوبت دوم ، پردیس خود گردان ، پیام نور و غیر انتفاعی و مجازی ) شرکت کنند.
  • دانشجویان دوره های نوبت دوم و پیام نور و غیرانتفاعی ، پردیس خود گردان و مجازی که از معافیت تحصیلی خود استفاده نمی کنند، می توانند بدون انصراف از رشته و دانشگاه خود ، ثبت نام کنند و در صورت پذیرفته شدن ، از دانشگاه انصراف قطعی دهند. لازم به ذکر است که در صورت انصراف از تحصیل ، حق بازگشت به دانشگاه قبلی را ندارند.

داوطلبان می توانند جهت اطلاعات بیشتر از شرایط آزمون و ثبت نام با مشاوران الو مشاوره در ارتباط باشند.

همچنین ببینید

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۲

برای اطلاع رسانی متقاضیان در زمینه شرایط تعیین شده و اطلاع از لیست رشته محل …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.