خانه / دکتری / شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد
شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

[contact_info title= “شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد”] 

دانشگاه آزاد در مقطع دکتری تخصصی همانند سایر مقاطع تحصیلی به دو صورت بدون آزمون و با آزمون پذیرش دانشجو را انجام می دهد اما منظور از پذیرش بدون آزمون این نیست که همه علاقه مندان بتوانند ثبت نام خود را در رشته های مورد علاقه انجام دهند بلکه دارای شرایط و ضوابطی است.

در ادامه مطلب چگونگی پذیرش دکتری بدون آزمون ۹۹ در دانشگاه آزاد را ذکر کرده ایم و پس از مطالعه چنانچه واجد شرایط باشید می توانید برای ثبت نام خود در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایید.

دارا بودن حداقل نمره پایان نامه ۱۸/۵ در تمامی رشته ها یکیاز شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری آزاد می باشد.

شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

بر اساس آیین نامه پذیرش دوره بدون آزمون دکتری تخصصی ، ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد  فقط ویژه دانشجویان با شرایط استعداد درخشان می باشد. در ادامه می توانند شرایط دانشجویان استعداد درخشان را مشاهده کنید :

  • متقاضیان باید در زمان ثبت نـام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.
  • دارا بود حداقل معدل ۱۷ در رشته های دامپزشکی و ۱۸/۵۰ در رشته های علوم انسانی و دارا بودن حداقل معدل ۱۷/۵۰ در سایر رشته ها
  • دارا بودن حداقل نمره پایان نامه ۱۸/۵ در تمامی رشته ها
  • رشته انتخابی داوطلبان باید با رشته فارغ التحصیلی آن ها همنام و متجانس باشد.
  • متقاضیان باید دوره کارشناسی ارشد خود را حداکثر تا ۶ نیمسال تحصیلی به پایان رسانده باشند.
  • دوره تابسـتان و مرخصی جـزء نیمسـال هـای تحصـیلی محسوب نمی شود
  • داوطلبان داریا دروس معادل سازی شده در دوره کارشناسی ارشد ، دارند مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • چنانچه داوطلبان بعد از احراز شرایط برای مصاحبه دعوت شده باشند باید یک نسخه از فایل مقالات چاپ شده در مجلات علمی فارسی زبان یا غیر فارسی زبان را با فرمت اعلام شده در زمان زمان مصاحبه ارائه دهند.
  • ارائه یک نسخه از فایل مقالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا  ISC
  • درخصوص دانش آموختگانی که ارزیابی پایان نامـه آن ها به صورت توصیفی بوده است تنها دانش آموختگـانی کـه پایان نامه آنها با درجه «عالی» ارزیابی شـده اسـت مجـاز بـه ثبت نام در دوره بدون آزمون (ویـژه اسـتعدادهای درخشـان) خواهند بود.
  • جهت پـذیرش در دوره بـدون آزمـون (ویـژه استعدادهای درخشان) برای مربیان رسمی شـاغل در دانشـگاه
    آزاد اسلامی ، سهمیه جداگانه ای وجود ندارد و کلیه داوطلبـان در پذیرش از شرایط یکسان برخوردارند.
  • داوطلبان دوره دکتـری تخصصـی بـدون آزمـون (ویـژه استعدادهای درخشان) لازم است اصل مدرک فارغ التحصیلی و تصـویر آن را در زمان دعوت به مصاحبه همراه داشته باشند. همچنین همـراه داشـتن اصل شناسنامه یا کارت ملی نیز در زمان دعوت به مصاحبه الزامی است.
  • اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضـیان بـدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) شامل : رشته فارغ التحصیلی ، معدل و نمره پایان نامه از شرایط اصلی در این دوره است لذا ارائه اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب ، تخلف محسوب گردیده و مطابق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

راهنمای ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد همزمان با انتخاب رشته دکتری آزاد انجام می گیرد و داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت azmoon.org ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبان این دوره لازم است در زمان ثبـت نـام از مقطـع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند و با پرداخت هزینه ثبت نام نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتـی برای دوره بدون آزمون (ویژه اسـتعدادهای درخشـان) اقـدام نمایند.

در سال گذشته ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد از تاریخ ۱۱ الی ۲۵ اردیبهشت ماه بوده است و به محض مشخص شدن زمان دقیق ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد سال ۹۹ این مقاله به روز رسانی خواهد شد. داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی الومشاوره شوند.

سوالات متدوال داوطلبان

  • ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد در چه تاریخی انجام می گیرد ؟

در سال گذشته ثبت نام دکتری استعداد درخشان از تاریخ ۱۱ الی ۲۵ اردیبهشت ماه بوده است و در سال جاری نیز در دهه دوم اردیبهشت ماه فرایند ثبت نام آغاز خواهد شد.

  • آیا ثبت نام بدون آزمون دکتری آزاد دارای شرط معدل می باشد ؟

دارا بود حداقل معدل ۱۷ در رشته های دامپزشکی و ۱۸/۵۰ در رشته های علوم انسانی و دارا بودن حداقل معدل ۱۷/۵۰ در سایر رشته ها شرط معدل ثبت نام استعداد درخشان آزاد می باشد.

  • آیا داوطلبانی که دوره ارشد خود را در ۷ ترم به اتمام رسانده اند ، می توانند ثبت نام دکتری استعداد درخشان را انجام دهند ؟

متقاضیان باید دوره کارشناسی ارشد خود را حداکثر تا ۶ نیمسال تحصیلی به پایان رسانده باشند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

دکتری بدون کنکور سراسری
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
تغییرات آزمون دکتری 
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری 
میزان شهریه دانشگاه آزاد

[phdtel]

[contact_info title= “شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.