خانه / کارشناسی ارشد / زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
زمان-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

زمان-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد

[contact_info title= “زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد”]

همانطور که مستحضر هستید، در گذشته داوطلبان متقاضی دانشگاه های سراسری (دوره روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پردیس خودگردان، دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور) در آزمونی که تحت نظارت سازمان سنجش برگزار می گردید و داوطلبان دانشگاه آزاد نیز در کنکور جداگانه ای که دانشگاه آزاد خود مستقلا برگزار می نمود، شرکت می کردند. ولی طی سال های گذشته آزمون دانشگاه های سراسری  آزاد با یکدیگر ادغام گردیده است. بنابراین امسال نیز همچون سال های اخیر، داوطلبان تنها راه ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی ارشد، ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سراسری است که توسط سازمان سنجش انجام می پذیرد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

همانطور که اشاره شد، مسئول ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و برگزاری آن سازمان سنجش آموزش کشور است. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، امسال نیز ثبت نام از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد همچون روال سال های گذشته، از نیمه دوم آذر ماه آغاز خواهند شد. البته در حال حاضر تاریخ ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰ به طور دقیق مشخص نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و کانال تلگرام کارشناسی ارشد انجام خواهد شد. ضمنا لازم به ذکر است که سازمان سنجش هر ساله جهت مساعدت با داوطلبان جا مانده از ثبت نام، هر ساله زمان ثبت نام را تمدید می نماید. با این حال توصیه می گردد داوطلبان آزمون سال ۱۴۰۰ جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی، در بازه زمانی مذکور ثبت نام نموده و انجام فرایند ثبت نام را به تاخیر نیندازند. در صورت تغییر زمان ثبت نام و یا تمدید زمان ثبت نام، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. با این حال پیشنهاد می گردد با عضویت در کانال کارشناسی ارشد الومشاوره، پیگیر آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ باشید.

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

 در رابطه با نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ لازم به توضیح است که بایستی  در بازه زمانی مذکور و پس از  مطالعه کامل دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و سپس از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب و بر روی آن کلیک نمایید.

سپس اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام نمایید. پس از خرید کارت اعتباری، اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام همانند اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی و شماره سریال کارت اعتباری و … را تکمیل نمایید. پس از دریافت کد پیگیری ثبت نام، فرایند ثبت نام به پایان خواهد رسید.

چنانچه علاوه بر شرکت در کدرشته اصلی قصد شرکت در یک کد رشته شناور را دارید، می بایست برای ثبت نام در هر کد رشته و یا ثبت علاقمندی جهت تحصیل در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی، اقدام به خرید کارت اعتباری جداگانه نمایید.

سوالات متداول داوطلبان از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره :

سوال : چطور از تغییر زمان ثبت نام و برگزاری کنکور کارشناسی ارشد با خبر شویم؟
پاسخ: آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از طریق کانال تلگرام کارشناسی ارشد الو مشاوره اطلاع رسانی می گردد. با عضویت در کانال مذکور، از آخرین اخبار کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مطلع خواهید شد.
سوال : آیا هنگام ثبت نام، باید مدرک کارشناسی یا گواهی اشتغال به تحصیل را نیز بارگذاری کنیم؟
پاسخ: خیر هنگام ثبت نام، نیازی به بارگذاری مدارک تحصیلی دوره کارشناسی داوطلبان نمی باشد.
سوال : داوطلب کنکور کارشناسی ارشد در آزمون چند رشته می تواند ثبت نام و شرکت نماید؟
پاسخ: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سراسری (وزارت علوم) تنها مجاز به شرکت در ۲ مجموعه امتحانی (یک رشته اصلی و یک رشته شناور) هستند.

مطالب مهم جهت مطالعه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ :

نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد
 زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد
شهریه کارشناسی ارشد
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

۲ نظر

  1. سلام وقت بخیر
    من موقع ثبت نام کنکور ارشد بند مربوط به معلولیت رو حواسم نبود زدم نیاز به منشی ندارم در صورتی ک بعدا متوجه شدم نباید به این بند معلولیت دست میزدم و مربوط به من نمیشه و باید خالی میموند رفتم ویرایش کنم دیدم نمیشه ویرایش کرد و در قسمت اطلاعات ثبت نامیم هم چنان مقابل معلولیت میزنه نیاز به منشی ندارم
    خواستم بدونم در کارت ورود به جلسه امتحان میزنه دارای معلولیت هستم؟
    و مشکلی پیش نمیاد واسه کنکور دادن و مراحل بعد از کنکور مث نتیجه و انتخاب رشته و …؟
    ممنون میشم که پاسخ بدین

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که گزینه معلولیت زده باشد زمان آزمون جای ویژه در نظر گرفته خواهد شد اگر معلول نیستید بهتر است زمان دریافت کارت ورود به جلسه ویرایش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.