خانه / رشته های بدون کنکور / زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸
زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری 98
زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری 98

زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸

زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸

امروز تحصیلات آکادمیک بسیار اهمیت داشته و افراد همواره به دنبال راهکارهایی برای ورود ، بدون کنکور در دانشگاه ها می باشند. در سال جاری اطلاعیه از سوی سازمان سنجش منتشر گردید که بیش از ۸۵ درصد از رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به صورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی خواهد بود. به دلیل بالا بودن تعداد داوطلبان برای پذیرش در رشته های پرطرفدار دانشگاه ها ، کنکور برای آن ها همچنان برقرار خواهد بود. داوطلبان واجد شرایط می توانند در صورت تمایل در بازه زمانی مشخص شده اقدامات لازم را جهت ورود به رشته های بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی انجام دهند.

زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد ثبت نام کنکور سراسری تنها برای ۱۵ درصد از رشته ها برگزار خواهد شد و مابقی رشته ها به صورت بدون آزمون ارائه می شود. با توجه به تاریخ مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور مهر ۹۸ زمان ثبت نام از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز و تا ۶ اردیبهشت ۹۸ ادامه خواهد داشت. داوطلبان در صورت دارا بود شرایط لازم می توانند ، نسبت به انتخاب کد رشته های خود اقدام کنند و آن را در فرم مشخص شده در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به ثبت برسانند.

چنانچه هنگام ثبت اطلاعات خود با مشکل مواجه شده باشید می توانید با کارشناسان متخصص ما در مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸

  1. دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید (تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۹۸)
  2. دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی (تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۸)
  3. دارا بودن دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی ( تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۸)
  4. چنانچه داوطلبی مدرک دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش نظام قدیم خود را دریافت نموده باشد و مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشد ، قادر به ثبت نام نخواهند بود.
  5. اگر داوطلب دارای دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام آموزشی جدید ۳ – ۳ – ۶ که دارای مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی و فاقد معدل کتبی دیپلم می باشد ، باید در فرم ثبت نام معدل کل دیپلم را درج کند.
  6. اگر داوطلب دارای مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید ۳ – ۳ – ۶ باشد باید پس از دریافت مدرک خود نهایتا تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه ، معدل خود را در فرم ثبت نام ، درج کند.

همچنین ببینید

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۲

برای اطلاع رسانی متقاضیان در زمینه شرایط تعیین شده و اطلاع از لیست رشته محل …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.