خانه / رشته های بدون کنکور / زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸
زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 98
زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 98

زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸

زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸

در این مقاله می خواهیم برای افرادی که تصمیم دارند در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت داشته باشند، صحبت کنیم. تعداد متقاضیان  برای حضور در رشته های ارائه شده در این نوع دانشگاه ها در طی چندین سال گذشته رو به افزایش می باشد. بنابراین لازم دانستیم برای رفع ابهامات در پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری در این مقاله به توضیحات مختصر بپردازیم.

پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری با سوابق تحصیلی ( معدل کتبی دیپلم ) می باشد. یعنی معیار پذیرش دانشگاه ها و رقابت بین داوطلبان بر اسال سوابق تحصیلی آن ها می باشد. دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور از دفترچه های با آزمون جدا می باشد و طبق اطلاعیه سازمان سنجش ۸۵ درصد رشته های موجود، در دفترچه بدون آزمون و ۱۵ درصد دیگر در دفترچه با آزمون می باشد. داوطلبان درهر رشته اعم از رشته های نظری (ریاضی، تجربی، انسانی) و هنر و زبان می توانند انتخاب رشته کنند.

تاریخ انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه ها و مهلت آن تا چه زمانی است؟

طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری و موسسات عالی ، از ۹۷/۱۲/۲۶ شروع شده و تا ۹۸/۰۶/۰۶ ادامه دارد.متقاضیان در زمان تعیین شده به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون (براساس سوابق تحصیلی) به انجام انتخاب رشته خود اقدام کنند.

مشاوران برتر الو مشاوره می توانند بهترین مشاوره و خدمات آموزشی را برای شما در ثبت نام و انتخاب رشته در اختیار قرار دهند.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸

 

نحوه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری و موسسات عالی

 نحوه ثبت نام در سال جاری با ثبت نام و انتخاب رشته در سال های گذشته مقداری تفاوت دارد. بنابراین لازم دانستیم مراحل انجام ثبت نام و انتخاب رشته را توضیح دهیم.

گام اول: داوطلب باید دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته را به طور کامل مطالعه کرده و رشته های انتخابی خود را اولویت بندی کند.

گام دوم: مدارک مود نیاز را تهیه کرده و به سایت سازمان سنجش مراجعه کند و ثبت نام خود را انجام دهد و  کدرشته محل های مورد علاقه خود را وارد نماید.

گام سوم: در این مرحله داوطلب باید در انتظار تماس از سوی دانشگاه بماند. این مرحله در سال تحصیلی جدید به روند پذیرش در دانشگاه ها اضافه شده است.

گام چهارم: پس از تماس از سوی دانشگاه، داوطلب باید به بررسی و انتخاب یک کد رشته محل از بین کدهای دیگر کند و تصمیم نهایی را بگیرد.

گام پنجم: در مرحله آخر داوطلب به دانشگاه مورد نظر رجوع کرده و ثبت نام را انجام می دهد. پرداخت وجه ثبت نام در انتخاب رشته نیز در همان جا صورت می گیرد. پرداخت وجه ثبت نام از دیگر مواردی است که نسبت به سال گذشته تغییر نموده است.

در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام می توانید با مشاوران الومشاوره ارتباط برقرار کنید.

 

همچنین ببینید

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۲

برای اطلاع رسانی متقاضیان در زمینه شرایط تعیین شده و اطلاع از لیست رشته محل …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.