خانه / مشاوره خانواده / روابط زناشویی موفق
روابط زناشویی موفق

روابط زناشویی موفق

روابط زناشویی موفق

[contact_info title= “روابط زناشویی موفق”] 

یکی از جوانب بسیار مهم یک ازدواج موفق ، رضایتی است که همسران در ازدواج تجربه می کنند ولیکن آمار بالای طلاق در جامعه امروزی نشان گر آن است که رضایت زناشویی به آسانی قابل دستیابی نیست. اغلب افراد ارتباط زناشویی را عملی خود جوش و عاشقانه می دانند که به هیچ گونه آموزش یا برنامه ریزی نیاز ندارد.

توجه داشته باشید که رابطه زناشویی بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهد و حتی در تعیین میزان احساس رضایت از زندگی نقش کلیدی دارد ، و مانند بسیاری از رفتارهای ما در اثر آموزش و یادگیری جهت دهی مناسب پیدا می کند.

بنابراین کسب اطلاعات درباره مهارت های بهبود روابط زناشویی بین دو جنس ، تقویت احساس مسؤلیت در قبال زندگی جنسی خویش و آگاهی بیشتر درباره روابط جنسی سالم به شما کمک می کند به ارتباط زناشویی خود انرژی ببخشید و از خاموش شدن شمعی که روشنی زندگی شما تا حدود زیادی به آن وابسته است جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد روابط زناشویی موفق کسب نمایید. 

نکات کلیدی برای رسیدن به رضایت زناشویی

چه به تازگی ازدواج کرده باشید چه زوج جدیدی به حساب نیایید ، این قانون برای همه هست که زندگی زناشویی بالا و پایین‌ های خاص خودش را دارد. شاید به نظر کلیشه ای باشد ، اما این بالا و پایین‌ ها در زندگی همه وجود دارد و دوره‌های ترس ، خستگی ، ارتباطات ضعیف … جزئی از زندگی زناشویی محسوب می‌شوند. نکات کلیدی برای رسیدن به رضایت زندگی جنسی و روابط زناشویی موفق می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آمیزش جنسی را حتما دربرنامه روزانه خود داشته باشید:

برای داشتن روابط زناشویی موفق لازم نیست حتما آمیزش جنسی در اتاق خواب صورت بگیرد یا حتما نباید بدون لباس انجام شود حرکات ظریف و تحریک آمیز زیادی وجود دارد که می تواند موجب برانگیختگی هر دو نفر شما شود. به طور مثال: پوشیدن لباس های تنگ و تحریک برانگیز ، نوازش های لذت بخش ، گفتن جملات عاشقانه و یا بوسه های غیر منتظره .

  • قبل از انجام رابطه جنسی به همسر خود محبت کنید:

یک زن قبل از تحریک جنسی باید قلبش هم نسبت به شوهرش تحریک ‌شده باشد و این پیش‌شرط به‌ جز با ناز و نوازش و محبت از ساعت‌ها و روزهای قبل به اجرا درنخواهد آمد.  برای یک زن رضایت از رابطه جنسی زمانی اتفاق می افتد که قلب و فکر زن هم تحریک‌ شده باشد تا بتواند با بدنش همراه باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید مهم‌ترین و تحریک پذیرترین اندام زن قلب اوست و تا زمانی که نتوانید قلب همسر خود را سیراب از عشق و محبت نسبت به خود کنید هرگز نخواهید توانست رابطه جنسی دلخواه و مطلوبتان را با همسرتان داشته باشید .

  • افزایش و تغییر دید جنسی:

گاهی زمان و مکان آمیزش جنسیتان را تغییر دهید به طور مثال چنانچه همیشه صرفا در اتاق خواب مقاربت می کنید این بار سعی کنید که بر روی مبل یا در اتاق دیگری از منزلتان عمل آمیزش را انجام دهید و یا اگر همیشه شب ها ارتباط جنسی داشته اید از این به بعد در صبح یا غروب ها به انجام عمل جنسی بپردازید.

  • تنوع در روش های مقاربت:

اینکه بخواهید در روابط جنسی هر بار یک کار مشابه انجام دهید، خسته‌کننده یا حتی آزاردهنده می‌شود. اگر همسرتان گفته است که در یک کار و عمل خاص خوب هستید ، فقط به آن کار بسنده نکنید و مدام آن را تکرار نکنید. سعی کنید حرکات دیگری را هم امتحان کنید تا بتوانید شعله احساساتش را بیشتر کنید.

  • صرفا ارضای جنسی را در اولویت قرار ندهید:

یکی از بهترین روش هایی که موجب پیشرفت ارتباط جنسی میان زوجین می شود آن است که تنها به ارضای میل جنسی تمام نشود. اگر هدف از آمیزش جنسی تنها ارضا شدن باشد آنگاه توجه شما فقط به یک مرکز محدود می شود. بهترین آمیزش آمیزشی است که برگرفته از محبت ، دوستی  و عشق و صمیمیت بین طرفین باشد.

  • در طول رابطه جنسی دهانی خشن نباشید:

گاهی‌اوقات همسرتان ممکن است از رابطه جنسی دهانی خوشش نیاید . دلایل زیادی وجود دارد که زنان از رابطه جنسی دهانی خوششان نیاید. بخشی از آن می‌تواند با نحوه انجام این کار توسط شما مرتبط باشد اما این احتمال هم وجود دارد که با این کار راحت نیست. یادتان باشد که نباید هیچوقت او را مجبور به کاری کنید.

  • رعایت بهداشت بدن :

گرفتن دوش و نظافت بدن و بهداشت دهان و دندان و استفاده از عطر مناسب و مورد علاقه زوجین در روابط جنسی بسیار مهم است متاسفانه بعضی از مردان فکر می کنند که دوش فقط مربوط به بعد از رابطه زناشویی است .

  • ماساژ را فراموش نکنید:

بسیاری از زوج ها که بعد از کار روزانه خسته بوده و میلی به انجام روابط جنسی ندارند به وسیله ماساژ به خوبی تحریک و آماده انجام رابطه جنسی می شوند . ازطرف دیگر ماساژ ارتباط و اطمینان میان شما را بیشتر می سازد . همیشه بدن همسر خود را با عشق و حساسیت لمس کنید و به یاد داشته باشید که یک ماساژ موفق فقط با لمس عاشقانه انجام می شود.

  • کلیتوریس را فراموش نکنید:

در روابط جنسی ساده‌ترین راه برای اکثر خانم‌ها برای رسیدن به ارگاسم ، تحریک کلیتوریس است . پس همه تلاشتان را بکنید که روی این ناحیه خوب کار کنید.

  • به طور واضح با همسر خود صحبت کنید:

صحبت کردن و گفتن نیاز های جنسی به همسرتان می تواند یکی از راه های ارتباط زناشویی موفق باشد. در مورد احساسات خود صادق و هنگام برقراری ارتباط نیز با محبت رفتار کنید. بخشی از این ارتباط خوب ، شنونده خوبی بودن است ، پس زمانی را به درک همسر خود و شنیدن نیازهای او اختصاص دهید و صحبت های شما تنها به فرزندان و صورت حساب ها محدود نباشد!

  • قدردانی و تعریف و تمجید از همسرتان را هرگز فراموش نکنید:

تعریف و تمجید نشانه‌ قدرشناسی و سپاسگذاری است. پس حتما به نقش همسرتان در زندگی خود اعتراف کنید.

  • حداقل ۱۰ دقیقه در روز را به صحبت کردن با همسرتان اختصاص دهید:

از همسرتان فیلم مورد علاقه اش را بپرسید و دلیل علاقه اش را بدانید ، از او بخواهید یک خاطره‌ خوش از دوران کودکیش برای شما تعریف کند. بپرسید که دوست دارد چه چیزی را به خاطرش بیاورید. این کارها را هنگام صرف شام ، قبل از خواب ، و یا هر زمان دیگر می‌توانید انجام دهید. این نوع گفتگوها روح جدیدی را در ارتباط شما با همسرتان می‌دهد. پس از صحبت های عاشقانه در طول رابطه نترسید و آن ها را به زبان بیاورید.

  • همیشه رابطه جنسی خود را جذاب نگه دارید:

همیشه سخت است که بین حرفه ، فرزندان و تعاملات بیرونی خود روابطی خوب با همسرتان ایجاد کنید و آن را حفظ کنید. برای حفظ جذابیت همیشگی در زندگی خیلی از زوج ها برنامه ریزی خاصی دارند با این حال خوب است که در زندگی کمی غیر قابل پیش بینی باشید.

آقایان چگونه می توانند از برقراری یک رابطه زناشویی موفق با همسر خود مطمئن شوند؟

یک مرد برای اینکه بتواند بهترین و کامل ترین رابطه جنسی را با همسر خود برقرار کند نیازمند داشتن چنین شرایطی است:

  • صحبت کردن در بستر
  • به آرامی عشق ورزی کردن
  • دارا بودن مهارت کافی در محبت کردن
  • آقایانی که عشق و محبت خود را با چشمانشان نشان می‌دهند.
  • نوازش موهای همسر
  • آقایانی که پیش از عشق ورزی از هر نظر خودشان را آماده می‌کنند.
  • آقایانی که به همسرشان احساس زیبا بودن را می‌دهند.
  • آقایانی که دوست دارند همسرشان را لمس کنند.
  • آقایانی که دوست دارند همسرشان را در آغوش بگیرند.
  • آقایانی که با همسرشان طوری رفتار می‌کنند که گویی اولین بار است او را ملاقات می‌کنند.
  • آقایانی که با همسرشان نشان می‌دهند که او تنها زن زندگی آن ها است.
  • عشق ورزیدن به همسر

چه کارهایی در روابط زناشویی ممنوع است؟

کارهای ممنوع در روابط زناشویی اقسام مختلفی دارند . گاهی اوقات افراد به حرف های همسر خود گوش می دهند اما صرفاً به دلیل برچسب زدن منفی و سرزنش کردن  تا به خود ثابت کنند واقعا یک نادان است . در روابط زناشویی موفق جایی برای حواس پرتی نیست ، جایی برای توقف گوش دادن نیست . اگر توجه به حرف های یکدیگر به عملی مشکل تبدیل شده است نشانه ای از یک بحران در روابط زناشویی است .

 ساکت بودن و نبوسیدن همسر در طول رابطه جنسی ، چک کردن موبایل بلافاصله بعد از اتمام رابطه ، پوشیدن لباس و ترک اتاق ، سریع بعد از اتمام رابطه دستشویی رفتن ، روشن کردن تلوزیون و …. همگی از کارهای ممنوع در رابطه جنسی و زناشویی است که حتما باید به آنها توجه شود.

علت نیاز به مشاوره روابط زناشویی و جنسی

شاید فکر کنید برقراری رابطه جنسی تنها عملی جسمانی است که نیاز به آموزش چندانی ندارد. در حقیقت رابطه جنسی با کیفیت و لذت بخش به عوامل مختلفی بستگی دارد که بایستی در مورد آن ها اطلاعات کسب کنید.

یک رابطه زناشویی موفق زمانی اتفاق می‌افتد که افراد بتوانند ارتباط موثر و سالمی با یکدیگر برقرار کنند و در این رابطه پنهانی‌ترین نیازهای وجود خویش را با یکدیگر در میان بگذارند. به همین خاطر روابط زناشویی با کیفیت روابطی عاری از قضاوت و همراه با درک متقابل هستند.

برای اینکه خودتان و همسرتان از رابطه جنسی بیشترین لذت را ببرید باید نسبت به تفاوت های جنسی بین زن و مرد آگاه باشید تا بتوانید با تحریک مناسب اوج برانگیختگی را تجربه کنید.

مشاوره جنسی می تواند در موارد ذکر شده به شما کمک کند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد. هم چنین ممکن است برخی از افراد دچار اختلالاتی در عملکرد جنسی باشند که از مطرح کردن آن با دیگران خجالت بکشند یا فکر کنند تنها آن ها هستند که این اختلالات را تجربه می کنند. این درحالی است که روانشناسان با ارائه تکنیک ها و راهکارهای آسان می‌توانند به شما کمک کنند تا دوباره به عملکرد دلخواهتان در رابطه جنسی دست یابید.

همانطور که پیش تر نیز اشاره نمودیم برای داشتن روابط زناشویی پایدار ، هرگز از برچسب زدن استفاده نکنید . زمانی که شما نسبت زشت و توهین آمیزی به شریک زندگی خود می دهید . خواسته یا ناخواسته او را لگد مال کرده اید . مانند : کودن ، بی مصرف ، بی عرضه ، خنگول . ممکن است فکر کنید این ها تنبیه و مجازات مناسبی است در مقابل بعضی رفتارها اما در واقع اعتماد و صمیمت را تخریب می کند.

جنانچه با مطالعه این مقاله نیاز به راهنمایی و مشاوره در مورد مشکلات زناشویی خود داشته باشید می توانید همواره با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در زمینه روانشناسی جنسی و زناشویی در تماس باشید. در صورت تمایل می توانید مطالب دیگر ما را نیز مطلعه نمایید.

روابط زناشویی در دوران نامزدی و عقد 
چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟
سن مناسب ازدواج
با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

[banner]

[contact_info title= “روابط زناشویی موفق”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

علائم بارداری چیست

علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری

[contact_info title= “علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری”] دانستند اینکه آیا باردار هستید یا خیر هم …

۵۸ نظر

  1. به نظرم هر دو طرف باید لذت ببرن

  2. چند ماهه بدلیل حجم کار هیچ احساس جنسی ندارم ، عصبی ام تحمل هیچ گفتگوئی را هم ندارم باسپاس

    • با سلام
      همانطور که خود شما فرمودید مشکلات زندگی و حجم کار ریاد بر میل جنسی و توانایی جنسی مرد اثر منفی دارد. بهترین کار این است که منتظر شوید تا مشغله ها کم شوند و یا آن ها را کم بکنید. البته به احتمال زیاد برای شما امکان پذیر نیست. برای اینکه حقی از همسر شما ضایع نشود و خدای نکرده مشکلی در زندگی زناشویی پیش نیاید، مشاوره با یک پزشک متخصص برای شما خیلی کمک کننده خواهد بود.

  3. سلام و خسته نباشید..میخواستم بدونم امکانش هست خودمون تشخیص بدیم که نامزدمون پرده بکارتش از بین رفته یا اصلا وجود نداره ؟ ..و اگه نداشته باشه دکتر میتونه تشخیص بده

  4. با عرض سلام می خواستم بدانم برقراری ارتباط جنسی هرشب با همسر برای سلامتی مضر است؟( هم برای مرد و هم برای زن ).

  5. سلام بنده ۳۸ ساله از لحاظ میل جنسی به شدت قوی ولی از لحاظ قدرت جنسی ضعیف می باشم ضمنا هیچ گونه اعتیاد به سیگار یا الکل ندارم. لطفا مرا راهنمایی کنید.

    • با سلام
      بنده منظور از قدرت جنسی را متوجه نشدم. برای برقراری رابطه زناشویی قدرت خاصی لازم نیست. مثل اینکه بگوییم مردانی می توانند رابطه زناشویی برقرار کنند که بتوانند وزنه صد کیلیویی را بلند کنند. اصلا اینطوری نیست. اگر شما مشکل در نعوظ دارید ، دنبال برطرف کردن آن باشید.

  6. ۴۲ سال سن دارم که تا ۵ ماه پیش هر شب رابطه جنسی داشتم مدتی است که میل جنسیم به شدت کاهش یافته .البته هم اکنون یک نوزاد ۳ ماهه داریم که در ماه نهم ویکماه و نیم ابتدای زایمان خانمم کمتر نزدیکی داشتیم.به صورت تفننی تریاک میکشم.ضمنا میل جنسی به غیر خانمم دارم .ممنون میشوم راهنمایی فرمایید.

  7. با سلام.مدت ۲ ساله که ازدواج کردم.با اینکه ماه عسل رفتم ولی بنا بر ترس خانومم نسبت به مساله جنسی چند شب مساله شب زفاف رو به تاخیر اتداختم.ولی فایده نداشت.و اونطور که باید شبهای خوبی رو سپری نکردیم. پس از اون در تمام این ۲ سال وقت نزدیکی کمی اکراه دارن.ولی همیشه سعی میکنم با صبر و حوصله اونو آماده کنم.ضمنا کار من بصورت ۲ هفته کار و ۱ هفته کنار خانواده هستم.از نظر جنسی بسیار پر انرِژیم اما توی همون ۱ هفته که خونه میرم اکثر اوقات یک مساله کوچک باعث قهر بینمون میشه.و این تا اونجا ادامه داره که من شاید توی ۴۰-۵۰ روز فقط ۲ تا ۳ بار نزدیکی داشته باشم.همین باعث فشار جنسی به من شده!خیلی با خانومم صحبت کردم که با هم مشاوره جنسی بریم اما همیشه و طبق عادت خودخواهی هیچوقت زیر بار نرفته!و همش میگه مشکل از خودمه.این مساله هرروز باعث رنجش خاطر من و بطبع تاثیر روی سایر مسایل زندگیم شده.واقعا نیاز به کمک دارم.لطفا راهنماییم کنید

    • با سلام
      در مورد همسرتان باید گفت ایشان مبتلا به سرد مزاجی است و باید نسبت به حل مشکل خود از طریق مراکز پزشکی اقدام نماید. غریزه جنسی یکی از نیازهای اولیه انسان است و باید به طور مناسب در داخل خانواده به آن پاسخ داده شود.

  8. با سلام. همسرم بسیار با هیجان وارد رابطه جنسی می شود و بر عکس بقیه خانوم ها علاقه داره خیلی زود ارضا بشه به طوری که اکثرا من ارضا نمیشم چه کار باید بکنم.

    • با سلام
      فیزیولوژی بدن افراد با همدیگر متفاوت است موضوعی که مطرح فرمودید نباید در رابطه زناشویی شما مشکل ساز باشد. شما یک مشکل بسیار شایع را بر عکس مطرح فرمودید. در حدود ۹۰ درصد موارد این شوهر است که ارضا شده و همسر خود را در بین راه رها می کند. شما می توانید بعد از ارضا شدن همسرتان به انزال برسید.

  9. سلام شرمنده اما من هنوز ازدواج نکردم و نامزد دارم و گاهی باهم آمیزش داریم اما بدلیل برخی مسائل هنوز نمی خواهد نزدیکی کامل باهم داشته باشیم و هر دفعه دچار کمردرد شدید و سردرد و بی نهایت عصبی می شود که چند روز ادامه دارد میشود منو راهنمایی کنید چکار کنم تا ارضاء شود البته بگویم فعلا امکان عروسی نداریم چون شرط خانواده اتمام درس نامزدم است من مانده ام که چکار کنم باتشکر

    • با سلام
      عدم نزدیکی کامل سبب کمر درد شدید و سردرد و عصبانی شدن شدید به مدت چند روز در مرد نمی شود. غریزه جنسی یک غریزه فوق العاده قوی است و یک مرد اگر بخواهد ارضا شود ، حتما این اتفاق می افتد. برای ارضا شدن در یک رابطه زناشویی ، انجام عمل مقاربت الزامی نیست، این بخصوص در مورد خانم ها صدق می کند. من فکر می کنم که یا مشکل در جای دیگری است و یا اینکه اطلاعات شما از فیزیولوِژی رابطه زناشویی خیلی اندک است.

  10. سلام و خسته نباشید . من جوانی ۳۴ ساله هستم تقریبا ۳ ماهه که بدلیل مشکل نعوظ با همسرم رابطه نداشته ام و پس از سه ماه به سختی با همسرم رابطه داشتم که در بین نزدیکی آلتم از حالت نعوظ خارج شد . ضمنا همسرم از کوتاهی آلتم ابراز نارضایتی میکرد خواهشمندم راهنمایی فرمایید.

    • با سلام
      اختلال نعوظ علل خیلی زیادی دارد و باید علت اصلی پیدا و درمان شود. اینکه فرموده اید همسر شما از اندازه دستگاه تناسلی شما شاکی است، من فکر نمی کنم که مشکل اصلی اندازه دستگاه تناسلی باشد. احتمالا خانم شما در روابط زناشویی به ارگاسم (ارضاء جنسی) نمی رسند و فکر می کند که مشکل در جای دیگر است. جهت اطلاع شما خانم ها در رابطه زناشویی نیاز به تحریکات کافی و زمان دارند و بدون برقرار کردن عمل نزدیکی نیز می توانند به ارضا جنسی برسند ولی برعکس آن صادق نیست.

  11. لطفادارویی به منظور درمان زود انزالی معرفی نمایید سن ۳۴ متاهل حدود ۳سال از ازدواجم گذشته

    • با سلام
      تشخیص وجود انزال زودرس با پزشک است. ضمنا هیچ وقت بدون تجویز پزشک دارو مصرف ننمایید. دارو را نمی توان از پشت صفحه تلوزیون و یا روزنامه تجویز کرد. اگر ثابت شود جنابعالی انزال زودرس دارید حدود ۸۰-۷۰ درصد موارد با دارو قابل درمان است.

  12. چرا پس از چند بار به انزال رسیدن مقدار مایع منی کم می شود؟ آیا این جای نگرانی دارد؟

    • با سلام
      به طور معمول اگر فاصله بین دفعاتی که به انزال می رسید کم باشد به طور طبیعی از مقدار و غلظت مایع منی کم می شود. این مسئله ربط چندانی به قدرت باروری ندارد ، چون در هر قطره مایع منی میلیون ها اسپرم وجود دارد. در ضمن ضعف کلی بدن هم می تواند بر روی توانایی جنسی و مقدار مایع منی اثر بگذارد.

  13. بهترین پوزیشن برقراری جنسی کدام است؟

    • با سلام
      این مسئله تا حدودی در افراد مختلف متفاوت است لیکن با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه می توان گفت پوزیشن داگ استایل مستقیما نقطه G در زنان را تحریک می کند و به همین دلیل این پوزیشن مورد علاقه زنان می باشد. همچنین کوتاه ترین زمان را برای برقراری رابطه جنسی طلب می کند.

  14. شنیده‎ ام که اگر در وان آب داغ و یا در زیر دوش آب داغ نزدیکی کنیم، به‎ دلیل گرمای آب اسپرم‎ها کشته می‎شوند و احتمال حاملگی وجود ندارد، نتوانستم باور کنم و بهتر دیدم که از شما سوال کنم؟

    • با سلام
      خیر ، نزدیکی کردن در وان حمام ، زیر دوش ، در استخر ، هم می‎تواند منجر به حاملگی شده و هم انتقال یافتن امراض مقاربتی. دستگاه تناسلیِ خارجیِ مردان از یک آلت و کیسه‎ی بیضه‎ ها تشکیل شده است. کار کیسه مذکور این است که بیضه ‎ها را در دمایی برابر با ۵ درجه خنک‎ تر از دمای بدن نگاه ‎دارد. عمل اسپرم‎سازی نسبت به تغییرات دما بسیار حساس است.

  15. مدت یک هفته است که متوجه شده‎ایم همسرم به هپاتیت نوع ب دچار است. دکترها می‎گویند که این بیماری از طریق رابطه‎ی جنسی منتقل می‎شود. چه باید بکنیم آیا دیگر نمی‎توانیم نزدیکی داشته باشیم؟ این موضوع چقدر برای من خطر دارد؟

    • با سلام
      هپاتیت نوع ب بیماری است که مانند ایدز از طریق انتقال فرآورده‎های خونی و ترشحات واژن و مایع منی به دیگران انتقال می‎یابد. شما می‎توانید پس از زدن واکسن مربوطه که در سه مرحله انجام می‎شود تا حدی از ابتلا به این مریضی در امان باشید. در مورد نزدیکی تان باید از کاندوم استفاده کرده و در صورت داشتن جراحت و یا زخم در ناحیه‎ی تناسلی تا بهبود کامل آن و گرفتن تایید پزشک معالج اقدام به نزدیکی نکنید.

  16. آیا استفاده از کرم ها و یا اسپری های موجود در بازار و یا پمپ ها بر روی طول و یا قطر آلت تناسلی نقش دارد؟

    • با سلام
      خیر نهایت تاثیری که این ابزار دارند این است که بر اثر تحریک موضعی و یا به خاطر جنبه روانی و اطمینانی که به فرد می دهند ، یا مثلا مثل ویکس باعث پرخونی آلت تناسلی شده و روی کیفیت نعوظ اثر بگذارد. اما بهتر است تا جای ممکن از این تحریکات استفاده نشود چون اعصاب آلت تناسلی ممکن است در طول زمان به محرک های دیگر کمتر جواب بدهد و روی روابط جنسی فرد با شریک جنسی اش اثر منفی بگذارد.

  17. آیا استفاده از ویاگرا در دراز مدت به اندازه آلت تناسلی اضافه میکند؟

  18. سلام من با اینکه از لحاظ جنسی گرم و تند هستم گاهی دچار زود انزالی می شوم لطفا مرا راهنمایی کنید. خیلی متشکرم.

  19. سلام من ۲۸سالمه وحدود۱.۵ساله ازدواج کردم همسرم نسبت به من سرده و هفته ای یکبار خیلی بسختی رابطه داریم در حالیکه بگفته خودش قبل از من خیلی گرم مزاج بوده در ضمن همسر من به خانمهای که تو تلویزیون می بینه خیلی پرمیله و خانمهای بیرون از خونه چون بارها شاهد چشم چرونیش شدم و خودارضایی هم میکنه لطفا به من بگید چه رفتاری باید داشته باشم. ممنون

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      ممکن است که همسر شما گرایش به همجنس خود داشته باشد و بهتر است که اگر قصد ادامه زندگی دارد نسبت به درمان خود توسط پزشک متخصص اقدام نماید.

  20. سلام من خانمی ۳۱ ساله , متاهل هستم تقریبا ۸ سال است که دارای رابطه جنسی هستم ولی علی رغم مطالعات بسیار هیچگاه معنای درست ارگاسم را نفهمیده ام یعنی اینکه دقیقا نمی دانم که ارگاسم یعنی چه؟ آیا صرف برانگیختگی و مرطوب شدن است یا باید لحظه خاصی مانند آقایان در زمان که انزال اتفاق می افتد باشد؟

  21. سلام من همش استرس دارم نکنه پرده بکارت نداشته باشم کار خاصی هم انجام ندادم اما همیشه استرس دارم از کجا بدانم پرده بکارتم سالمه یا نه؟؟

  22. سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان من سی سال سن دارم ولی تا حالا ازدواج نکردم علتش هم کوچک بودن دستگاه تناسلی من از حد معمول بوده ٰ و این خو دباعث ایجاد یک نوع ترس ناخواگاه در من شده تا از تشکیل خانواده به پرهیزم علی رغم فشار زیادی که از طرف خانواده بر من بعنوان تک فرزند وارد می شود از شما خواهش دارم در این مورد منو راهنمائی فرمائید با تشکر

  23. سلام من شش ماهه ازدواج کردم از بعد مراسممون شوهرم احساس و توجهی که به من داشت دیگه نداره . هرچی هم بهش میگم چرا اینجوری شدی میگه من عوض نشدم به نظر شما چیکار کنم دوباره بیاد به سمت من؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      متاسفانه سوالتان را کامل ذکر نکرده اید تا متوجه منظورتان شویم ولیکن شاید حساسیت بیش از اندازه برای دریافت محبت و توجه باعث گردیده که اینگونه فکر کنید ولی در غیر این صورت بهتر است با یک مشاور به صورت تلفنی و یا حضوری مشکلات را در میان بگذارید.

  24. سلام من مردی با ۲۶ سال سن هستم چی کار کنم مدت ارضا شدن من بیشتر شود ؟ هنگام نزدیکی با همسرم من زود ارضا می شوم و نمی توانم همسم را ارضا کنم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما میتوانید با انجام تمریناتی که در رابطه با این مسئله وجود دارد همچون تمرینات کگل و یا استفاده از کاندوم و ژل تاخیری این موضوع را حل کرده و از رابطه خود بیشترین لذت را داشته باشید.

  25. با عرض سلام وخسته نباشید به خاطر سایت بسیار خوبتون خواستم بپرسم رابطه مقعدی چقدر میتونه واسه خانوما ضرر داشته باشه همسر من به شذت علاقه داره به برقراری این رابطه ولی من اصلا مایل نیستم میترسم بعد یه مدت به مشکل بربخورم ولی نمیخوامم بهش نه بگم لطفا راهنماییم کنید

    • با سلام
      خونریزی ، انتقال بیماری های مقاربتی همچون ایدز ، سرطان مقعد ، بی اختیاری مدفوع بعد از یک مدت طولانی و … می تواند از عوارض سکس مقعدی در خانوم ها باشد لیکن اگر کنترل شده و هر از گاهی اتفاق بیفتد خیلی مسئله ساز نخواهد بود و چنانچه اصلا مایل به برقراری این رابطه با همسر خود نیستید بهتر است با صحبت کردن و بیان دلایل خود او را از این کار منصرف نمایید.

  26. سلام من یه خانم ۴۰ ساله ام که یازده ساله ازدواج کردم شوهرم اصلا به پیش نوازش و محبت اهمیت نمیده فقط به فکر ارضای خودشه شاید از ده بار سکس من یکبارم ارضا نشم همین مسئله باعث شده نسبت بهش سرد بشم احساس خلا مبکتم نمبدونم باید چیکار کنم نمیتونم دیگه تحمل کنم.

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      لذت بردن از رابطه زناشویی حتما باید دوطرفه و به یک اندازه باشد زیرا به مرور زمان سردی بین طرفین ایجاد می گردد پس در مورد این مسئله حتما با همسر خود صحبت کنید تا متوجه اشتباه خود در این مورد شده و خود را اصلاح نماید.

  27. سلام من یه پسر ۳۵ ساله ام از ۲۰ سالگی هم سکس داشتم با دخترای زیادی رابطه داشم اگا تازگیا احساس میکنم هیچ دختری نمیونه واقعا ارضام کنه ترسم اینه که اگه ازدواج کنم به مشکل بربخورم میشه راهنماییم کنین؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      متاسفانه شما به علت رابطه های متعدد دچار مشکل تنوع طلبی شده اید و بهتر است که فکری در مورد آینده خود داشته باشید.

  28. سلام خسته نباشید من ۲ ساله ازدواج کردم۳۰ سالمه اما واقعا از لحاظ جنسی احساس خلا میکنم همسرم هیلی کم تمایل به سکس نشون میده و این منو آزار میده احساس میکنم جای دیگه ای خودشو خالی میکنه که نسبت بهمن بی توجه شده چند بارم بهش گفتم بریم دکتر من بر عکس اون خیلی طبعم گرمه و دوست دارم بیشتر رابطه داشته باشیم چیکار کن به نظرتون؟ یه راه حل بگین

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در مورد هر این مسئله حتما باید هرچه زودتر به فکر چاره باشید تا زندگی تان به خطر نیفتد. حتما با همسر خود در مورد حل این موضوع قاطعانه به نتیجه برسید.

  29. سلام من ۵ ساله ازدواج کردم اما هنوزم شوهرم دوست داره که با هم بشینیم فیلم پورن ببینیم و این مسئه داره دیگه اذیتم میکنه اصلا دوست ندارم چند بارم متوجه شدم که بعد دیدن این فیلما خود ارضایی میکنه اعتماد به نفسم اومده پایین به نظرتون چیکار کنم؟؟

    • با سلام
      دیدن فیلم پورن میتونه تاثیرات خیلی منفی بر روی زندگی زناشویی شما داشته باشه خیلی از آقایون با دیدن این فیلم ها دوست دارن که همسرشون هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ جنسی دقیقا همانند اونها باشنه و این برای خانم ها آزار دهنده است و میتونه اعتماد به نفس اونها را پایین بیاره بهترین کار اینه که با همسرتون دوستانه صحبت کنید که کمتر این فیلم ها رو ببینه البته با محبت نه بحث و تنش. برای درمان خود ارضاییم اگر خیلی شدید باشه بهتره که ایشون حتما به یک سکسولوژیست مراجعه کنند.

  30. سلام شوهر من خیلی بی احساسه برعکس من وقتی سکس داریم بدون پیش نوازش میره سر اصل مطلب و این منو خیلی آزار میده نمیدونم چطوری بهش بهم که اینجوری نباشه خیلی دارم اذیت میشم

    • با سلام
      چنانچه با درخواست کردن و ابراز نیاز های عاطفی خود موفق به قانع کردن همسرتون نشدید سعی کنید که ایشون رو نزد یک مشاور خانواده و یا مشاور جنسی برده تا برقراری درست رابطه جنسی را کامل آموزش ببیند زیرا نداشتن اطلاعات و نبودن آموزش کافی در این زمینه باعث از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده ها شده است.

  31. سلام به نظر شما چند بار تو هفته رابطه داشته باشیم میتونه خوب باشه و ضرر نرسونه اخه همسر من هر شب دوست داره که رابطه داشته باشیم اما من احساس میکنم اینطوری زود خسته و دلزده میشم البته ما تازه ۶ ماهه که ازدواج کردیم

    • با سلام
      تعداد بالای رابطه جنسی هیچ ضری برای زوجین ندارد وطبق تحقیقات انجام شده روی این مسئله میتواند روی میانگین رضایت زناشویی و سلامت جنسی آن ها نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.