خانه / کارشناسی ارشد / دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
دفترچه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

دفترچه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد

[contact_info title= “دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد”]

از آن جا که اکثر قریب به اتفاق داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ برای نخستین بار است که می خواهند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند، اطلاعات کافی در رابطه با آزمون کارشناسی ارشد ندارند و طی تماس با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره پیگیر اطلاعاتی همچون زمان و نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۰، شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و … هستند. سازمان سنجش آموزش کشور جهت پاسخگویی به این دسته از سوالات داوطلبان اقدام به انتشار دفترچه راهنمایی تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می نماید. ما نیز در این مطلب علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به برخی از نکات مهم مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خواهیم پرداخت.

جهت دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ کلیک کنید.

به محض انتشار، لینک بالا فعال خواهد شد.

اصطلاحات مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

اصطلاحمعنی و مفهوم
الف) گروه :رشته های مختلف تحصیلی آموزش عالی با توجه به تجانس آن ها به گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی تقسیم می شود.
ب) مقاطع تحصیلی :مقـاطع تحصیلی نشانگر طول مدت تحصیل و نوع مدرک اعطایی در پایان تحصیل است که عبارتند از:
۱- کارشناسی (لیسانس) ۲- کارشناسی ارشد (فوق لیسانس و یا دکترای حرفه ای یا دکتری عمومی).
ج) رشته امتحانی:هر داوطلب بر اساس میزان علاقه مندی خود به رشته یا رشته های تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، می تواند حداکثر در دو کدرشته امتحانی (اصلی و شناور) ثبت نام و در آزمون آن ها شرکت نماید.
د) دانشجوی سال آخر:به کسی اطلاق می شود که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ بطور قطع در مقطع کارشناسی از دانشگاه ها و مؤسسات آمـوزش عـالی مـورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آمـوزش پزشـکی فـارغ التحصـیل شود.
ه) تعهد خدمت آموزش رایگان:افرادی که بلافاصله پس از فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی در این آزمون پذیرفته می شوند و به موجب ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون آموزش رایگان از مزایای آموزش رایگان بهره مند شده اند، تعهدات مربوط به بهره مندی از آموزش رایگان آنـان در هـر دو مقطـع تحصیلی پس از پایان تحصیلات دوره کارشناسی ارشد انجام می پذیرد.
و) معدل: عبارت است از معدل مندرج در گواهینامه موقت یا مدرک رسمی فارغ التحصیلان دوره های مختلف کارشناسی و یـا میانگین نمـرات واحدهای درسی گذرانده شده تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد.

تبصره ۱- آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ و یا ۱۴۰۰/۶/۳۱ در دوره کارشناسی فـارغ التحصیل می شوند، دانشجوی سال آخر محسوب شده و در هنگام ثبت نام می بایست میانگین نمرات واحدهای گذرانـده شـده خـود تـا تـاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ را در فرم تقاضانامه ثبت نام وارد نمایند.

تبصره ۲- آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل شده و موفق به اخـذ گـواهیی فـارغ التحصیلی می شـوند، می بایست معدل مندرج در گواهی فارغ التحصیلی خود را، در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، درج نمایند.

تبصره ۳- آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند، می بایست میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده خود تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون در قسمت مربـوط بـه ویرایش اطلاعات ثبت نامی، درج نمایند.

* تذکر خیلی مهم: داوطلب باید در زمان قبولی، معدل خود را با مدرک معتبر به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی ارائـه دهـد و لازم است مغایرتی بین معدل اعلام شده به این سازمان با معدل مدرک ارائه شده به محل قبولی وجود نداشته باشد. بـدیهی اسـت در صورت مغایرت معدل، قبولی فرد پذیرفته شده در هر مرحله از تحصیل که باشد لغو و به درخواست وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از داوطلب سلب خواهد شد.

ز) سریال اعتباری:۱- سریال اعتباری اصلی ثبت نام (رشته امتحانی اول و دوم): این کارت حاوی یک کد ۱۲ رقمی با عنوان «سریال ثبت نام» می باشد.

۲ -کارت اعتباری اعلام علاقمندی به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی: این کارت حاوی یک کد ۱۰ رقمی یا عنوان «سریال علاقمندی» می باشد.

* نکات مهم:

  • سریال های اعتباری ثبت نام و علاقمندی بصورت مجزا، منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل خریداری است.
  • خرید سریال و یا سریال های اعتباری ثبت نام به منزله ثبت نام قطعی در آزمون نمی باشد. بدیهی است ثبت نام داوطلبـان منحصـرا در صورت تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی و دریافت شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ۱۶ رقمی قطعی خواهد شد.
ح) شماره پرونده:شماره پرونده یک عدد ۷ رقمی می باشد که پس از پایان مراحل ثبت نام، از طریق سایت به هر داوطلب داده می شود.
ط) کد رهگیری: کد رهگیری شامل یک کد ۱۶ رقمی می باشد که پس از پایان مراحل ثبت نام، از طریق سایت به هر داوطلب داده می شود.

شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

تنها داوطلبانی مجاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خواهند بودکه دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در جدول ذیل باشند:

شرایط عمومی

اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم اشتهار به فساد اخلاقی
عدم سوء پیشینه در گروه های سیاسی غیرقانونی

شرایط اختصاصی

داوطلبانی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود گردند، مجاز به ثبت نام در آزمون خواهند بود.

دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکتری جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، می بایست قبل از زمان ثبت نام از تحصیل در دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهند بود.

تبصره : داوطلبانی که تنها قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند از رعایت این شرط معاف می باشند.

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ دوره ی روزانه پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام هستند ولی زمان انتخاب رشته تنها مجازبه انتخاب رشته های دوره غیر روزانه خواهند بود.
فارغ التحصیلان رشته های دبیری ، گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و یا وزارتخانه ها تنها در صورت اخذ موافقت سازمان مربوطه مجاز به شرکت و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خواهند بود.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور از اوایل و یا اواسط آذر ماه اقدام به ثبت نام می نماید. طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، چنانچه مایل به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ هستید در بازه زمانی مشخص که متعاقبا اعلام خواهد شد و فعلا تاریخ دقیق آن مشخص نشده است، به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه اقدام به ثبت نام نمایید. لازم به ذکر است که در صورت تغییر بازه زمانی ثبت نام و یا تمدید تاریخ ثبت نام، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا آخرین اخبار مربوط به آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ از طریق کانال تلگرام الومشاوره اطلاع رسانی می گردد، بنابراین پیشنهاد می گردد با عضویت در کانال کارشناسی ارشد الومشاوره، پیگیر آخرین اخبار کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ باشید.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ :

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد
نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سراسری
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد
– انتخاب رشته مجازی کارشناسی ارشد
راهنمای جامع انتخاب رشته کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.