خانه / مشاوره تحصیلی تلفنی / دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸
دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 98
دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری 98

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸

افرادی که بنا به هر دلیلی توانایی شرکت در کنکور سراسری را ندارند اما علاقمند به ادامه تحصیلی هستند ، می توانند به صورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند. براساس آخرین مصوبه صادر شده از سوی سازمان سنجش مشخص شد که پذیرش ، ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش داوطلبان در دانشگاه های سراسری ، با ملاک معدل کتبی دیپلم و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود. با توجه به اهمیت موضوع رشته های بدون کنکور ، مطلبی را به صورت رایگان در خصوص ” دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸″ برای شما ارائه نموده ایم چنانچه سوالی برای شما مطرح گردید ، می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

برای انجام یک انتخاب رشته منطقی بایستی در ابتدا دفترچه انتخاب رشته بدون کنکو سراسری را با دقت مطالعه نموده ، سپس کد رشته های خود را انتخاب و به ثبت برسانید. لازم به ذکر است که دفترچه مذکور فقط شامل رشته های بدون آزمون دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور و غیرانتفاعی است و رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در دفترچه ای مجزا منتشر شده است.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری
دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر ماه ۹۸

زمان و نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

 همانطور که پیش تر به آن اشاره شد کنکور سراسری تنها برای ۱۵ درصد کد رشته محل های دانشگاه ها برگزار می شود ، لذا برای پذیرش مابقی رشته ها (۸۵ درصد کد رشته ها) هیچ آزمونی برگزار نخواهد شد و صرفا براساس معدل کتبی خواهد بود.

پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی برای مهرماه ۹۸

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در روز ۱۷ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای ورودی نیمسال اول ۹۸ اقدام به ثبت نام کنند. زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور برای مهر ماه ۹۸ از تاریخ ۲۰ اسفند ماه آغاز و تا ۶ شهریور ماه ۹۸ نیز ادامه خواهد داشت.

همچنین ببینید

دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۲

برای اطلاع رسانی متقاضیان در زمینه شرایط تعیین شده و اطلاع از لیست رشته محل …

۵ نظر

  1. خیلی عالی و دوست داشتنی بود ممنون از زحماتتون

  2. با سلام و خسته نباشید.
    با معدل ۱۱.۴۲ دیپلم تجربی نظام قدیم احتمال قبولی توی رشته ی اموزش زبان در دانشگاه های روزانه و شبانه (بر اساس سوابق) تو دانشگاه های خراسان(شمالی،جنوبی،رضوی) چه اندازه هست؟

    • با سلام
      با توجه به پایین بودن معدل احتمال قبولی شما در رشته ی آموزش زبان انگلیسی برای دانشگاه های روزانه و نوبت دوم ( براساس سوابق تحصیلی ) پایین خواهد بود.

      • سلام با معدل کتبی ۱۴/۵۴ میشه ک اموزش زبان انگلیسی بدون ازمون تبریز سراسری ورودی بهمن ماه قبول شم؟و این که هزینش میگن رایگانه درسته؟؟

        • گروه الو مشاوره

          با سلام
          با توجه به معدل کتبی شما امکان و یا شانس پذیرش وجود دارد،اما رشته ی انتخابی شما بدون کنکور در دانشگاه دولتی تبریز ارائه نشده است (تحصیل در دانشگاه های روزانه جه با کنکور و بدون کنکور به صورت رایگان می باشد)

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.