خانه / کنکور سراسری / جمع بندی کنکور زبان
جمع بندی زبان
جمع بندی زبان

جمع بندی کنکور زبان

جمع بندی زبان

از مهم ترین دورانی که تاثیر به سزایی در جابه جایی نمره آزمون شما در کنکور سراسری خواهد داشت، دوران جمع بندی می باشد. اما این دوره نسبتا کوتاه ، دارای نکات ریز و قابل اهمیتی است که با رعایت و در نظر گرفتن این نکات ، شما نصف راه قبولی در کنکور سراسری را پیش رفته اید. بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری با وجود اینکه تلاش بسیاری در خواندن مطالب و دروس خود می کنند اما به دلیل عدم برنامه ریزی در دوران طلایی جمع بندی کنکور سراسری ، متاسفانه نتیجه مطلوب و دلخواه خود را به دست نمی آورند. به دلیل اهمیت فراوان دوران جمع بندی برای داوطلبان ، این مقاله را به متقاضیان رشته زبان اختصاص خواهیم داد پس این مطالب را با دقت بخوانید و از اهمیت آن غافل نشوید.


آیا همه داوطلبان باید دوران جمع بندی داشته باشند یا خیر؟

پاسخ روشن است ، بله شما به عنوان یک داوطلب کنکور سراسری باید نقاط ضعف و قوت خود را در تمامی دروس مشخص کنید. لازم است بدانید در چه مباحثی از کتاب درسی خود و تست های کنکور مسلط هستید و در چه مباحثی نسبتا ضعیف عمل می کنید که موارد کمک شایانی به موفقیت شما خواهد کرد بنابراین دوران جمع بندی به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید و از عملکرد خود احساس رضایت داشته باشید. از سوی دیگر اگر شما داوطلبی هستید که مدیریت زمان در کنکور سراسری برایتان قابل اهمیت است، این دوران به شما کمک خواهد کرد تست های کنکور را در زمان استاندارد خود به نتیجه برسانید و زمان زیادی را از دست ندهید.

دیده شده بعضی داوطلبان تمام زمان خود را در کنکور سراسری صرف یک تست می کنند و در آخر به نتیجه و جواب درست نمی رسند. این دسته از داوطلبان اگر برنامه ریزی صحیح در جمع بندی کنکور سراسری داشتند ، از وقت خود به درستی استفاده می کردند و تست های دیگر را به نتیجه می رساندند. در مقابل آن ، داوطلبانی را داشته ایم که با برنامه ای هدفمند و مشخص بهترین نتیجه را برای خود ثبت کرده اند. پس با این حال دوران جمع بندی را دست کم نگیرید و از این فرصت طلایی به درستی استفاده کنید.


چه زمانی شروع به جمع بندی دروس عمومی و اختصاصی خود کنیم؟

باتوجه به اینکه کنکور سراسری در تمامی رشته ها در تیرماه برگزار می شود ، زمان جمع بندی معمولا چند ماه قبل از آن انجام می شود. بیشتر داوطلبان از اوایل سال جدید شروع به جمع بندی می کنند ، این فرصت برای داوطلبان پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم مناسب می باشد تا از تعطیلات بهره ببرند. در ادامه می خواهیم به منابع قابل استفاده و مناسب از لحاظ جمع بندی نکات مهم ، تست های تکرار شده در کنکورهای سال های قبل، مطالب مهم و کلیدی بپردازیم.


جمع بندی زبان

تاثیر منابع بر روی قبولی در کنکور زبان

شاید شما هم شنیده باشید که می گویند اگر کتاب درسی را کامل مسلط باشید ، از پس تست های کنکور سراسری برمی آیید. اما لازم به ذکر است همه تست های کنکور سراسری از داخل مفاهیم و مطالب کتاب درسی انتخاب خواهد شد اما سطح دشواری و آسانی این مطالب در سطح کتاب نمی باشد و داوطلب می بایست مهارت های لازم را کسب کند تا تست های کنکور را با هر درجه سختی شکست دهد. بخشی از این مهارت ها با منابع درسی مناسب تامین خواهد شد. در اینجا می خواهیم به بعضی از منابع درسی برای آمادگی و جمع بندی کنکور اشاره کنیم. شما به عنوان یک داوطلب می بایست قبل از تهیه منابع ، مطالب و جزییات منبع را مورد بررسی قرار دهید و از مفید بودن آن در زمان جمع بندی کنکور سراسری اطمینان حاصل نمایید.


منابع برای دروس عمومی کنکور سراسری زبان

  • زبان عربی : نشر الگو _ عربی کامل گاج _ شبقره
  • دین و زندگی : کتاب آبی قلمچی_ جامع گاج دین و زندگی
  • زبان انگلیسی : خیلی سبز جامع زبان _ مبتکران
  • ادبیات فارسی : ادبیات جامع خیلی سبز _ نشر الگو

منابع برای دروس تخصصی کنکور سراسری زبان

نکته قابل توجه برای داوطلبان گروه زبان این است که این گروه می تواند زبان امتحانی خود را از بین آلمانی ، فرانسه ، انگلیسی، روسی و ایتالیایی انتخاب کند.

  • کتاب آبی منحصرا زبان کانون فرهنگی آموزش قلمچی
  • کتاب منحصرا زبان مبتکران

البته لازم به ذکر است داوطلب در هنگام تهیه منابع کمک آموزشی بهتر است دقت و وسواس لازم را به خرج دهد تا بهترین منبع را برای جمع بندی خود ادامه دهد. متقاضیان گرامی می توانند برای برنامه ریزی در جمع بندی دروس و محتوای منابع آموزشی با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره در ارتباط باشند.


نکات کلیدی جمع بندی زبان

  • استرس های قبل از کنکور گریبان گیر اکثر داوطلبان آزمون سراسری می باشد ، تمامی استرس های خود را دور بریزید و آرامش خود را در این ایام طلایی حفظ کنید.
  • محیط آرامی را برای جمع بندی دروس خود انتخاب کنید ، این عمل باعث می شود که مطالب و مفاهیم در ذهن شما جای خود را محکم کند و از فراموش شدن آن جلوگیری شود.
  • محیطی را برای مطالعه و جمع بندی دروس خود انتخاب کنید که نور مناسبی دارد و چشمان شما دچار اذیت و خستگی پس از مطالعه نخواهد شد.
  • پایه های خود را در دروس عمومی محکم تر کنید ، تست های کنکور سراسری سال های گذشته را دست کم نگیرید و از آن ها برای جمع بندی دروس مدنظر می توانید کمک بگیرید. همینطور می توانید نگاه مختصر و اجمالی بر روی مطالب مهم و اساسی کتاب های درسی خود داشته باشید.
  • دایره لغات خود را در زبان انگلیسی بالا ببرید. هرچقدر دایره لغات شما گسترده تر باشد ، به همان اندازه در کنکور سراسری زبان موفق خواهید بود.
  • یادداشت ها و چکیده های شما از مطالب درسی و نکته های آموزشی کمک شایانی در به خاطر سپردن و حفظ کردن مطالب خواهد داشت.
  • زمان را به دست بگیرید و از آن بهترین استفاده را ببرید ، افرادی که در زمان جمع بندی کنکور سراسری خود مدیریت زمان دارند و برای ساعات خود برنامه ریزی دقیقی را اختصاص می دهند ، بسیار موفق تر از افرادی خواهند بود که این زمان طلایی را با اتلاف وقت می گذرانند.
  • به یاد داشته باشید ، همانگونه که دروس تخصصی اهمیت فراوانی برای داوطلب رشته زبان انگلیسی دارد ، به همان مقدار دروس عمومی نیز می بایست حائز اهمیت می باشد. به عبارت ساده تر ، زمان برای مطالعه دروس عمومی و تخصصی را مدیریت کنید و بهترین بهره را برای هر دو دروس عمومی و اختصاصی ببرید.
  • اگر شما از جمله داوطلبانی هستید که به سرعت مطالب را به دست فراموشی می سپارید ، می توانید با نوشتن مفاهیم مذکور ، از فراموشی آن ها جلوگیری کنید.
  • تغذیه مناسب در هنگام جمع بندی ، این امکان را به شما می دهد که ذهن شما بهترین عملکرد را داشته باشد و از خستگی شما در هنگام مرور مطالب بکاهد. بنابراین مواد مغذی و باارزش مانند خشکبار، خرما ، میوه جات و … را هنگام مطالعه در کنار خود داشته باشید. و از خوردن آن غافل نشوید.
  • ساعات خواب خود را تنظیم کرده و زمان مطالعه خود را به ساعات اولیه صبح اختصاص دهید. این عمل ، طبق تحقیقات صورت گرفته باعث بالا رفتن بازدهی مطالعه و جمع بندی شما خواهد بود و از فراموشی زود رس آن ها جلوگیری می شود.
  • عمق مطالب و مفاهیم و نکات را حتما درک کنید و کیفیت و بازدهی مطالعه خود را با این عمل افزایش دهید.
  • آزمون های آزمایشی دید روشنی را به داوطلب از شرایط کنونی تحصیلی خود می دهد. بهتر است در آزمون های جامع شبیه سازی شده کنکور سراسری شرکت کنید و خود را قبل از برگزاری کنکور سراسری محک بزنید.
  • قدرت تمرکز خود را بالا ببرید و از مسایلی که باعث می شود حواس شما از مطالعه پرت شود ، دوری کنید.
  • از افکار منفی دوری کرده و ذهن خود را معطوف به افکار مثبت کنید.

سخن آخر : تیم متخصص الو مشاوره برای داوطلبان کنکور سراسری زبان ، آرزوی موفقیت می نماید. داوطلبان کنکور سراسری جهت برنامه ریزی و جمع بندی کنکور می توانند با مشاوران الو مشاوره تماس حاصل نمایند.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.