خانه / کنکور سراسری / جمع بندی انسانی
جمع بندی انسانی
جمع بندی انسانی

جمع بندی انسانی

جمع بندی انسانی
جمع بندی انسانی

در این مقاله می خواهیم درباره حساس ترین و از جمله مهم ترین روزهایی صحبت کنیم که یک داوطلب کنکور سراسری برای رسیدن به هدف های درخشان خود سپری می کند. پس برای بازدهی بهتر در مطالعه خود و نتیجه بهتر در کنکور سراسری ، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

داوطلبانی که از این فرصت برای رسیدن به هدف خود استفاده کرده اند ، کم نبوده اند و با برنامه ریزی درست و دقیق در مطالعه به هدف اولیه خود یعنی قبولی در کنکور و رشته مورد نظر خود رسیده اند. با این وجود داوطلبانی هستند که با مطالعه بسیار، هنوز سردرگم در جمع بندی دروس خود هستند. ما در این مقاله می خواهیم کیفیت مطالعه شما را در زمان باقی مانده به کنکور سراسری انسانی افزایش داده و نتیجه مثبت تری را از شما داوطلبان کنکور سراسری ببینیم. از این که این دوران چند ماهه از مهم ترین و تاثیر گذار ترین دوران بر روی نتیجه کنکور می باشد ، بر هیچ کس پوشیده نیست. داوطلبان زیادی به دلیل نادیده گرفتن این مهلت طلایی ، از قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود باز مانده اند. بنابراین تیم مشاوره الو مشاوره به دلیل اهم این موضوع ، این پست را به شما داوطلبان کنکور رشته انسانی اختصاص خواهد داد.

مشاوران الو مشاوره به دلیل اهمیت زمان جمع بندی برای داوطلبان ، برنامه جمع بندی جامعی از تمامی دروس را در اختیار داوطلبان قرار میدهند تا از فرصت باقی مانده نهایت استفاده را ببرند.


از چه زمانی برای جمع بندی کنکور سراسری اقدام کنیم؟

این سوالی است که اکثر داوطلبان کنکور در تماس های مکرر خود با مرکز الو مشاوره مطرح می کنند. اکثر داوطلبان کنکور ، جمع بندی دروس را معمولا از اوایل و یا اواسط فروردین ماه شروع می کنند. اما داوطلبانی که در حال تحصیل در پایه دوازدهم هستند ممکن است با کمبود وقت مواجه باشند. پیشنهاد ما به این دسته از داوطلبان این است که دروس پایه را در ایام عید و تا پایان فروردین جمع بندی کنید و در آخر تست های مربوط به آن ها را بزنید. اما داوطلبانی که دانش آموز نیستند و فارغ التحصیلان نظام قدیم هستند می توانند از فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنند و نتیجه مطلوب را دریافت کنند. اما چگونه؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

با مصاحبه نفرات برتر کنکور و مشاوره گرفتن افراد موفق کنکورهای سال های گذشته به این نتیجه می توان رسید که بهترین زمان برای جمع بندی سه ماه باقی مانده به کنکور می باشد. زمان را از دست ندهید و با زمان بندی مناسب مطلوب ترین نتیجه را به دست اورید.


نکات طلایی برای جمع بندی انسانی

  • تست های کنکور سال گذشته را دست کم نگیرید. بسیار دیده شده که بعضی سوالات سال های گذشته در کنکورهای سال های بعد عینا تکرار شده است ، پس پیشنهاد می شود فرصتی را به مطالعه کنکورهای سال های گذشته اختصاص دهید.
  • درس های عمومی را که قبلا مطالعه کرده اید ، برای جمع بندی حتما مرور کنید. دروس عمومی نقش مهمی در جابه جا کردن نمره آزمون شما دارند ، پس از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
  • شما به عنوان یک داوطلب کنکور باید برنامه ریزی منظمی را از فعالیت های روزمره خود داشته باشید. ساعت های مرور مفاهیم ، ساعات تست زدن ، صرف کردن تغذیه و وعده های غذایی ، استراحت و کارهای متفرقه را ، در یک برنامه روزانه زمان بندی کرده تا دچار کمبود زمان نشوید.
  • در ساعات اولیه صبح شروع به مطالعه و مرور مطالب و مفاهیم نمایید ، طبق تحقیقات ، افرادی که در آغاز صبح به مرور مطالب می پردازند ، زمان بیشتری را برای نگهداری و تثبیت آن اختصاص می دهند. همین طور می توان اشاره کرد میزان یادگیری تمامی افراد در ساعات اولیه روز بسیار بیشتر از ساعات دیگر شبانه روز خواهد بود.
  • برای تثبیت مطالب ، مدیریت زمان را در نظر داشته باشید. شما باید زمان بین دروس عمومی و تخصصی خود را به اندازه ای تقسیم بندی کنید که در هیچ یک از موارد کمبود وقت را احساس نکنید. تعداد زیادی از داوطلبان ، زمان بسیاری را صرف مطالعه و جمع بندی دروس تخصصی می نمایند و پس از جمع بندی دروس اختصاصی خود متوجه می شوند که زمانی را برای دروس عمومی در نظر نگرفته اند. در حالیکه هر دو گروه درسی از یک اهمیت برخوردار هستند.
  • اگر احساس می کنید که بعضی مفاهیم با شکل در ذهن شما جای خواهند گرفت ، از آن ها دریغ نکنید. اشکال و نقاشی ها باعث می شوند که شما با یادآوری آن ، مطالب با تمام جزییات در ذهن شما زنده شوند.
  • بعضی دروس تخصصی در رشته انسانی مانند فلسفه و منطق ، با مفاهیم دشواری سرو کار دارند. شما می توانید با رمز گذاری کردن ، از سختی آن ها بکاهید و در ذهن خود آن ها را برای همیشه ثبت کنید.
  • بسیاری از داوطلبان کنکور رشته انسانی درس ریاضی را از دروس خود حذف کرده و تست های کنکور این درس را نادیده می گیرند. اگر شما در درس ریاضی نسبتا قوی و خوب هستید ، زمانی را برای این درس اختصاص دهید. اما اگر تا به حال با این درس رابطه خوبی برقرار نکرده اید ، مرور و جمع بندی این درس برای شما توصیه نمی شود.
  • در زمان جمع بندی و نگاه اجمالی و کلی به مطالب ، از یادداشت ها و چکیده های خود بهره بگیرید و از آن غافل نشوید.
  • برای تثبیت بهتر مطالب می توانید از خودکارها و برگه های رنگی استفاده کرده و در مواقع نیاز مرور کنید
  • محلی را که به مطالعه اختصاص می دهید ، باید محلی آرام و ساکت و از نور کافی برخوردار باشد. نور محل مطالعه شما تاثیر بسیاری در شاداب بودن و سرحال شدن شما خواهد داشت.
  • سعی کنید به صورت نشسته درس بخوانید و فاصله مناسب خود را با کتاب و جزوات حفظ کنید. بسیاری از داوطلبان از طرز درست نشستن در هنگام درس خواندن اطلاعی ندارند ، لذا این عمل باعث خستگی آن ها شده و تثبیت مطالب و مرور درسی آن ها بازدهی کمتری خواهد داشت.
  • آرامش فکری و روانی خود را حفظ کنید و از فکر کردن به مسائل حاشیه ای و خارج از دروس به طور کامل بپرهیزید. این عمل ، این فرصت را به شما خواهد داد که تمرکز فکری و حضور کامل ذهنی را داشته باشید.
  • از زمان به خوبی استفاده کنید و آن را به عنوان فرصت عالی برای رسیدن به هدف خود بدانید.
  • خواب کافی داشته باشید و با برنامه ریزی روزانه خود از آن نهایت استفاده را ببرید.
  • مطالب کلیدی کنکور را که سوالات زیادی از کنکور سراسری را به خود اختصاص می دهند بیشتر مطالعه کنید.
  • در دوران طلایی جمع بندی ، به تغذیه خود بیشتر اهمیت داده و از مواد مغذی و باارزش مانند خشکبار و میوه جات و خرما و … استفاده کنید. تاثیر تغذیه مناسب باعث سرحالی شماو خونرسانی بهتر به مغز شده و بازدهی مطالعه را بالا خواهد برد. سعی کنید از این دسته از مواد مغذی در هنگام جمع بندی و مرور مفاهیم در کنار خود داشته باشید و استفاده کنید.
  • از آنجایی که اکثر دروس رشته انسانی به صورت حفظی می باشد، از راه های به خاطر سپردن مطالب می توان به نوشتن آن ها اشاره کرد.
  • در آخر افکار منفی را از ذهن خود دور کنید و ذهن خود را معطوف به افکار مثبت کنید. این کار باعث می شود شما به عنوان یک داوطلب از استرس زمان کنکور به طور کامل به دور باشید و نتایج این کار را در کارنامه نهایی خود خواهید دید.

و سخن آخر : تیم مشاوره تحصیلی الو مشاوره برای تمامی شما داوطلبان آرزوی موفقت را دارد. تیم متخصص الو مشاوره ، می تواند به داوطلبان در زمینه تحصیلی ، برنامه ریزی ، جمع بندی و انتخاب رشته کمک کند.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.