خانه / کارشناسی ارشد / ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99

[contact_info title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹”] 

آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در اواخر فروردین ماه برگزار خواهد شد و فقط داوطلبانی که ثبت نام اینترنتی خود را در سایت سازمان سنجش انجام داده اند ، می توانند با دریافت کارت ورود به جلسه برای حضور در آزمون اقدام نمایند. ثبت نام این کنکور در آذر ماه انجام می گیرد و داوطلبان بایستی در ابتدا با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام که توسط سازمان سنجش منتشر می گردد از تمام شرایط و ضوابط مطلع گردند و سپس برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در آذر ماه می باشد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

بنابر اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد از روز شنبه ۱۶ آذر ماه آغاز شده و تا روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه ادامه دارد و داوطلبان در این فرصت ۱۰ روزه فرصت دارند از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند. توصیه می شود در همان روز های ابندایی که لینک ثبت نام در سایت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فعال می شود برای ثبت نام خود اقدام نمایید زیرا ممکن است مهلت ثبت نام تمدید نشود و از ثبت نام جا بمانید.

راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۹ 

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد بنابراین در قدم اول بایستی وارد این سامانه شوید. پس از وارد شدن به سامانه از منوی سمت راست سایت گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب کنید.

پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد ، بر روی لینک “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹” کلیک کنید.

مطابق تصویر فوق بر روی لینک خرید سریال ثبت نام کلیک کنید تا هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را واریز نمایید. حال نوع سریال ثبت نام خود را انتخاب کنید.

پس از واریز هزینه ثبت نام ، شماره سریال پرداخت توسط سامانه به شما ارائه می شود که بایستی با استفاده از آن ثبت نام خود را آغاز نمایید به همین منظور مجدد به صفحه ثبت نام بازگردید و گزینه ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.

نکته : چناچه علاقه مند به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هستید بایستی با کلیک بر روی لینک “سریال علاقه مندی به پیام نور و غیر انتفاعی آزمون کارشناسی ارشد” هزینه جداگانه واریز نموده و کارت مربوطه را خریداری نمایید.

حال فرم ثبت نام را دریافت نموده و آن را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایید.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

داوطلبان برای اطلاع از جزئیات ثبت نام مانند شرایط و مدارک لازم جهت نام نویسی در آزمون ، بایستی دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه نمایند. لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دو الی سه روز قبل از شروع ثبت نام در سایت سنجش قرار داده می شود که این دفترچه برای ثبت نام در تمام گروه های آزمایشی مشترک است.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۹۹

دارا بودن تمام شرایط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد جهت ثبت نام الزامی است و داوطلبی فاقد شرایط باشد ولی در آزمون ثبت نام و شرکت نمایند ، در هر مرحله از پذیرش که مشخص شود فاقد شرایط لازم بوده است از ادامه ثبت نام او ممانعت می شود.شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به شرح زیر است :

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • نداشتن عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه کیفری 
  • عدم سابقه عضویت در گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای
  • دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی بایستی حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۹۹ مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند.
  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری برای ثبت نام مجدد در آزمون ارشد فقط می توانند در رشته ای به غیر از رشته قبلی خود ثبت نام نمایند.
  • دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری برای ثبت نام در آزمون ارشد بایستی تا پایان مهلت ثبت نام از رشته و دانشگاه خود انصراف دهند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • داوطلبان پذیرفته شده دانشگاه های روزانه آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ ، مجاز به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نمی باشند.
  • دانش آموختگان رشته های دبیری ، گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و وزارت خانه ها بایستی برای ثبت نام در آزمون ارشد موافقت سازمان مربوطه را برای ادامه تحصیل کسب نمایند.
  • دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱ به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معـدل آنـان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.
  • پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه های شبانه ، مجازی و پردیس خودگردان ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون سال ۹۸ در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی و یا انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ مـی تواننـد در آزمـون ثبت نام و شرکت نمایند.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون ، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه داشته باشند که از لحـاظ طـرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت خود را مشخص و از نظر وزارت مذکور منعی برای ثبـت نـام و شـرکت در آزمـون نداشته باشند  در غیر این صورت عواقب آن به عهده خود شخص خواهد بود.

مدارک لازم جهت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

جهت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سراسری بایستی مدارک و اطلاعات لازم را در سامانه بارگذاری کنید در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام فرم پیش نویس ثبت نام قرار داده شده است و توصیه می شود پیش از اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ، ابتدا این فرم را تکمیل کنید تا اطلاعات به طور دقیق و درست وارد سامانه شود. مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام آزمون ارشد عبارتند از :

  • یک قطعه عکس ۴*۳ (مربوط به سال جاری ، فرمت JPG ، بدون حاشیه و تاخوردگی و اثر مهر)
  • معدل مقطع کاردانی و کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی
  • شماره شناسنامه ، کد ملی ، کد محل تولد ، کد محل صدور شناسنامه
  • کد نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • کد پیگیری ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگری
  • کد ۱۳ رقمی مربوط به اتباع غیر ایرانی
  • و …

[arshad]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.