خانه / انتخاب رشته کنکور سراسری / ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 98
ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸
[contact_info title= “ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸”] 

یکی از آزمون های بسیار حساس و مهم که توسط سازمان سنجش برگراز می شود ، آزمون کاردانی به کارشناسی می باشد. معمولا رشته های این مقطع تحصیلی به دو صورت با آزمون و بدون آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که علاقمندان در صورت تمایل می توانند اقدامات لازم را جهت ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸  انجام دهند. شایان ذکر است که رشته های پرطرفداری چون گروه های پزشکی (پیراپزشکی) ، فنی مهندسی ، منابع طبیعی ، کشاورزی ، علوم انسانی و هنر فقط به صورت با کنکور ارائه می گردد.

یکی از شرایط اصلی شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی دارا بودن مدرک کاردانی می باشد ، که در صورت نداشتن این مدرک داوطلبان مجاز به انتخاب کد رشته های با کنکور و بدون کنکور این مقطع تحصیلی نخواهد بود. تعداد کثیری از داوطلبان اطلاع دقیقی از زمان و نحوه ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی و همچنین شرایط ورود به این رشته ها ، ندارند و در تماس با مرکز الو مشاوره به طور مداوم این سوالات را مطرح می کنند ، به همین دلیل مطلبی را در این خصوص ارائه نموده ایم.

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸

با توجه به جدول زمانبندی صادر شده از سوی سازمان سنجش زمان ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی از ۱۰ اردیبهشت آغاز و تا ۲۱ اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت همچنین مهلت مجددی را برای پذیرش در رشته های بدون آزمون قرار داده اند ، داوطلبانی که بنا به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشده اند از تاریخ ۷ مرداد تا ۱۱ مرداد ۹۸ اقدامات لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است که ثبت نام فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

برای انجام پروسه ثبت نام ، داوطلبان باید کارت اعتباری مربوطه را خریداری نموده و شماره سریال ۱۲ رقمی آن را دریافت کنند ، سپس با وارد شدن به قسمت “کاردانی به کارشناسی” ، بر روی سامانه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ۹۸ کلیک کنید.

نکته مهمی که باید یاد آوری کنیم این است که ثبت نام و انتحاب رشته در یک بازه زمانی و به صورت مشترک و همزمان انجام می گردد که متقاضیان می توانند هم کد رشته های با آزمون و هم کد رشته های بدون آزمون را در فرم ثبت نام ثبت کنند. چنانچه داوطلبی در هیچ یک از رشته های انتخابی خود قبول نشود می تواند در زمان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت نموده با انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر ، شانس خود را برای پذیرش در آن امتحان کند.

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸

داوطلبان برای تسریع و تسهیل در روند ثبت نام خود باید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته را با دقت مطالعه نموده تا در جریان تمام موارد مربوط به آن قرار بگیرند. این دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی معمولا یک الی دو روز قبل از شروع ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار گرفته است. هنگام انتخاب رشته محل های خود کاملا دقت کنید ، چرا که با انتخاب یک کد رشته نادرست ، ممکن است تمام فرصت های خود را برای قبولی در یک دانشگاه پر متقاضی از دست بدهید.

دفترچه راهنمای ثبت نام دوره های کاردانی به کارشناسی
دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸
دفترچه اصلاحات آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۸

شرایط ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۸

داوطلبانی مجاز به حضور در جلسه آزمون کاردانی به کارشناسی هستند که شرایط مندرج در دفترچه را دارا باشند ، در غیر این صورت ثبت نام آن ها مورد تایید قرار نخواهد گرفت. شرایط ذکر شده در دفترچه شامل دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی
اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
ملتزم به احکام عملی اسلام انجام واجبات و پرهیز از محرمات
اقلیت های دینی ( ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی ، از این شرط مستثنی هستند.
عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران. (در صورتی که داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، باید تغییر نظر او احراز شود)
نداشتن سابقه عضویت در ساواک ، فراماسونری و اعقاب آن.
عدم احراز فساد اخلاقی
عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خالف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال (در صورت اشتغال فعلی)
برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی.
عدم اعتیاد به مواد مخدر.

 

شرایط اختصاصی
متقاضیان بایستی دارای مدرک کاردانی که مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار گرفته باشد را دریافت نموده باشند.
داوطلبانی در رشته های دوره روزانه کنکور سال گذشته پذیرفته شده اند  ، در سال ۹۸ فقط قادر به شرکت در رشته های دوره نوبت دوم ( شبانه ) ، غیرانتفاعی ، دانشگاه آزاد می باشند.
وضعیت خدمت نظام وظیفه آقایان باید مشخص گردد.
متقاضیانی که در رشته های گروه آموزش پزشکی پذیرفته شده اند  پزشکی بدهند.، باید پس از فارغت از تحصیل برابر طول مدت تحصیل خود ، تعهدی منوط بر تعهد خدمت به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش
داوطلبانی که علاقمند به شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۸ باشند ، مجاز به شرکت در ۱۶ رشته امتحانی خواهند بود.
کد رشته محل های انتخابی داوطلبان حداکثر ۵۰ کد رشته می باشد.
داوطلبان برای پذیرش در رشته محل های صرفا براساس سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در آزمون نخواهند داشتن ، چرا که معدل کل مقطع کاردانی مهم می باشد.
دارندگان مـدرک معـادل یـا گـواهی اتمـام دوره مقطـع کاردانی رشته های گروه پزشکی شاغل (اعم از مراکز دولتی یا خصوصی ) به صورت رسمی ، پیمانی یا قراردادی که حداقل ۵ سال سـابقه کـار مـرتبط بـا مدرک کاردانی داشته باشند می توانند در آزمون کارشناسی ناپیوسته رشته های آموزشی پزشکی شرکت نمایند.
متقاضیانی که در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۷ شرکت نموده و در موسسات غیر دولتی ، غیرانتفاعی ، نوبت دوم (شبانه) ، مجازی و دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند چنانچه مشکل خدمت سربازی (برای متقاضیان آقا) نداشته باشند می توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۷ شرکت کنند.
[banner] [contact_info title= “ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

 

همچنین ببینید

راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲

سازمان سنجش و آموزش کشور برای سهولت انجام فرایند انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، نرم …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.