خانه / دسته‌بندی نشده / ثبت نام مجدد کنکور سراسری
ثبت نام مجدد کنکور سراسری

ثبت نام مجدد کنکور سراسری

ثبت نام مجدد کنکور سراسری

[contact_info title= “ثبت نام مجدد کنکور سراسری”] 

اغلب افرادی که قصد ورود به دانشگاه در دوره های مختلف( روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، ظرفیت خودگردان ، پیام نور و غیرانتفاعی) را دارند، تمایل به پذیرش از طریق شرکت در کنکور سراسری و با در نظر گرفتن نتایج کارنامه کنکور دارند. این آزمون سرنوشت ساز هرساله فقط یکبار از سوی سازمان سنجش کشور برگزار شده و این امکان را به تمامی داوطلبان می دهد تا در رشته مورد علاقه خود با کسب رتبه و تراز قابل قبول، به تحصیل بپردازند. کلیه علاقه مندان می بایست در زمان مقرر شده به ثبت نام در آزمون مذکور بپردازند. بنابراین گاهی پیش می آید برخی از داوطلبان بنا به شرایطی ، فرصت ثبت نام در کنکور سراسری را از دست داده و این موضوع سبب استرس و نگرانی این دسته از داوطلبان می شود. به دلیل اهمیت این موضوع و تماس های داوطلبان با مرکز الو مشاوره در خصوص ثبت نام مجدد در این آزمون، تصمیم به نگارش این موضوع گرفتیم.

ثبت نام مجدد کنکور سراسری

کم و بیش اکثر داوطلبان کنکور سراسری از نحوه برگزاری این آزمون اطلاعاتی در دست دارند اما همانگونه قبلا اشاره شد، مجری و برگزار کننده این آزمون، سازمان سنجش کشور می باشد که به کلیه داوطلبان این امکان را داده تا در یک گروه آزمایشی اصلی(ریاضی فیزیک، علوم تجربی ، علوم انسانی) ودر صورت تمایل در یک یا هر دو رشته شناور (هنر و زبان) شانس خود را امتحان کنند. با توجه به روال هرساله سازمان سنجش ، ثبت نام کنکور سراسری معمولا در اواخر بهمن ماه آغاز شده و تا اوایل اسفند ماه نیز ادامه دارد.

گاهی پیش می آید ، تعدادی از داوطلبان زمان ثبت نام در آزمون را از دست می دهند و به موجب آن ، می خواهند اطلاعاتی در زمینه تمدید مجدد زمان ثبت نام به دست آورند. سازمان سنجش کشور، طی تدبیری سودمند ، برای داوطلبانی که از ثبت نام جا مانده اند و قصد شرکت در کنکور سراسری را دارد ، پس از اتمام ثبت نام آزمون، معمولا چند روزی را برای این دسته از داوطلبان اختصاص داده تا برای ثبت نام در کنکور سراسری اقدام نمایند.

نکته مهم: طی چند سال اخیر و طبق صلاحدید سازمان سنجش کشور و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، کنکور سراسری و کنکور دانشگاه ازاد با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری ، برای شرکت در دانشگاه های آزاد نیز قادر به انتخاب رشته خواهند بود. در خصوص زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد نیز لازم است بگوییم که ثبت نام فقط به صورت اینترنتی (مجازی) و سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش خواهد بود.

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری معمولا یک الی دو روز قبل از شروع ثبت نام بر روی صفحه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان پس از دریافت دفترچه و مطالعه دقیق مفاهیم به کار رفته در آن، در صورت واجد شرایط بودن اقدام به تکمیل فرم پیش نویس خود نمایند.  تمامی موارد از جمله شرایط ثبت نام، جدول زمان بندی، سهمیه ها و شرایط نظام وظیفه ویژه آقایان در توضیحات این دفترچه درج شده است. لذا منبع و مرجع اصلی کسب اطلاعات تمامی داوطلبان، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری کارشناسی پیوسته خواهد بود.

دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه هاو مؤسسات آموزش عالی
دانلود دفترچه ثبت نام دوره کارشناسی پیوسته آزمون سراسری

نحوه ثبت نام کنکور سراسری

  • وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد خرید کارت اعتباری مربوطه و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی آن الزامی می باشد. برای انجام این کار باید بر روی لینک “خرید سریال ثبت نام” کلیک نموده و مطابق تصویر اطلاعات خواسته شده را ثبت کنید ، توجه کنید که گروه آزمایشی خود را درست مشخص نمایید.

نکته: چنانچه تمایل به ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور را دارید ، گزینه علاقمندی آن را فعال کنید. ( در سال گذشته، افرادی که علاقه مندی خود را مشخص نکرده بودند، در هنگام انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، با پرداخت وجه شرکت در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی، قادر به انتخاب رشته در این دانشگاه ها بودند)

در این مرحله باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم هستند ، پرداخت نمایید.

پس از دریافت کد پیگیری ، بایستی مجددا به سامانه ثبت نام مراجعه نموده و شماره سریال را در فیلد مربوطه درج کنید. پس از انجام تمام مراحل فوق بایستی نوع مدرک دیپلم خود را انتخاب و بر روی “تایید” کلیک کنید.

در این مرحله داوطلبان باید سوابق تحصیلی خود را به ثبت برسانند. همانند تصویربایستی کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در فیلدهای مشخص شده درج کنید.

در نهایت باید عکس داوطلب را بارگذاری کنید و فرم ثبت نام را تکمیل کنید وشماره پرونده و کدپیگیری پرینت خود را دریافت و تا پایان مراحل پذیرش در کنکور سراسری نزد خود نگه دارید.

اگر در هنگام درج اطلاعات، بر روی حساب کاربری خود با مشکلات و ایراداتی مواجه شدید، مشاوران ما در مرکز الو مشاوره آماده پاسخگویی و رفع ایرادات شما در تمامی زمینه ها خواهند بود.

[banner]

[contact_info title= “ثبت نام مجدد کنکور سراسری”] 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

لیست-رشته-های-بدون-کنکور-دانشگاه-علمی-کاربردی-1400

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

[contact_info title= “لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ “] دانشگاه علمی کاربردی …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.